Information om anemone?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Knap polypper eller zooanthus som de hedder.

Sikkert en sinularia

Måske et kenya træ

Stjernpolypper

Men lad det lige folde sig ud så er en ID mere mulig ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7600 Struer

Indlæg af Erik N »

ok, takker brian, det var skam det eneste jeg ville vide ;-) ja det er nok ik foldet helt ud endnu, da det næsten lige er kommet i baljen
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

Ja undskyld erik det var nu hælder ikke for at starte en lyns stemning mod dig, jeg syntes barer at der har været for mange her på det sidste som har været en anelse for hurtigt ude af start hullerne. og som carsten siger det kan godt værer temlig fustrerende.... men men lad os nu se hvor galt det går.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

De klare sig helt sikkert fint - det er nogle hårdføre små sager ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

hehe nej jeg ved godt at jeg har været for hurtig efter din mening, jeg kan da også godt se at det måske er lidt hurgtig jeg har fået noget i akvariet, men det er da også ved at ha kørt i 1½ måned nu og mine værdier har været i orden ja siden jeg købte test sættet af dig, dog har jeg stadig en høj CA værdi, om det er tæstsættet som nogen siger måler forkert ved jeg ik. men jeg har læst og forhørt mig frem til at det CA vil blive lavere når der har været fisk og koraller i et stykke tid?
Jeg er dog lidt nervøs for jeg skulle fodre min anemone med en reje i dag, men anemonen tabte rejen og rejen røg om bag ved stenene, kan rejen vælte mine verdier? eller skal jeg håbe at snegle og div kravl finder den?

Mine værdier var for 15 min siden

Kh 7
ph 8,2 lidt svært da scalaen skifter fra 8,0-8,5
nitrit o
nitrat o
salt 1023
og så min Ca på omkring 600
Det vil jeg da mene er ok værdier undtagen CA men tror jeg prøver at købe et andet test sæt til ca for at se om den måler det samme
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

;-)
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

Ja jeg syntes nu heller ik jeg har købt de mest svære fisk og dyr her til opstarten
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

det skal lige siges at det hele ind til vidre tilsyneladene har det godt, min hugo spiser sig tyk, faktisk så tyk så jeg i går var lidt bekymret :-) rejen går med æg og alt anden liv fiser rundt :-) Men jeg ved godt der ik skal meget til at ændre det
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Randers

Indlæg af snogen »

Jeg er dog lidt nervøs for jeg skulle fodre min anemone med en reje i dag, men anemonen tabte rejen
den har bare ikke været sulten
vent et par dage og prøv igen
og rejen røg om bag ved stenene, kan rejen vælte mine verdier? eller skal jeg håbe at snegle og div kravl finder den?
det er vel altid best at få u spiste ting op af akvariet

Mvh snogen
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

ja jeg ved godt det ville være bedst at få den op, men så skal jeg vælte det meste af min stenopsætning, og det ville være lidt træls, men hellere det, end det hele går til
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

har du ike nogle eamit krebs, så skal de nok sørge for at den bliver spist.
ikke fordi jeg skal joske rundt i det men havde det nu været et væld indkørt akvarium, og det vil det jo vise sig, så ville børsteorm og anderer små dyr få regen til at forsvinde til i morgen og så ville problemet værer løst, tag det roligt og se på det i morgen aften så tror jeg at den er væk.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Erik N skrev:. men jeg har læst og forhørt mig frem til at det CA vil blive lavere når der har været fisk og koraller i et stykke tid?

Ca på omkring 600
Det vil jeg da mene er ok værdier undtagen CA men tror jeg prøver at købe et andet test sæt til ca for at se om den måler det samme

Ja, Calcium indholdetvil falde når der kommer koraller i! Men det er ikke ligegyldigt hvilke! Det skal være stenkoraller som forbruger calciumet til deres skelet. Læder/blødkoraller sænker ikke indholdet nævneværdigt.

Det Ca indhold ser helt sindsygt ud! Lad lige en anden forsøge at lave testen, eller lån et ordenligt sæt.
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

Erik kan du ikke tage dit tæst sæt og komme her ud med en prøve af dit vand, jeg har lige tæstet mit vand med det samme sæt som det du har og jeg har en ca på 420-440 det skille mellem 1 dråbe, men det er da vist en ganske ok ca. så vidt jeg ved jeg har gendem de sidste 2 timer lavet testen 3 gange og jeg får det samme resultat hværgeng.
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Ja, pas på, at der ikke kommer for meget kalcium i vandet. Det virker paradoksalt nok hæmmende på korallernes even til at binde det.
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

Erik N har lige været her ude for at tæste sit vand for CA, den likker lidt højt om 440 og 500 men med en skilning på 2-3 dråber er det lidt svært at bestemme helt nøjagtigt. Vi blev enige om at det mulige problem var at han brugte for lidt af den en kontrast farve.
Så han prøver i gen.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"