regner med at lave en happening hvor jeg smadrer keramikken til ukendelighed ude i haven

billeder af dette følger senere

Holst skrev:Det forstår jeg ikke ? Hvorfor smadre du det ?
Se denne tråd:jjj skrev:er der noget galt med keramiken eller hvad er meningen
Nja.. Carsten,jeg hvet ikke helt om jeg er enigt med deg der..Carsten skrev:Det som kan undre lidt i alt det her. Er at Reefkeramik har været solgt i en del år i Tyskland, uden de problemer vi har med det. Er det blot os der gør noget forkert eller har han ændret noget i blandingen?
det er jo så spørgsmålet om der har været problemer eller ej, det kunne jo være at man dernede har mistænkt alt muligt andet end keramikken, bare en tanke, det er jo heller ikke alle der tilsyneladende har problemer herhjemmeCarsten skrev:Det som kan undre lidt i alt det her. Er at Reefkeramik har været solgt i en del år i Tyskland, uden de problemer vi har med det. Er det blot os der gør noget forkert eller har han ændret noget i blandingen?
Muligens du har ett godt poeng der nielsknielsk skrev:Jeg har selv ca 20 % riff-keramik og ingen problemer med mit system. Måske skyldes en del af folks problemer at den totale mængde af levende sten simpelthen bliver for lille i forhold til stabiliteten?
Jeg tror absolut ikke på at keramikken bliver levende ligemeget hvilket mærke det er. Det er alt for kompakt og tungt og har en helt anden struktur end de koralskeletter som udgør LS.
Men jeg er godtnok glad for at jeg valgte ikke at montere mere ved opstart.
- Forudsat at du har lys på i sumpen som fordrer algevækst, da kan dette vel tolkes som at der ikke lækkes Po4 fra keramikken?? Ellers burde der være alger hernede også...peder skrev:Undre mig også over at i sumpen hvor jeg ikke har keramik, har jeg ikke oplevet algeproblemer overhovedet, de typer macroalger som jeg har i "keramikhelvedet" findes overhovedet ikke på mine Ls i sumpen??.
Har lys 24/7? kører med phosfat reaktor 24/7 hvor medie bliver skiftet hver måned, så nej tror ikke at det er et spørgsmål om po4, kan heller ikke måle po4William Jr skrev:- Forudsat at du har lys på i sumpen som fordrer algevækst, da kan dette vel tolkes som at der ikke lækkes Po4 fra keramikken?? Ellers burde der være alger hernede også...peder skrev:Undre mig også over at i sumpen hvor jeg ikke har keramik, har jeg ikke oplevet algeproblemer overhovedet, de typer macroalger som jeg har i "keramikhelvedet" findes overhovedet ikke på mine Ls i sumpen??.
hvis keramikken lækker Po4, kunne det så ikke tænkes at der ville være en forhøjet koncentration lige omkring keramikken som selvfølgelig bliver fortyndet og i sidste ende absorberet/optaget af Po4 filter og algerpeder skrev:Har lys 24/7? kører med phosfat reaktor 24/7 hvor medie bliver skiftet hver måned, så nej tror ikke at det er et spørgsmål om po4, kan heller ikke måle po4William Jr skrev:- Forudsat at du har lys på i sumpen som fordrer algevækst, da kan dette vel tolkes som at der ikke lækkes Po4 fra keramikken?? Ellers burde der være alger hernede også...peder skrev:Undre mig også over at i sumpen hvor jeg ikke har keramik, har jeg ikke oplevet algeproblemer overhovedet, de typer macroalger som jeg har i "keramikhelvedet" findes overhovedet ikke på mine Ls i sumpen??.
Det er jo det jeg også haver sagt opp til flere ganger i begge trådene her innepeder skrev:Har lys 24/7? kører med phosfat reaktor 24/7 hvor medie bliver skiftet hver måned, så nej tror ikke at det er et spørgsmål om po4, kan heller ikke måle po4William Jr skrev:- Forudsat at du har lys på i sumpen som fordrer algevækst, da kan dette vel tolkes som at der ikke lækkes Po4 fra keramikken?? Ellers burde der være alger hernede også...peder skrev:Undre mig også over at i sumpen hvor jeg ikke har keramik, har jeg ikke oplevet algeproblemer overhovedet, de typer macroalger som jeg har i "keramikhelvedet" findes overhovedet ikke på mine Ls i sumpen??.
Det burde der ikke være. Danmark har nogle af de strengste regler for drikkevand.Ulrik l skrev:nu hvor tysker ikke har problemer med keramik så tænker jeg om der er noget i det danske drikkevand der sætter en proces igang bare en tanke
hilsen ulrik
Hvem har sagt at ikke problemet fines i Tyskland også da?Ulrik l skrev:nu hvor tysker ikke har problemer med keramik så tænker jeg om der er noget i det danske drikkevand der sætter en proces igang bare en tanke
hilsen ulrik
- Jeg undskylder...Knut-Arne Berg skrev:Det er jo det jeg også haver sagt opp til flere ganger i begge trådene her innepeder skrev:Har lys 24/7? kører med phosfat reaktor 24/7 hvor medie bliver skiftet hver måned, så nej tror ikke at det er et spørgsmål om po4, kan heller ikke måle po4William Jr skrev:- Forudsat at du har lys på i sumpen som fordrer algevækst, da kan dette vel tolkes som at der ikke lækkes Po4 fra keramikken?? Ellers burde der være alger hernede også...peder skrev:Undre mig også over at i sumpen hvor jeg ikke har keramik, har jeg ikke oplevet algeproblemer overhovedet, de typer macroalger som jeg har i "keramikhelvedet" findes overhovedet ikke på mine Ls i sumpen??.![]()
At jeg heller ikke får noen udslag på mitt Phofat testsett.. og det er ett sett fra Merch/Deltec,som visserlig skal være bedre enn de fra Salifert.
Mine Phos og No3 verdier er helt fine de,det er jo helt frustrerendes alt dette egentligt![]()
Kommer til å hive ut hele keramikskitet jeg også,men er nødt til å vente til jeg har fått satt opp ett andet kar,som kan avlaste alt levende jeg har i dette store karet.
Håber bare jeg klarer å berge glasset,bak denne keramikken ,det er det som bekymrer meg mest nu.
Jeg har kun ganske få fisk i akvariet og fodrer MEGEt sparsomt, kører med Po4 filter, men alligevel kan jeg ikke få po4 helt i bund. så derfor kan jeg godt tro at det lækker en smule po4.William Jr skrev: - Jeg undskylder...![]()
Jeg havde forståelsen at keramikken var mistænkt at lække Po4, og heraf problemerne...
![]()