hvilket akvarie? rsm130?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
kristoffer-kh
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
16
Postnummer: 4930 Maribo

hvilket akvarie? rsm130?

Indlæg af kristoffer-kh »

Står lidt mellem et red sea max 130 og et shin mao på 156 liter.. hvilket ville i vælge og hvorfor?

på forhånd tak... :biggrin:

Kristoffer
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

Re: hvilket akvarie? rsm130?

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

helt klart et Rsm .... se mit :happy:
eller et Rsm 250 :wink:
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

RSM, fordi jeg ikke kender Shin mao, det er vist noget kinesernoget, RSM er et godt begynderakvarie, pænt at se på, og i brugt tilstand rimeligt i pris.
Senest rettet af Helena ons 25. feb 2009 15:37, rettet i alt 1 gang.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Nu blev der jo også spurgt til Shin Mao. Som også er noget kineser noget, men en noget anden kvalitet.

Nu har jeg både prøvet RSM og Boyu, og kigget en del på Shin Mao, og vil fremover aldrig gøre det igen! RSM synes jeg på ingen måder lever op til forventningerne. Jeg synes, at det løs som en støvsuger der stod tændt i stuen, og det blev solgt meget hurtigt efter. Meget skuffende og dyrt købt erfaring. Skummer, pumper samt lys larmede og det blev forfærdeligt varmt.

Shin Mao virker bedre fordi det er et mere åbent system som er lettere at ændre/skifte dele på.

Boyu har jeg egentlig syntes var ok til prisen, selvom skummeren var noget hø. Det var virkeligt svært at få balance i. Så er der også sært, at et akvarie leveres uden cirkulation. Nu ved vi mere erfarne at der skal cirkulation til, men det er jo ikke noget alle ved.

Jeg ville bygge selv, men ellers er det fine startakvarier. Mit valg ville falde på Shin Mao med HQI.
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af AndersNT »

Jeg har haft et shin mao som jeg var fint tilfeds med. Skummeren larmer som et ondt år, men gør det ganske fornuftigt.
Det er ikke så længe siden der var en her på forum som havde et tilsalg. Om det stadig er det ved jeg faktisk ikke.
Tror du kan komme noget billigere til et Shin Mao end et RSM. Hvad du så syntes er pænest er jo en smags sag.
Begge er i hvertfald ganske fine akvarier at starte på.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

jakobvillien skrev:Nu blev der jo også spurgt til Shin Mao. Som også er noget kineser noget, men en noget anden kvalitet.

Nu har jeg både prøvet RSM og Boyu, og kigget en del på Shin Mao, og vil fremover aldrig gøre det igen! RSM synes jeg på ingen måder lever op til forventningerne. Jeg synes, at det løs som en støvsuger der stod tændt i stuen, og det blev solgt meget hurtigt efter. Meget skuffende og dyrt købt erfaring. Skummer, pumper samt lys larmede og det blev forfærdeligt varmt.

Shin Mao virker bedre fordi det er et mere åbent system som er lettere at ændre/skifte dele på.

Boyu har jeg egentlig syntes var ok til prisen, selvom skummeren var noget hø. Det var virkeligt svært at få balance i. Så er der også sært, at et akvarie leveres uden cirkulation. Nu ved vi mere erfarne at der skal cirkulation til, men det er jo ikke noget alle ved.

Jeg ville bygge selv, men ellers er det fine startakvarier. Mit valg ville falde på Shin Mao med HQI.
Jeg er helt enig! Det eneste færdige system jeg heller ikke har afprøvet af de nævnte, er et Shin Mao.

Jeg kender en der har et 113L med HQI, og det er sgu en lækker balje! Ganske vidst larmer skummeren, men sådan er saltvand. Til gengæld er det lige til at smide en anden skummer i, af næsten eget valg. Han havde en Tunze Nano Doc 9002 i først, og skiftede til en Aqua Medic luftskummer - Ingen pladsproblemer.

Yderligere er det som du er inde på, et åbent system - Ingen varme mellem låg og overflade der ikke kan komme ud. Jeg ser en masse muligheder i et Shin Mao, og stemmer i denne tråd også for et sådant system.

Yderligere er de endda så billige, at man har råd til fra start, at købe en mindre støjende skummer med :)

Jeg køber et 113L til køkkenet når jeg er flyttet, og losser en luftskummer i :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"