hej, jeg har fået en crazy ide med at bygge en lille vandmølle ind i mit akvarium, så kan få vandet til at cirkulere, og selvflgelig for udseendets skyld. det drejer meget langsomt rundt og behageligt, så ville spørge om det kan påvirke livet i akvariet, bliver fiskene skræmt osv?
og kan man bruge en pumpe fra et ferskvandsakvarium til et saltvandsakvarium? for har nemlig to af sådan nogle stående, så kan lige så godt bruge dem hvis man kan
Jeg ved ikke om det er muligt at lave en vandmøller
Men du skal nok lige tjekke ferskvandspumperne på nettet først. Hvis der ikke står at de kan bruges til saltvand, så turde jeg ikke gøre det. Jeg har før haft en ferskvandspumpe i et saltvandsakvarie. Efter et par dage afgav den strøm i vandet.
christiantt skrev:Jeg ved ikke om det er muligt at lave en vandmøller
Men du skal nok lige tjekke ferskvandspumperne på nettet først. Hvis der ikke står at de kan bruges til saltvand, så turde jeg ikke gøre det. Jeg har før haft en ferskvandspumpe i et saltvandsakvarie. Efter et par dage afgav den strøm i vandet.
åhh mange tak for informationen om pumperne der men ehm, man kan godt lave en vandmølle, jeg har ideen til det, det er bare det om den vil skræmme livet i vandet
spdiving skrev:Iden er sikkert fin nok .. Men får du lavet mange luftbobller der sætter sig på korallerne kan det stresse dem og i værste fald vil de nok dø.
Steen
jamen kan jeg så ikke bare fjerne nogle af pumperne så jeg udligner det hele igen
jeg ville tjekke om pumerne har kegramisk akse. så tror jeg ikke at der skulle være noget problem jeg bruger selv nnogle gamle freskvands pumper engang imellem når jeg blander vand
Senest rettet af klaus meyland tors 9. apr 2009 15:49, rettet i alt 2 gange.
smail k skrev:og kan man bruge en pumpe fra et ferskvandsakvarium til et saltvandsakvarium? for har nemlig to af sådan nogle stående, så kan lige så godt bruge dem hvis man kan
hilsen Smail og på forhånd tak
Vi skal lige være helt enige om, snakker du om en luft-pumpe eller en cirkulations-pumpe, der findes jo et utal af forskellige slags pumper.
Og vis du kan komme med et navn eller et billede af pumperne, så kan det være at vi kan sige helt nøjagtigt om de kan tåle saltvand.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
klaus meyland skrev:jeg ville tjekke om pumperne og hvis de har kegramisk akse så tror jeg ikke at der skulle være noget problem jeg bruger selv nnogle gamle freskvands pumper engang imellem når jeg blander vand
det der kegramisk akse hvad er det for noget, og hvordan kan det checkes:D
Dyrelivet er ligeglad med din vandmoelle
Kan du ikke forklare hvad det er du mener fordelen er ved en vandmoelle? Tror ikke jeg er helt med paa hvad du har gang i Jeg kan ikke engang se hvordan en vandmoelle kan flytte nogen speciel maengde vand....
Det er ganske ligegyldigt om akselen er keramisk eller af stål. Jeg har pumper som har siddet i saltvand i flere år, og det er ikke se på den stål akslen at den har været i seltvand
UrbanSage skrev:Dyrelivet er ligeglad med din vandmoelle
Kan du ikke forklare hvad det er du mener fordelen er ved en vandmoelle? Tror ikke jeg er helt med paa hvad du har gang i Jeg kan ikke engang se hvordan en vandmoelle kan flytte nogen speciel maengde vand....
det har intet med at flytte vand at gøre med, men ville bare gøre det for udseendets skyld det kunne da se flot ud
det har intet med at flytte vand at gøre med, men ville bare gøre det for udseendets skyld det kunne da se flot ud
Jeg tager ingen holdning hvordan det måtte se ud... Men jeg tror at du på sigt får problemer med bevægeligheden i roterende dele, dette grundet indtørret salt!
Hvis du har en "vand skulptør" gemt i maven, så lad istedet projektet køre med ferskvand... Eks: I haven
Jeg tager ingen holdning hvordan det måtte se ud... Men jeg tror at du på sigt får problemer med bevægeligheden i roterende dele, dette grundet indtørret salt!
Hvis du har en "vand skulptør" gemt i maven, så lad istedet projektet køre med ferskvand... Eks: I haven
jaa, men rotationen (akslen) kommer ikke til at være under vand
- Sagen uvedkommende...
Salt kryber ved at bevæge sig lag på lag på... Osv.
- Dette problem ville du ikke have haft om det opholdt sig under vand... Det er det som er problemet!!
nåå oki på den måde så :S jamen så må jeg jo bare droppe det
- Sagen uvedkommende...
Salt kryber ved at bevæge sig lag på lag på... Osv.
- Dette problem ville du ikke have haft om det opholdt sig under vand... Det er det som er problemet!!