Carpet Anemone, Blue falder ned om natten?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Carpet Anemone, Blue falder ned om natten?
jeg købte en Carpet Anemone, Blue
(Stichodactyla haddoni i torsdags d.6/4.
Den vil ikke sidde der hvor jeg sætter den, det ved jeg godt også er lidt naivt at tro. Den rykker sig ikke men river sig helt løs og ligger på bunden med "hovedet" ned af.
Hvad har I andre gjort i tidens løb for at få dem til at trives?
(Stichodactyla haddoni i torsdags d.6/4.
Den vil ikke sidde der hvor jeg sætter den, det ved jeg godt også er lidt naivt at tro. Den rykker sig ikke men river sig helt løs og ligger på bunden med "hovedet" ned af.
Hvad har I andre gjort i tidens løb for at få dem til at trives?
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Nu er den sørens da også begyndt at "smide" sin indmad ud over hele akvariet! Den hul er ret stort i forhold til anemonens størrelse...
Vil nogen sætte en dignose?
Død? Stresset? tilpasser sig? tude fjæs?
Det skal lige passe at den ligger sig til at dø efter at have slået min blå kirug og en ildgobi ihjel
Vil nogen sætte en dignose?
Død? Stresset? tilpasser sig? tude fjæs?
Det skal lige passe at den ligger sig til at dø efter at have slået min blå kirug og en ildgobi ihjel

-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
vandet er i løbet af de siste to timer blevet meget grumset!
Men fra anemonens hul i midten kommer der mange hvide trevler ud!!!
Det er lidt svært der hvor den sidder at tager et godt billede!
Håber I kan bruge det til bare lidt
Men fra anemonens hul i midten kommer der mange hvide trevler ud!!!
Det er lidt svært der hvor den sidder at tager et godt billede!
Håber I kan bruge det til bare lidt
- Vedhæftede filer
-
- anemone-fra-siden.jpg (33.37 KiB) Vist 2386 gange
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
det ser ud som om at der sidder helt masse løst vat inde i den, som den prøver at få ud!
Er der måske nogen der har set det før, så må de gerne komme med et om den skal ud eller andet!
her lige et meget sløret billede af anemonen
Der ligger klatter rundt omkring i akvariet fra den...
Er der måske nogen der har set det før, så må de gerne komme med et om den skal ud eller andet!
her lige et meget sløret billede af anemonen
Der ligger klatter rundt omkring i akvariet fra den...
- Vedhæftede filer
-
- hul-i-midten.jpg (13.17 KiB) Vist 2382 gange
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
nej vel?
jeg tror sgu den ryger ud! Tør ikke risikere at den smadre hele balancen... selvom der eftehånden ikke er meget tilbage!
Er der ikke nogen som har haft en Anemone, som har haft det sådan, som jeg beskriver?
jeg tror sgu den ryger ud! Tør ikke risikere at den smadre hele balancen... selvom der eftehånden ikke er meget tilbage!
Er der ikke nogen som har haft en Anemone, som har haft det sådan, som jeg beskriver?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
jeg har en meget stor tæppe annemone
og den gør også som den selv vil lige i øjeblikket
den vil ikke være der hvor den har sat de sidste 60 dage ??
men er meget intereseret i min anden annemone dog ikke samme art
så vidt jeg kan se så er der ikke noget i vejen med annemonen for den er fuldt pustet op og spiser godt
den er sikkert bare i forårs humør
mvh snogen
og den gør også som den selv vil lige i øjeblikket
den vil ikke være der hvor den har sat de sidste 60 dage ??
men er meget intereseret i min anden annemone dog ikke samme art
så vidt jeg kan se så er der ikke noget i vejen med annemonen for den er fuldt pustet op og spiser godt
den er sikkert bare i forårs humør

mvh snogen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
jeg har besluttet at smide den ud! Den smattede mere eller mindre ud efter jeg fik taget billederne! Det var tilsidst KÆMPE klumpe af indmad der kom ud... Så jeg tog en leder beslutning og endte dens dage!
Det gjorde dog mere ondt på mig end på den, det fortalte jeg den også

Det gjorde dog mere ondt på mig end på den, det fortalte jeg den også

Hvor har du egentlig købt den tæppeanemone?.
Jeg går ud fra at du har købt den i en butik, derfor denne kommentar, der er oprettet i egen tråd:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 4254#34254
/Henrik
Jeg går ud fra at du har købt den i en butik, derfor denne kommentar, der er oprettet i egen tråd:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 4254#34254
/Henrik
jeg vil mene at du muligvis, enten har kommet anemonen i forhurtigt, dine værdier ikke helt har passet til den, og eller så var den barer i gang med en renselses proces.
min annemone gør det af og til, den gylper sig selv ud over sandbunden i en periode for så at samle sig sammen i gen, det kan til tider svine en del men det løser jeg med aktivt kul, og så er alt hved det gamle inden for et par dage.
Men at der er hul i den, går ud fra at det er i siden, kan ikke helt se det på bilederne, ville nog få mig på det tanker du har at den er døende, men hvis hullet kommer fra midten ville jeg mene at den barer ranser sig.????
min annemone gør det af og til, den gylper sig selv ud over sandbunden i en periode for så at samle sig sammen i gen, det kan til tider svine en del men det løser jeg med aktivt kul, og så er alt hved det gamle inden for et par dage.
Men at der er hul i den, går ud fra at det er i siden, kan ikke helt se det på bilederne, ville nog få mig på det tanker du har at den er døende, men hvis hullet kommer fra midten ville jeg mene at den barer ranser sig.????
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Ja jeg har købt den i klovnfisken, men de vejledte mig fint og jeg vidste udemærket det var en satset investering!
Hullet er skam dens mund (skulle jeg nok have skrevet mere nøjagtigt), jeg har ikke meget erfarring med anemoner, så jeg vidste ikke helt om det var en rense proces eller selvmords proces den havde gang i! Det så bare så voldsomt ud at jeg ikke turde lade den fortsætte... Jeg kunne godt have kørt noget kulfiltrering, men nu er det for sent!
Men jeg er ikke bleg for at prøve igen på et andet tidpunkt! Nu skal jeg lige tørre tårene fra kinderne i et stykke tid, inden jeg skal have nyt i!
Hullet er skam dens mund (skulle jeg nok have skrevet mere nøjagtigt), jeg har ikke meget erfarring med anemoner, så jeg vidste ikke helt om det var en rense proces eller selvmords proces den havde gang i! Det så bare så voldsomt ud at jeg ikke turde lade den fortsætte... Jeg kunne godt have kørt noget kulfiltrering, men nu er det for sent!
Men jeg er ikke bleg for at prøve igen på et andet tidpunkt! Nu skal jeg lige tørre tårene fra kinderne i et stykke tid, inden jeg skal have nyt i!
ja det var lidt trals at du var lidt for hurtig der, men som man siger hælder forbyg en at bekæmpe.
Det skal da også siges at det var ved et tilfælde at jeg fandt ud af det, jeg var på ferie og havde en til at passe balien da jeg kom hjem fortalte vedkommende om senariet, det havde lugtet fælt 1 dags tid men så var alt blevet godt i gen, fiskepasseren havde husket at skifte filteret med aktivt kul så det har sikkert været skyld i at det ikke gik helt galt, men siden har jeg ikke taget det nærmerer højtidligt når anemonen har gjordt det, barer kommet kul i sumpen og så væntet til den var fær dig med at svine det hele til og så var det det. min er snart ved at fylle 2 år. også en tæbeannemone.
Det skal da også siges at det var ved et tilfælde at jeg fandt ud af det, jeg var på ferie og havde en til at passe balien da jeg kom hjem fortalte vedkommende om senariet, det havde lugtet fælt 1 dags tid men så var alt blevet godt i gen, fiskepasseren havde husket at skifte filteret med aktivt kul så det har sikkert været skyld i at det ikke gik helt galt, men siden har jeg ikke taget det nærmerer højtidligt når anemonen har gjordt det, barer kommet kul i sumpen og så væntet til den var fær dig med at svine det hele til og så var det det. min er snart ved at fylle 2 år. også en tæbeannemone.