Jeg har for et ikk ret lang tid siden købt et nyt brugt akvarie og har nu fundet ud af at overløbet ikk er lavet ret optimalt da selv UNDEN kam/rist i overløbet det kan man stadig se de 2 glaskant/stiver i for og bag(se billede) ...... mit spørgsmål er om der er noget smart man kan gøre? jeg kan slet ikk kører med kammene på da stiger vandstanden ALT for meget og det ser totalt lamt ud! det nedenstående billede i ser er UDEN kamme! er ikk meget for at skulle lave nyt overløb da tidligere ejer har snasket godt med silicone på og får svært ved ikk at komme til at ramme selvakvariets silicone fuge!
(kører med Deltec HPL 5250 returpumpe)
Kunne i leve med at de glasstivere kunne ses? er selvmeget i tvivl!?
Et andet spørgsmål er har i nogen smart ide til at lave en kam/rist ned ovenfra vandoverfladen så evt fisk har svære ved at ryge i overløbet?

Tredje og sidste spørgsmål er:
Jeg har idag boret et ca 2mm hul i returrøret til akvariet men problemet er det trækket kun luft så det larmer og der kommer masser af bobler i akvariet? er det forjeg igen modtrytk har på systemet? jeg har igen sammemklemte rør eller lign i akvariet.. det er ret 32mm udblæsning! eller er det pga det er kun er 2 mm og skal være større? og er det ok at hullet vender ca 45 grader nedaf? se billede

Der er gratis øl ved mig en dag i kommer forbi hvis der er nogen der kan hjælpe:-)
På forhånd mange tak:-)
MVH