Efter at have forkastet min gamle idé, hvor jeg selv ville bygge et akvarie, er jeg kommet på andre tanker. Jeg har læst den omfattende akvarie tråd omkring 64L køkkensalt igennem, og synes det er rigtigt flot. Dog synes jeg der måske opstår nogle problemer i den forbindelse, som en nybegynder som mig måske er bedre tjent uden.
Jeg har så fundet frem til en akvarietype, der tiltaler mig: http://www.akvarieudstyr.dk/Saltvand/Ak ... um170liter
Det samme akvarie kan man også få i en 70 liters model. Størrelsesmæssigt hedder det ved 170 liter 70x70x50 cm vs 57x57x40 cm (70 liters)
Har ladet mig fortælle at billedet bliver en anelse forstørret og en lille smule forvrænget. Det har jeg selvfølgelig tænkt mig at undersøge live - om det er noget der har nogen indflydelse for mig, men designmæssigt synes jeg bedre om de buede fronter.
Så nu er spørgsmålet bare - Hvilken størrelse skal jeg gå efter. Fordelene ved 170 liter siger i er mange, hvor den eneste ulempe ved det er, at det måske kan virke lidt stort til et skrivebord - understøttelse skal i ikke tænke over. En løsning til 200 kg. har jeg allerede, som ikke vil indvirke på hvordan det præsentere sig.
Jeg høre gerne nogle flere få eller imod ting ved 70 vs 170 l.

Uploaded with ImageShack.us