54l nano? Hvorfor nu det?
Jeg havde en klar idé om at jeg skulle ud og have et 250-325l akvarie, men jeg må erkende at ideen har svær at sælge til min kone. Hun var lidt nervøs for hvor mange penge jeg kunne finde på at smide efter det. Det skal lige siges at vi er igang med at få facaderenoveret hele huset, og at vi samtidig skifter omkring halvdelen af alle møbler i stuen, så det er ikke helt uden grund.

Så var det også et problem med at finde det rette sted at stille det. Vores stue er vestvendt, så hele stuen bliver oplyst af solen fra sen eftermiddag til den går ned bag genboens hus. Det perfekte akvarie, i forhold til solen, var faktisk et hjørneakvarie, men det ville blive indeklemt af en sofa og TV-bordet, og det ville gøre det meget besværligt at skifte vand.
Så...pengene var et problem og vi kunne ikke finde det optimale sted...nå ja og så det faktum at akvarier rager min kone en papand

En del af den udskiftning af møbler i stuen gjorde faktisk at vi flyttede vores massive skænk ud i køkkenet. Jeg fik en idé om at få et akvarie der passede til 150x45 i grundplan. Det ville passe perfekt til skænken, og der er jo plads nok til udstyret inden i den. Men..igen blev det jo nok stadig lige i overkanten af tilladelig monetær ødselhed, plus at det ikke er sådan lige at fjerne indmaden fra et masivt møbel med skuffer i hele midtersektionen.
Så et 54l nano, blev lige pludselig en rigtig god idé. Det er billigt at sætte op, hurtigt og ukompliceret og så kan jeg få det inden for kort tid, altsammen med min kones velsignelse.

Det skal også lige siges at jeg har meldt mig til Michael Arvedlunds kursus til oktober, så jeg vil jo gerne have et akvarie kørende snart, så jeg når at få lidt erfaring med koraler helst inden kurset afslutter til januar

Nå men for at vende tilbage til det, det hele drejer sig om så får I her et et billede af skænken. De sidste par dage har jeg kompileret en indkøbsliste over alle de ting jeg mener jeg skal bruge til akvariet, og i dag fik jeg så bestilt det hele (Bortset fra LS). Så nu venter jeg bare....
Det bliver et 60x30x30 med hængefilter og LED lamper. Jeg har tænkt mig at det primært skulle være med SPS og lidt blød koraller og måske 2-3 små fisk.
Lige nu glæder jeg mig bare til at sidde og stirre på det, mens jeg indkører de levende sten...jeg kan næsten ikke vente

Så...stay tuned!