AndersGS:
Der er ikke nogen problemer med varme i min kælder, den holder pæne 25 grader hele året da vi har et gammelt olie fyr til at stå og brande en masse olie af - desværre!
Men din ide med sand kan jeg godt se, men så er der vel egentlig ikke nogen grund til at lave alt det fikumdik for at lave sådan et system hvis der bare skal sand i?
Kim:
Jeg har også overvejet at lave en kæmpe sump, som de har i de vidst nok har i de fleste akvarieforretninger, men det der tiltaler mig virkelig meget er at tønden kan gøres forholdsvis "vandtæt" så hvis der af en eller anden grund sker en teknisk fejl vil min kælder ikke flyde med saltvand. ( Der er desværre ikke noget afløb i den del af kælderen hvor alle akvarierne står

)
Hvad hvis jeg lavede to tønder? Den ene med bio filter og den anden som et enormt nitratfilter? En kæmpe reaktor som jeg fyldte med pallets?
Nielsk:
Som skrevet før så har jeg overvejet sump, men er ikke særlig glad for ideen om det går galt imens jeg er på arbejde og alt vandet flyder ud i kælderen
Carsten:
Selvfølgelig må i det Carsten, men ind til videre er det kun i det små,men vil utrolig gerne udvide da jeg er Stud.biologi og derfor er super interreseret i yngel og yngelpleje. ( Ja jeg har en kæreste

)
Indtil videre er det kun Amphiprion ocellaris / percula ( kan ikke helt blive enig med mig selv om de har en sort stribe eller ej - men de er købt som ocellaris. )
et par Amphiprion melanopus ( som jeg købte af Tim for lidt over halvanden måned siden ) og et par Clarki.
Grunden til jeg gerne vil udvide mit system er at jeg gerne vil give mit yngel langt bedre vandkvalitet og derfor faldt min kærlighed på et stort industri anlæg jeg desværre ikke har plads til - så derfor vil jeg bygge et selv.
Jeg vil ligeledes gerne udvide til andet end klovnefisk - men har ikke helt bestemt mig endnu
På et eller andet tidspunkt skal jeg nok få taget en masse billeder og skrevet en masse ned - men lige for tiden er der ikke så meget tid grundet studie pres
Kenneth:
Det kunne være en mulighed, fandt lige det her billede på nettet:
Hvis man nu lavede et system som det, i den første med biofilter og den næste med biopellets? Nogen der har nogen tanker om dette?