Jeg har lidt spørgsmål ang. Acanthurus leucosternon (hvidbrystet kirurg)
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få mig sådan en kirurg, da jeg syntes den er rigtig flot, men efter rigtig meget læsning kan jeg se at der er en del start problemer med sådan en, bla. med at de ikke rigtig vel spise, og de får hvide pletter.
Planen er at jeg ville købe en meget lille en, så man kan have den rigtig længe hvis det hele går som det nu engang skal.
Nu til mit spørgsmål.
Jeg har et 60L akvarie som jeg har haft saltvand i før, som bare står, meningen var at jeg ville lave det om til fragment akvarie, men ville det være en god idé at starte det op med nogen sten fra mit 300L akvarie og noget af vandet derfra også, og så når jeg køber en hvidbrystet kirurg at ligge den derover i først, hvor der ingen andre fisk er, og kun T8 belysning. (da den jo skal tilvendes lys langsomt) og så langsomt få den til at tage foder, og når alt så er som det skal være med at den spiser og ikke har hvide pletter (hvis det kommer) så ligge den over i mit 300L ?
Eller vil den flytning også give den unødvendig stress ?
Fordi det ville være ret ærgeligt at miste alle de andre fisk også hvis nu de skulle blive smittet med hvide pletter