Jeg kunne forestille mig, at man slap for en lang indkøringsfase, men mister man ikke noget liv, både mikro og makro?
Håber på en god og sober debat

gonad skrev: mister man ikke noget liv, både mikro og makro?
Decocean har flotte fossile levende sten. Han kalder dem bare for sponge rockMMartin skrev:Hvor køber i døde LS henne? Jeg har aldrig kunne finde en forhandler i kbh/omegn der solgte døde LS
Dejlig positiv læsningminedykker skrev:hejsa
meget spænden snak, jeg startet selv med død sten for ca 1½-2 månder siden brugt omkring 70 kg død og købte så ca. 20 kg ls og har så bygget det ind i hinnannen og må sige at her efter knap 2 månder så er jeg rigtig godt på vej, vil da sige ja har da fået glasroser med i nogen af de ls sten men ser nu ikke det som det stor problem, for det er nemt at løse med et par rejer, kan bruge en masse kemikalier men hvorfor naturen har en masse sjove dyr der kan gøre det for en..
er kommet så langt at de brun alger er næsten væk og de grønne er godt på vej og det nyder min søhare og de 10 sngle sig med og de to små rejer hygger sige med at holde sten og sngel ren ganske hyggeligt at se på.
om indkøreingen tager lidt længer tid, gør for mig ikke så meget nyder opstarte og har tiden til at få styr på det hele og sat mig ind i tingen.
som jeg fik at vide da jeg startet der er kun en ting alle er eni om omkring saltvand det er at det er ens tolmodighed der styre om det bliver godt eller skidt.
man kan købe sig til fine værdiger med man kan ikke købe sig til et sundt akvarie så bruge tiden om det er med ls eller død.
snak med deepocean, jeg har lige købt nogle igennem ham, de er rigtig flotte og super god kvalitet.. Der ud over ved jeg petsupply også har dem. mit kommende akv, bliver startet med døde, og så et par levende til at podde med.MMartin skrev:Hvor køber i døde LS henne? Jeg har aldrig kunne finde en forhandler i kbh/omegn der solgte døde LS
Har deepocean dem i forskellige størrelse? Jeg vil gerne have nogle der er ret store, men de skal helst være "deforme". Altså ikke store runde stenStarF skrev:snak med deepocean, jeg har lige købt nogle igennem ham, de er rigtig flotte og super god kvalitet.. Der ud over ved jeg petsupply også har dem. mit kommende akv, bliver startet med døde, og så et par levende til at podde med.MMartin skrev:Hvor køber i døde LS henne? Jeg har aldrig kunne finde en forhandler i kbh/omegn der solgte døde LS
De skal bestilles hjem, der kan vælges imellem 3 forskelige slags, plader, brances og så bare sten.. jeg tog plader og sten, og har fået 3 store plader, og en masse fede sten i nogle fede former, de er ikke bare runde men i super fede former. jeg er bestemt meget posetiv overrasket, da jeg havde frygtet små runde sten.MMartin skrev:Har deepocean dem i forskellige størrelse? Jeg vil gerne have nogle der er ret store, men de skal helst være "deforme". Altså ikke store runde stenStarF skrev:snak med deepocean, jeg har lige købt nogle igennem ham, de er rigtig flotte og super god kvalitet.. Der ud over ved jeg petsupply også har dem. mit kommende akv, bliver startet med døde, og så et par levende til at podde med.MMartin skrev:Hvor køber i døde LS henne? Jeg har aldrig kunne finde en forhandler i kbh/omegn der solgte døde LS
Sejt!;) Det er nemlig også det der er min frygt. Vil ikke ende op med 60 kg små runde sten, så det lyder godt at de fås i forskellige udgaver. Dem skal jeg helt sikker bruge til mit næste akvarieStarF skrev:De skal bestilles hjem, der kan vælges imellem 3 forskelige slags, plader, brances og så bare sten.. jeg tog plader og sten, og har fået 3 store plader, og en masse fede sten i nogle fede former, de er ikke bare runde men i super fede former. jeg er bestemt meget posetiv overrasket, da jeg havde frygtet små runde sten.MMartin skrev:Har deepocean dem i forskellige størrelse? Jeg vil gerne have nogle der er ret store, men de skal helst være "deforme". Altså ikke store runde stenStarF skrev:snak med deepocean, jeg har lige købt nogle igennem ham, de er rigtig flotte og super god kvalitet.. Der ud over ved jeg petsupply også har dem. mit kommende akv, bliver startet med døde, og så et par levende til at podde med.MMartin skrev:Hvor køber i døde LS henne? Jeg har aldrig kunne finde en forhandler i kbh/omegn der solgte døde LS