vandrot skrev:iceMD skrev:nu er du sikker på at det ikke er blæserne til armaturet der larmer?:) eller kan du godt slukke for skummeren fx fra 10-12 om aftenen så du kan få fred til at falde i søvn xD
Ja for det larmer godt nok også

,havde jeg vist hvor meget det støjer havde jeg nok købt noget andet ,jeg skulle nok havde logget ind her noget før

Det skal du ikke være ked af, det er et helt fint sted at starte, dog er der lidt modifikationer man skal ud i, jeg har skiftet de to blæsere i låget, og sat en magen til omme bag i, så der kommer lidt luft hen over overfladen. Dette har hjulpet meget ift. varme, og jeg vipper lige det forrste låg op, og det har jeg klaret sommeren fint med!
Cirkulationen skal forbedres, jeg ved ikke ikke hvilken sten opsætning der kan klare kun at køre med de 2 pumper, man skal i hvert fald sørge for at der er god cirkulation ind bag stenene også, jeg havde i første omgang smidt en aquabee 500 pumpe i det ene kammer med en slange på jeg så førte ud i akvariet til ekstra cirkulation, GØR IKKE DETTE, der er slet ikke flow nok i "sumpen" til det. Køb i stedet som andre foreslår, en tunze 6025 og smid, mener de ligger i omkring 400 kr. men ellers kig på forummet her, der er ind i mellem nogen til salg, evt. opret en tråd i "køb" og spørg efter en.
Skummeren har jeg ikke skiftet, dog slukker jeg den om eftermiddagen/aftenen når vi er hjemme og oppe, den kører så hele natten og dagen, og det skulle vist være nok, det er i hvert fald ikke det jeg slås med

men jeg køber nok på sigt en tunze 9002 som mange andre, mest pga. støjen
Men ellers god vind med det, jeg er super glad for vores derhjemme, og man lærer utrolig meget af det, og det er ikke i så stor scala at man bliver ruineret og mister interessen for hobbyen hvis det ikke lige går efter ens hoved, det er også et godt udgangs punkt for at lave en ønskeliste til sit næste større akvarie
Hilsen Kent