Salt på sjælland!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2004

Salt på sjælland!

Indlæg af Limatho »

Kan det virkelig passe at der på sjælland kun
forhandles saltvandsfisk i klovnfisken, akvarieudstyr,
planteimporten samt decocean?
Kender i andre?

Thomas :f2: :f3: :f1: :f2: :f3: :f1:
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
Brugeravatar
hougaard76
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 3490 Kvistgård
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Salt på sjælland!

Indlæg af hougaard76 »

Bonni dyrecenter i Helsingør har også saltvandsfisk fra om 14 dage
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er hvad der findes. Du skal huske på vi ikke har så mange penge som jyderne :)
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af Limatho »

Carsten skrev:Det er hvad der findes. Du skal huske på vi ikke har så mange penge som jyderne :)
:G :G :K :G :K :G
Korrekt,
Har hørt at Bonnie i LyngbyStorcenter også skal til at have salt også....Det er dog stadig langt væk....
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
jjj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af jjj »

jo men vi har jo klovnefisken på den rigtige side af broen og det burde vel være rigeligt :biggrin:

nej man kunne godt savne butikker med støre udvalg i tilbehør en gang i mellem men jeg syntes kloven er gode til at få det hjem i en fart
jjj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af jjj »

Carsten skrev:Det er hvad der findes. Du skal huske på vi ikke har så mange penge som jyderne :)

jeg vil da mene det er lige omvendt jyder arb som polakker til halv pris
:K det er vel ikke for sjov man kan købe hus for et par hundred tusind derover
Brugeravatar
undercover
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17
Postnummer: 4920 Søllested
Geografisk sted: 4920 Søllested

Indlæg af undercover »

briansdyrencenter i vordingborg har også en smule saltvand. liste med hvad han har hjemme findes på hans hjemme side http://www.briansdyrecenter.dk/default. ... 37&pID=133
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Tom Ekelund »

Det er fordi vi har jyde penge :T :y
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af Limatho »

jjj skrev:jo men vi har jo klovnefisken på den rigtige side af broen og det burde vel være rigeligt :biggrin:

nej man kunne godt savne butikker med støre udvalg i tilbehør en gang i mellem men jeg syntes kloven er gode til at få det hjem i en fart
syntes godt at klovnen kunne oppe sig lidt mht sendinger af levende samt koraller....der er lange perioder hvor det er lidt trist derinde....men ville helst ligge alle mine sjællandske dollars hos ham. Klart den bedste forhandler på sjælland.
jjj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af jjj »

ok jeg er temlig ny i salt verden og syntes det har været meget pænt på det sidste og når de endelig får syntes jeg også sendingerne er temlig store koraller gør jeg mig ikke så meget i endnu så det kan jeg ikke udtale mig om planteimporten var jeg i for en lille måneds tid siden og hun fortalte at hun ville droppe koraller fordi hun ikke kunne få det til at løbe rundt og hun ville prøve med fisk igen men hvis vi ikke støtter op omkring det ville hun også være nød til at droppe det lidt syndt men sådan er det jo glæder mig til at se den i helsingør da der er akut mangel på saltbikse i nordsjælland
Jager
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Jager »

så må hun droppe fiskene også.
hvad for de hjem en sendning eller 2 om året, deres akvarier ligner noget fra 2 verdenskrig, deres viden om det de sælger er lig 0,
jeg har været hos decocean et par gange og er ret imponeret over hans koraludvalg.
hos klovnfisken og akvarieudstyr er der for langt mellem sendningerne men handler alt mit tilbehør hos akvarieudstyr, men de har ikke fået en ærlig stenkoral hjem i 6 måneder og så siger man at vores hobby er sæssonpræget så de for nok ikke flere sendninger hjem før til jul.
så i mine øjne har vi kun 2 forhandlere på sjælland der for levende dyr hjem 1 gang hver anden måned men igen der er meget meget langt imellem det der er spændene og det man ønsker sig.
jeg ville gerne have en lille arcilles og en hawaensis men har ikke set det på sjælland i år.
det ville være rart hvis der kom en forhandler eller to mere på sjælland jeg tager gerne til helsingør for at handle fisk og koraler hvis de for noget spændene hjem.

jager
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Tom Ekelund skrev:

Nej, det er fordi i har afskåret den betegnelse der kaldes moms :T
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Tom Ekelund »

Han$en skrev:
Tom Ekelund skrev:

Nej, det er fordi i har afskåret den betegnelse der kaldes moms :T
:GO :beer:
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
jjj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af jjj »

Jager skrev:så må hun droppe fiskene også.
hvad for de hjem en sendning eller 2 om året, deres akvarier ligner noget fra 2 verdenskrig, deres viden om det de sælger er lig 0,
jeg har været hos decocean et par gange og er ret imponeret over hans koraludvalg.
hos klovnfisken og akvarieudstyr er der for langt mellem sendningerne men handler alt mit tilbehør hos akvarieudstyr, men de har ikke fået en ærlig stenkoral hjem i 6 måneder og så siger man at vores hobby er sæssonpræget så de for nok ikke flere sendninger hjem før til jul.
så i mine øjne har vi kun 2 forhandlere på sjælland der for levende dyr hjem 1 gang hver anden måned men igen der er meget meget langt imellem det der er spændene og det man ønsker sig.
jeg ville gerne have en lille arcilles og en hawaensis men har ikke set det på sjælland i år.
det ville være rart hvis der kom en forhandler eller to mere på sjælland jeg tager gerne til helsingør for at handle fisk og koraler hvis de for noget spændene hjem.

jager
jeg er helt enig med at planteimporten er som den er og det var absolut ikke fordi jeg syntes det var synd for dem bare hvad hun fortalte men har du prøvet at spørge om de vil bestille
arcilles og en hawaensis til dig hos klovnefisken det kender jeg da andre der har gjordt decocean skal man lige huske at sætte et par timer af til da han snakker som et vandfald og han er meget ringe til at overholde aftaler ihvertfald min erfaring men han har jo også noget grosist arb at lave til gengæld er der pæne ting at kigge på både i akv og på gulvet nu tænker jeg på hans medhjælper :W
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

jager
Er http://koralshoppen.dk/ ikke på Sjælland ?

De har da de sjældne sager du ofte skriver efter ?
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af Limatho »

Brian skrev:

jager
Er http://koralshoppen.dk/ ikke på Sjælland ?

De har da de sjældne sager du ofte skriver efter ?
Kender den umiddelbart ikk, men der står at fiskene forventes på lager igen ultimo septemper?!?!?
Virker lidt lukket :-(
Jager
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Jager »

jeg skal ikke forudbestille en fisk som han skal have 3000 kr. hvad så hvis den kommer hjem i en brædepande størrelse, hvem hænger så på den???
jeg har skrevet dette flere gange i jyder for sendninger hjem uge efter uge men her på sjælland sker der abselut intet, prøv at gå ind på deres hjemme sider og se hvad de lover af sendninger hver anden eller trejde uge. og når der endelig sker noget er der stoppet med mennesker der higer efter nyheder, så det er da ikke fordi der mangler kunder herovre.
jeg vil se og komme lidt mere til carsten for fremtiden for han for åbenbart sendninger hjem som han ikke reklamere for. og der er sku spændene ting imellem, så må man leve med hans talegaver, service og dejlige hjælpere.

jager
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"