Bekymret for min anemone

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
kasbac
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2010

Bekymret for min anemone

Indlæg af kasbac »

Hejsa

Jeg har i mandags afhentet en anemone til min nyopstartede balje som har stået med vand siden 13/8. Desværre er jeg lidt bekymret for dens trivsel :(

Jeg hentede den mandag aften og efter at have afklimatiseret den i en skål med vand i to timer overførte jeg den til akvariet. Her begyndte den langsomt at pust sig op ind til lyset slukkede en 10-15 min efter. Dagen efter var den pist borte og der gik mange timer med at kigge efter den indtil jeg til sidst opdagde den i et hule i en sten. Den var sunket sammen og bevægede sig langsomt rundt i åbningen af hulen for til sidst at gå længere ind hvor den ny hænger på hovedet. Her har den hængt siden i går middag.

Jeg har søndag målt følgende værdier:

NO3: 0
PO4: 0
Alkalinitet: 8
PH: 7,5
Temp: 25
Salt: 1,025

(PH og Alkaliniteten vil jeg gerne lige have lidt op så det regner jeg med at få gjort i løbet af denne uge)

Det skal siges at jeg har to klovne der lystigt svømmer rundt samt ereamit krebs, snegle, xenia'er og skiver som ikke ser ud til at være generet.

Er vi simpelthen bare ude i at anemonen skal have noget tid til at afklimatisere eller er der nogen der kan vurdere om der er noget mere grundlæggende galt?

På forhånd tak for hjælpen
Fluval Edge 23L in the making
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Re: Bekymret for min anemone

Indlæg af Sarah R »

Det er helt normalt at den gemmer sig i nogle dage efter den er sat i akvariet. Den skal lige finde ud af hvor der er det lys og den cirkulation den gerne vil have.
Da jeg flyttede mine anemoner over i et større akvarie var de alle sammen forsvundet dagen efter, men efter nogle dage havde de sat sig et sted som de syntes om.
Du skal bare holde øje med, om den sætter sig for tæt på en cirkulationspumpe, så den ikke kan komme til at blive suget fast.
MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bekymret for min anemone

Indlæg af Bingocaller »

Min vader rundt i tanken- nogen gange er den fremme - andre gange sidder den bag stenene i en uges tid. Det er ganske normalt
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"