Nogen erfaring Apolemichthys xanthopunctatus...
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Nogen erfaring Apolemichthys xanthopunctatus...
Da jeg forventer at modtage denne fisk i løbet af ugen, ville jeg bare høre om der er nogen her fra forum som har erfaring med denne fisk?
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Re: Nogen erfaring Apolemichthys xanthopunctatus...
En enkelt, eller får du et par ?
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Erik kom hellere med svar fremfor spørgsmålHougaard skrev:En enkelt, eller får du et par ?

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Bare en enkelt jeg har ikke råd til et par, hvis jeg også skal have andre godter i akvariet...
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej Michael
Lækker fisk du får, hvad er andre godter du har i tankerne?
Er lidt nysgerrig omkring din nye fiske balje
Mvh Nicki
Mvh Nicki
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Kender desværre ikke meget til dem, husker blot at Thomas på et tidspunkt fik et par hjem som gik sammen...Lord Mike skrev:Erik kom hellere med svar fremfor spørgsmålHougaard skrev:En enkelt, eller får du et par ?
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hej NickiNicki Henriksen skrev:Hej Michael
Mvh Nicki
Indtil videre venter jeg også på disse kejsere, men jeg tager det roligt da disse fisk vil blive tilført med mellemrum:
Chaetodontoplus duboulayi
Pomacanthus imperator
Og den sidste som jeg indtil videre har planlagt er en Zebrasoma gemmatum, hvor planen er at jeg tager syd på inden for et par måneder hvor jeg gerne skulle have en med retur

Jeg går så stadig og har planer omkring lidt andre fisk, har dog ikke besluttet mig endnu

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det ville da bestemt være konge hvis man kunne (havde råd) til at tilføre et par af disse smukke fiskHougaard skrev:Kender desværre ikke meget til dem, husker blot at Thomas på et tidspunkt fik et par hjem som gik sammen...Lord Mike skrev:Erik kom hellere med svar fremfor spørgsmålHougaard skrev:En enkelt, eller får du et par ?

- Birkefeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Silkeborg
Det er nogle rigtig flotte fisk du venter på. Er især vild med kejserne og drømmer selv om duboulayi hvis jeg får en stort nok akvarie. Glæder mig til at se billeder af dit akvarie når du har fået de nye beboere hjemLord Mike skrev: Indtil videre venter jeg også på disse kejsere, men jeg tager det roligt da disse fisk vil blive tilført med mellemrum:
Pomacanthus imperator
Og den sidste som jeg indtil videre har planlagt er en Zebrasoma gemmatum, hvor planen er at jeg tager syd på inden for et par måneder hvor jeg gerne skulle have en med retur![]()
Jeg går så stadig og har planer omkring lidt andre fisk, har dog ikke besluttet mig endnu

Hvordan er din plan med at tilføre flere kejsere? Er de forskellig størrelse? Vil du introducere flere af gangen for at mindske aggression? Hvordan med indretning? Undskyld de mange spørgsmål, men det er bare så spændende at du går "fiskevejen" i modsætning til flertallet. Hvilket jeg selv har planer om hvis jeg får opfyldt mit ønske om et større akvarie...
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hej BirkefeldtBirkefeldt skrev:Det er nogle rigtig flotte fisk du venter på. Er især vild med kejserne og drømmer selv om duboulayi hvis jeg får en stort nok akvarie. Glæder mig til at se billeder af dit akvarie når du har fået de nye beboere hjemLord Mike skrev: Indtil videre venter jeg også på disse kejsere, men jeg tager det roligt da disse fisk vil blive tilført med mellemrum:
Pomacanthus imperator
Og den sidste som jeg indtil videre har planlagt er en Zebrasoma gemmatum, hvor planen er at jeg tager syd på inden for et par måneder hvor jeg gerne skulle have en med retur![]()
Jeg går så stadig og har planer omkring lidt andre fisk, har dog ikke besluttet mig endnu![]()
Hvordan er din plan med at tilføre flere kejsere? Er de forskellig størrelse? Vil du introducere flere af gangen for at mindske aggression? Hvordan med indretning? Undskyld de mange spørgsmål, men det er bare så spændende at du går "fiskevejen" i modsætning til flertallet. Hvilket jeg selv har planer om hvis jeg får opfyldt mit ønske om et større akvarie...
Jeg har ikke planer om at der skal flere kejser-fisk i akvariet end de 3 stykker som allerede er blevet nævnt. Disse skulle gerne komme i akvariet i ikke alt for store størrelser da jeg bla. altid har ønsket mig at se udviklingen på udfarvningen på bla. en imperator. Jeg har af flere årsager valgt at introducere kejser fiskene hver for sig, jeg ønsker bla. ikke at stresse mere end højest muligt samtidig med at flere af de fisk som jeg ønsker mig ikke bare sådan kan hentes nede hos fiskehandleren.
Mht indretningen af akvariet så har jeg smidt ca. 30-40 kg LS ud af akvariet, dog er disse blevet erstattet med 3 meget store sten som hver især har en vægt på omkring 10-12 kg stykket. Disse sten står og pryder akvariets midte. Udover dette vil jeg tro der stadig er 40-50 kg LS tilbage fra den gamle opsætning i selve systemmet som stadig indholder 3 yderligere akvarier. Jeg har naturligvis stadig mine gamle keramik-søjler som efterhånden må være 2-3 år gamle og godt indkørt.
Jeg har også fået skiftet lidt ud i teknikken, mine 4 x Tunze 6101 er udskiftet med 4 x VorTech MP40wES og mit TMC 55W T8 er blevet udskiftet med et Uv-anlæg fra http://www.water.dk på 60W T5. Mht lys så var det meningen at jeg ville køre med 6 x 54W T5 fra ATI, men efter at have ventet i over 5 uger på mine rør fra importørens siden opgav jeg dette da jeg fik at vide at de end ikke engang var blevet bestilt hjem. Så hvilken belysning jeg skal have ved jeg endnu ikke. Men jeg er dog sikker på at jeg vil køre med 6-8 stykker 54 watt T5 men altså desværre ikke med ATI som brændere...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvorfor finder du så ikke en anden kilde til ATI's rør??
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det bliver muligvis nok også det som det ender med, medmindre jeg finder lys fra en anden producent. Men da jeg gerne handler hos danske forhandlere er der ikke mange andre muligheder som jeg kan finde hvor ikke disse rør købes igennem importøren som åbenbart har svært ved at få disse ATI rør hjem.Carsten skrev:Hvorfor finder du så ikke en anden kilde til ATI's rør??
Jeg har før brugt rør fra Giesemann, men disse rør imponere mig dog ikke så Carsten kan du anbefale rør fra andre producenter??
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
- Saltvand siden?: 2009
Hvad med KZ rørene ?
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Da jeg kørte med T5 var jeg meget begejstret for Corallight fra KZ (saltvand Fyn har dem på lager!!)
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Disse er bestemt også en mulighed, dog har jeg ikke set dem IRL og ved derfor ikke præcis hvordan disse ser ud. Det vigtige for mig er ganske enkelt hvordan mine kommende fisk vil tage sig ud i belysningen af de nye rør.Schwensen skrev:Hvad med KZ rørene ?
Men mon ikke jeg ganske enkelt må prøve mig frem da det trods alt altid er et spørgsmål om smag og behag. Jeg tror da også det ender med forskellige producenter og farvenuancer i hvid, blå, lilla mm.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jamen det vil jeg da lige kigge på, takker Pederpeder skrev:Da jeg kørte med T5 var jeg meget begejstret for Corallight fra KZ (saltvand Fyn har dem på lager!!)

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hvis der er nogle ud over mig selv som ønsker imformation omkring Apolemichthys xanthopunctatus, så kan jeg anbefale en søgning på RC. der står faktisk en del om denne smukke fisk da der mange som faktisk har denne fisk derinde.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Så er der bestilt KZ rør fra saltvandfyn.dk Endnu engang tak for dit tip Peder 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Tager du og laver en akvarie ombygningstråd, så man kan følge dine overvejelser hen af vejen?
Jeg glæder mit til at se hvordan dit nye setup ender ud Michael!
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hej AndersAnders månsson skrev:Tager du og laver en akvarie ombygningstråd, så man kan følge dine overvejelser hen af vejen?
Det har jeg tænkt over og er kommet frem til at jeg ikke vil starte nogen tråd op omkring akvariet, men det er muligt der kommer lidt billeder hist og pist.
Men hvis du kommer til hovedøen er døren da altid åben

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Øv øv, er lige blevet ringet op af saltvandfyn.dk pga de ej sender rør med posten, så er spørgsmålet om der overhovedet er nogle i DK som handler med KZ-rør der kan finde ud af at sende lys-rør med posten i forsvarlig stand? Jeg er godt klar over postens håndtering af pakker men jeg er endda villig til at betale ekstra for forsendelsen.Lord Mike skrev:Så er der bestilt KZ rør fra saltvandfyn.dk Endnu engang tak for dit tip Peder
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
http://www.deepoceanshop.dk/teknik/lys/paere/t5.html
Moby har dem
Men tror måske ikke han har dem hjemme.
Moby har dem

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ja det skulle ikke undre mig at Moby igen skal være redningsmanden endnu engang...Schwensen skrev:http://www.deepoceanshop.dk/teknik/lys/paere/t5.html
Moby har demMen tror måske ikke han har dem hjemme.
Jeg prøver at skrive til han om omkring anskaffelse af udvalgte lys-rør

For et par mdr. siden fik en ovenlig røvfuld T5 hjem til at ligge på lager. Men hvor mange samt mærke er jeg ikke helt klar over.
Steen
Steen
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
jeg har en LED lampe liggende løst lige nu (ligesom den jeg har over) hvis du vil prøve at se hvordan det ser ud?
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Takker for tilbuddet Erik, men jeg skal ikke have LED over akvariet førend jeg muligvis vil begynde med koraller påny. Så jeg takker nej til tilbuddet da jeg ikke ser nogen mening i det på nuværende tidspunkt. Men endnu engang viser det hvor godt det er at have forummet ved håndenHougaard skrev:jeg har en LED lampe liggende løst lige nu (ligesom den jeg har over) hvis du vil prøve at se hvordan det ser ud?

Mit problem lige nu er bare at jeg kun har kørt med blåt lys over akvariet i over 2 måneder da jeg har pillet mit HQI ned og jeg rent faktisk havde bestilt disse ATI-rør som aldrig blev leveret og jeg efter 1 måneds venten ikke ville vente mere på disse og afbestilte derfor igen. Jeg har jo ikke nogle koraller som skal bruge lys så jeg lever med en yderligere venten på rør i de rigtige farver. Så lige nu venter jeg på svar fra Moby som jeg håber kan levere lidt KZ rør
.
Tak for info Steen, så er der da en chance for at Moby kan levere hurtigst muligt, det ville bestemt være dejligtspdiving skrev:For et par mdr. siden fik en ovenlig røvfuld T5 hjem til at ligge på lager. Men hvor mange samt mærke er jeg ikke helt klar over.
Steen

-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Jo tak for invitationen... hvem ved nu hvor konen snart er færdig med sit skoleri, så kan der snart falde penge af til lidt flere ture over og besøge gamle venner i Kjøbstaden...
Det lyder som et spændene setup og anderledes fra alle koral baljerne...
Det lyder som et spændene setup og anderledes fra alle koral baljerne...
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
Michael din copy-cat 
Bliver nogle ret ens set-ups vi har, og din smag i fisk er heller ikke tosset
Jeg troede selv teknikken ville blive det dyreste ved mit eget setup, men så snakkede jeg Clarion med Amir og bom så dukkede den op på prislisterne... av av av sagde pengepungen.

Jeg troede selv teknikken ville blive det dyreste ved mit eget setup, men så snakkede jeg Clarion med Amir og bom så dukkede den op på prislisterne... av av av sagde pengepungen.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Copy-cat kan du selv være LohseLohse skrev:Michael din copy-cat

Jeg tror faktisk ikke der er så stor lighed ved vores setup Lohse, du skal huske jeg ikke denne gang har tænkt mig at holde koraller og derfor slet ikke skal have andet end lidt T5 rør henover akvariet. Udover det så kommer min skummer slet ikke i nærheden af din desværre udover alt det ander gear du også skal have på dit system

- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Har du ikke længere dine fine Australske koraller??Lohse skrev:Michael din copy-cat

Mvh. Peder