vandmølle

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
smail k
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16
Postnummer: 8220 Brabrand
Saltvand siden?: 2009

vandmølle

Indlæg af smail k »

hej, jeg har fået en crazy ide med at bygge en lille vandmølle ind i mit akvarium, så kan få vandet til at cirkulere, og selvflgelig for udseendets skyld. det drejer meget langsomt rundt og behageligt, så ville spørge om det kan påvirke livet i akvariet, bliver fiskene skræmt osv?

og kan man bruge en pumpe fra et ferskvandsakvarium til et saltvandsakvarium? for har nemlig to af sådan nogle stående, så kan lige så godt bruge dem hvis man kan :D

hilsen Smail og på forhånd tak
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: vandmølle

Indlæg af christiantt »

Jeg ved ikke om det er muligt at lave en vandmøller :)

Men du skal nok lige tjekke ferskvandspumperne på nettet først. Hvis der ikke står at de kan bruges til saltvand, så turde jeg ikke gøre det. Jeg har før haft en ferskvandspumpe i et saltvandsakvarie. Efter et par dage afgav den strøm i vandet. :(
smail k
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af smail k »

christiantt skrev:Jeg ved ikke om det er muligt at lave en vandmøller :)

Men du skal nok lige tjekke ferskvandspumperne på nettet først. Hvis der ikke står at de kan bruges til saltvand, så turde jeg ikke gøre det. Jeg har før haft en ferskvandspumpe i et saltvandsakvarie. Efter et par dage afgav den strøm i vandet. :(

åhh mange tak for informationen om pumperne der :D men ehm, man kan godt lave en vandmølle, jeg har ideen til det, det er bare det om den vil skræmme livet i vandet
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Iden er sikkert fin nok .. Men får du lavet mange luftbobller der sætter sig på korallerne kan det stresse dem og i værste fald vil de nok dø.

Steen
smail k
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af smail k »

spdiving skrev:Iden er sikkert fin nok .. Men får du lavet mange luftbobller der sætter sig på korallerne kan det stresse dem og i værste fald vil de nok dø.

Steen

jamen kan jeg så ikke bare fjerne nogle af pumperne så jeg udligner det hele igen :D
Brugeravatar
klaus meyland
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 8500 Grenaa
Saltvand siden?: 2004

Indlæg af klaus meyland »

jeg ville tjekke om pumerne har kegramisk akse. så tror jeg ikke at der skulle være noget problem jeg bruger selv nnogle gamle freskvands pumper engang imellem når jeg blander vand
Senest rettet af klaus meyland tors 9. apr 2009 15:49, rettet i alt 2 gange.
er ved at planlægge mit comeback ;)
Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af mipe »

smail k skrev:og kan man bruge en pumpe fra et ferskvandsakvarium til et saltvandsakvarium? for har nemlig to af sådan nogle stående, så kan lige så godt bruge dem hvis man kan :D

hilsen Smail og på forhånd tak
Vi skal lige være helt enige om, snakker du om en luft-pumpe eller en cirkulations-pumpe, der findes jo et utal af forskellige slags pumper.
Og vis du kan komme med et navn eller et billede af pumperne, så kan det være at vi kan sige helt nøjagtigt om de kan tåle saltvand.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
smail k
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af smail k »

klaus meyland skrev:jeg ville tjekke om pumperne og hvis de har kegramisk akse så tror jeg ikke at der skulle være noget problem jeg bruger selv nnogle gamle freskvands pumper engang imellem når jeg blander vand
det der kegramisk akse hvad er det for noget, og hvordan kan det checkes:D

tak for hjælpen
Brugeravatar
klaus meyland
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 8500 Grenaa
Saltvand siden?: 2004

Indlæg af klaus meyland »

du skiller pumpen ad og trækker den stang ud hvor der sidder en magnet og nogle blade på den har også 2 gummi dutter i enderne

http://www.akvarieudstyr.dk/netshop/sho ... ?pid=37002
er ved at planlægge mit comeback ;)
Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Indlæg af UrbanSage »

Dyrelivet er ligeglad med din vandmoelle :)
Kan du ikke forklare hvad det er du mener fordelen er ved en vandmoelle? Tror ikke jeg er helt med paa hvad du har gang i :D Jeg kan ikke engang se hvordan en vandmoelle kan flytte nogen speciel maengde vand....
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er ganske ligegyldigt om akselen er keramisk eller af stål. Jeg har pumper som har siddet i saltvand i flere år, og det er ikke se på den stål akslen at den har været i seltvand
smail k
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af smail k »

UrbanSage skrev:Dyrelivet er ligeglad med din vandmoelle :)
Kan du ikke forklare hvad det er du mener fordelen er ved en vandmoelle? Tror ikke jeg er helt med paa hvad du har gang i :D Jeg kan ikke engang se hvordan en vandmoelle kan flytte nogen speciel maengde vand....
det har intet med at flytte vand at gøre med, men ville bare gøre det for udseendets skyld :D det kunne da se flot ud
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

smail k skrev:
det har intet med at flytte vand at gøre med, men ville bare gøre det for udseendets skyld :D det kunne da se flot ud
Jeg tager ingen holdning hvordan det måtte se ud... Men jeg tror at du på sigt får problemer med bevægeligheden i roterende dele, dette grundet indtørret salt!

Hvis du har en "vand skulptør" gemt i maven, så lad istedet projektet køre med ferskvand... Eks: I haven :wink:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
smail k
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af smail k »

William Jr skrev:
smail k skrev:
Jeg tager ingen holdning hvordan det måtte se ud... Men jeg tror at du på sigt får problemer med bevægeligheden i roterende dele, dette grundet indtørret salt!

Hvis du har en "vand skulptør" gemt i maven, så lad istedet projektet køre med ferskvand... Eks: I haven :wink:

jaa, men rotationen (akslen) kommer ikke til at være under vand :D
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

smail k skrev:
William Jr skrev:
smail k skrev:

- Sagen uvedkommende...

Salt kryber ved at bevæge sig lag på lag på... Osv.

- Dette problem ville du ikke have haft om det opholdt sig under vand... Det er det som er problemet!!

:h
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Indlæg af UrbanSage »

smail k skrev:det har intet med at flytte vand at gøre med, men ville bare gøre det for udseendets skyld :D det kunne da se flot ud
Ah, ok, lyder spaendende. Vis os nogle billeder hvis du goer noget ved det :)
Billede
smail k
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af smail k »

William Jr skrev:
smail k skrev:
William Jr skrev:
smail k skrev:

nåå oki på den måde så :S jamen så må jeg jo bare droppe det :D
- Sagen uvedkommende...

Salt kryber ved at bevæge sig lag på lag på... Osv.

- Dette problem ville du ikke have haft om det opholdt sig under vand... Det er det som er problemet!!

:h
Brugeravatar
Munthe
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Hvidovre/Thailand

Indlæg af Munthe »

Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"