Koraller med hjem i kufferten!

Forum for generel snak omkring saltvand.
BioLife
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
16
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Amager

Re: Koraller med hjem i kufferten!

Indlæg af BioLife »

Hobbyakvaristen skrev:
Din nød, d du citerer mig for må du gerne linke til, da jeg aldrig nogensinde har haft tridacna m hjem fra thailand, der er tale om 3 stenkoraller og dem var der ingen der svømmede ud og hentede, lidt langt at svømme til revene fra bangkok :T men link til d du citerer mig for
Jeg beklager Hobbyakvaristen. Min fejl. Jeg kom til at blande de 2 indlæg sammen. Den udtalelse jeg henviser til er IKKE skrevet af Hobbyakvaristen. men af Jager. Sorry :dizzy:
Brugeravatar
Hobbyakvaristen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 9400 Nørresundby
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Hobbyakvaristen »

BioLife skrev:
Hobbyakvaristen skrev:
Din nød, d du citerer mig for må du gerne linke til, da jeg aldrig nogensinde har haft tridacna m hjem fra thailand, der er tale om 3 stenkoraller og dem var der ingen der svømmede ud og hentede, lidt langt at svømme til revene fra bangkok :T men link til d du citerer mig for
Jeg beklager Hobbyakvaristen. Min fejl. Jeg kom til at blande de 2 indlæg sammen. Den udtalelse jeg henviser til er IKKE skrevet af Hobbyakvaristen. men af Jager. Sorry :dizzy:
Tak for angrebet :T
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

BioLife skrev: Jeg beklager hvis jeg er blevet jeres drama queen, det er ikke meningen. Jeg synes bare det er et meget interessant emne som behøver omtale.
... Well.. du overtræder nogle helt basale grundregler for kommunikation - Specielt på et forum...
- Du opretter en anonym profil (intet navn, ingen alder, ingen landsdel)
- Præsentere ikke engang dig selv (hvad er din baggrund og interesse i den her sag)
- Genopliver en tudsegammel tråd (big no no og trække holdinger folk havde for længe siden frem igen)
- Angriber som det første noget andre brugere på boardet udtalte for lang tid siden (Well som ovenfor)..

/Henrik
BioLife
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
16

Indlæg af BioLife »

Musiker skrev: ... Well.. du overtræder nogle helt basale grundregler for kommunikation - Specielt på et forum...
- Du opretter en anonym profil (intet navn, ingen alder, ingen landsdel)
- Præsentere ikke engang dig selv (hvad er din baggrund og interesse i den her sag)
- Genopliver en tudsegammel tråd (big no no og trække holdinger folk havde for længe siden frem igen)
- Angriber som det første noget andre brugere på boardet udtalte for lang tid siden (Well som ovenfor)..

/Henrik
Beklager, det gik lidt stærkt med at oprætte min profil.
Jeg synes nu ikke en tråd der blev oprættet for 2 mdr. siden er tudsegammel!
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vest-sj

Indlæg af martinl »

og vis han hade læst min tråd helt i stedet for at start med en kempe smør har der hele tiden været tale om opdrættede som folk snakket om og tråden var kun et spøsmål om det var lovligt at tage nogen koraller med hjem da jeg ikke vist det.
og tråden er da tusse gammel da der var kommet svar på det den drejet sig om og det du kom med i den hade selt ikke noget med tråden at gøre.

og vil sku mene når du kan huske digt gamle navn hvorfor så bare tage et nyt bruger navn
for så er det ikke svært at få sig en ny adgangskode.
så vil mene det er respektløst at tage et nyt bruger navn ku være der stod en ny mand som ville ha haft det og vis vi alle bare tog et nyt når vi systes så en dag er der måske ikke flere. ligesom med msn der er bruger navne ved at være opbrugt fordi nogen har 10bruger navne
tænk lidt på hvad du selv laver bio-life inden du hækker på nogen andre også de forkerte til lige med :T
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

BioLife, arbejder du "efter skole" hos S&N ? (Det rygte kører nemlig nu ude i byen).
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

BioLife skrev: Beklager, det gik lidt stærkt med at oprætte min profil.
Jeg synes nu ikke en tråd der blev oprættet for 2 mdr. siden er tudsegammel!
.. Ok den trækker jeg tilbage.. Der var en lignende problematik oppe for et år siden... Men 2 måneder er lang tid på et forum som ser så mange nye beskeder i døgnet, som saltvandsforum gør!

Mvh
Henrik
BioLife
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
16

Indlæg af BioLife »

martinlund skrev:og vis han hade læst min tråd helt i stedet for at start med en kempe smør har der hele tiden været tale om opdrættede som folk snakket om og tråden var kun et spøsmål om det var lovligt at tage nogen koraller med hjem da jeg ikke vist det.
og tråden er da tusse gammel da der var kommet svar på det den drejet sig om og det du kom med i den hade selt ikke noget med tråden at gøre.

og vil sku mene når du kan huske digt gamle navn hvorfor så bare tage et nyt bruger navn
så vil mene det er respektløst at tage et nyt bruger navn ku være der stod en ny man så ville ha haft det og vis vi alle bare tog et nyt når vi systes så en dag er der måske ikke flere. ligesom med msn der er bruger navne ved at være opbrugt fordi nogen har 10bruger navne
tænk lidt på hvad du selv laver bio-life inden du hækker på nogen andre også de forkerte til lige med :T
Jeg kommenterede 2 indlæg ikke trådens emne, men var mest rystet over ét indlæg som IKKE drejede sig om opdrættede koraller men om at sende nogen ud på revet efter det man ønsker at tage med hjem. Jeg havde ikke noget at sige til det der ellers var blevet skrevet om i den tråd, da der havde været mange fornuftige og brugbare indlæg.

Jeg forstår ikke hvad du mener med at jeg hakker på de forkerte? Jeg har ikke haft noget imod emnet af din tråd blot et par indlæg som ikke var af dig.

Som skrevet kunne jeg ikke huske mit brugernavn.. Jeg tror ikke du skal være bange for at dette forum løber tør for brugernavne, så mange brugere er der trods alt ikke.
BioLife
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
16

Indlæg af BioLife »

Hougaard skrev:BioLife, arbejder du "efter skole" hos S&N ? (Det rygte kører nemlig nu ude i byen).
Nej det gør jeg ikke, men jeg kunne da godt tænke mig at arbejde i S&N når jeg er færdiguddannet. De arbejder med mange spændende naturgenopretningsprojekter som jeg er meget interesseret. Desuden er de med til at præge Danmarks og EUs miljøpolitik hvilket også kunne være interessant at være en del af.
Interessant at jeg er et rygte i byen :W
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af martinl »

BioLife skrev:
martinlund skrev:og vis han hade læst min tråd helt i stedet for at start med en kempe smør har der hele tiden været tale om opdrættede som folk snakket om og tråden var kun et spøsmål om det var lovligt at tage nogen koraller med hjem da jeg ikke vist det.

så vil mene det er respektløst at tage et nyt bruger navn ku være der stod en ny man så ville ha haft det og vis vi alle bare tog et nyt når vi systes så en dag er der måske ikke flere. ligesom med msn der er bruger navne ved at være opbrugt fordi nogen har 10bruger navne
Jeg kommenterede 2 indlæg ikke trådens emne, men var mest rystet over ét indlæg som IKKE drejede sig om opdrættede koraller men om at sende nogen ud på revet efter det man ønsker at tage med hjem. Jeg havde ikke noget at sige til det der ellers var blevet skrevet om i den tråd, da der havde været mange fornuftige og brugbare indlæg.

Jeg forstår ikke hvad du mener med at jeg hakker på de forkerte? Jeg har ikke haft noget imod emnet af din tråd blot et par indlæg som ikke var af dig.

Som skrevet kunne jeg ikke huske mit brugernavn.. Jeg tror ikke du skal være bange for at dette forum løber tør for brugernavne, så mange brugere er der trods alt ikke.

hakker eller brokker.
måske din mening at det ikke løber tør for brugernavne kommer jo an på hvor mange der gør som dig.
lige som dem der tar et par koraller fra et rev mener jo heller ikke at revet løber tør for et par frag.
nogen har ver sin meninger og her på forum mener jeg bare at vi respetere vors forum
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Kirling »

prøv nu at vende tilbage til topic og slap lidt af, jeg syntes BioLife har ret i det han skriver, han tænker på revne og det er sku det der betyder noget.. der er ingen grund til at overfalde manden på denne måde, ja han kom uheldig fra start men giv ham nu en chance.. syntes han har forklaret sig fint nu..

lykke
Brugeravatar
Hobbyakvaristen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Kontakt:

[/quote]Jeg kommenterede 2 indlæg ikke trådens emne, men var mest rystet over ét indlæg som IKKE drejede sig om opdrættede koraller men om at sende nogen ud på revet efter det man ønsker at tage med hjem. Jeg havde ikke noget at sige til det der ellers var blevet skrevet om i den tråd, da der havde været mange fornuftige og brugbare indlæg.

Som skrevet kunne jeg ikke huske mit brugernavn.. Jeg tror ikke du skal være bange for at dette forum løber tør for brugernavne, så mange brugere er der trods alt ikke.[/quote]

Du hakkede da på mig og citerede noget jeg aldrig havde udtalt mig om
Senest rettet af Hobbyakvaristen fre 16. jan 2009 11:30, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Hobbyakvaristen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Kontakt:

lykke skrev:prøv nu at vende tilbage til topic og slap lidt af, jeg syntes BioLife har ret i det han skriver, han tænker på revne og det er sku det der betyder noget.. der er ingen grund til at overfalde manden på denne måde, ja han kom uheldig fra start men giv ham nu en chance.. syntes han har forklaret sig fint nu..

lykke
Nu var d jo heller ikke dig der blev fejl citeret
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af martinl »

tror nu heller ikke der er nogen der overfalder ham :wink:
han for vel bare nogen svar og meninger om det han her sat igang.

og vi skal da respetere alle og det vi går op i men vi skal osse respetere vors forum da det er det der holder os samlet :wink:
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kirling »

Hobbyakvaristen skrev:
lykke skrev:prøv nu at vende tilbage til topic og slap lidt af, jeg syntes BioLife har ret i det han skriver, han tænker på revne og det er sku det der betyder noget.. der er ingen grund til at overfalde manden på denne måde, ja han kom uheldig fra start men giv ham nu en chance.. syntes han har forklaret sig fint nu..

lykke

jeg kan nu læse at han har bekladet sin fejl og at det ikk var til dig men jager...........
Fif
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Malmø

Indlæg af Fif »

Ok nu er det blevet til mudderkastning. BioLife har en holdning og som jeg kan se er der også tale om misforståelser. BioLife har ret til den holdning og efter min mening er der ingen grund til at ikke respekter det.

Og hvis vi tænker os om istedet for at kaste med mudder efter hinanden så er der tale om at bevar koralrevet og ikke at hakke på saltvands akvarister. Og for at bevar koralrevet er ved at respekter de love og at handle med lovlige koraller. Er der noget galt i det?

Og når vi handler koraller hos forhandler og hos hinanden så holder vi os til loven og er med til at bevar koralrevet.
Mvh fif

Billede

Mit gamle akv. som nu ejes af Helena
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=21071
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kirling »

Fif skrev:Ok nu er det blevet til mudderkastning. BioLife har en holdning og som jeg kan se er der også tale om misforståelser. BioLife har ret til den holdning og efter min mening er der ingen grund til at ikke respekter det.

Og hvis vi tænker os om istedet for at kaste med mudder efter hinanden så er der tale om at bevar koralrevet og ikke at hakke på saltvands akvarister. Og for at bevar koralrevet er ved at respekter de love og at handle med lovlige koraller. Er der noget galt i det?

Og når vi handler koraller hos forhandler og hos hinanden så holder vi os til loven og er med til at bevar koralrevet.
enig!!
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af martinl »

lykke skrev:
Hobbyakvaristen skrev:

lykke

jeg kan nu læse at han har bekladet sin fejl og at det ikk var til dig men jager...........
nu citer jeg fra jager hvad han skrev:

jeg havde også altid før i tiden koraler og tridacnaer med hjem fra thailand, men efter man ikke må have væske med i håndbegagen mere er det slut, nu gennemroder de jo ens håndbegage derude.
og kufferten vil jeg ikke bruge da de jo kaster rundt med dem. dengang bestilte man hvad man ville have og så tog de ud og dykkede efter det.
alt fra koralrevene i thailand er fredet selv de døde sten, og så fisker de lokale indimellem med dynamit, der fatter jeg ikke hvorfor man så ikke lige tømmer revet først og eksportere koralerne i stedet for bare at slå det hele i hjæld.
det samme når de åbner nye turist steder. var på koh tao for 9 år siden da øen åbnede op for turister 3 år senere var det hele ødelagt af dumme dykkere og forurening. nu er thaierne jo ikke så skide gode til at rense deres spildevand og renovation er noget der høre vesten til.

så vis man lige læser skrev han før itiden.
og længer nede skriver han at alt er fredet.
så før itiden har det vel ikke været fredet siden de lokale dykker ud efter det. og vi ved jo ikke hvor mange år siden det er det burt man vel osse lige ha styr på inden man overfalder jager vis man spør mig
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kirling »

som jeg skriver mener jeg også han kom lidt uheldig fra start, og nej jeg mener heller ikke at jager skal hænges ud pga det svar men manden har jo ret i det han skriver ang koralrevet, og så er det vel op til jager at svare ham hvis han har misforstået noget fra hans indlæg, og ikke alle andre der selv er med til at skabe en utrolig dårlig stemning,
biolife kunne måske have formuleret sig på en lidt anden måde, men sket er sket
Senest rettet af Kirling fre 16. jan 2009 11:51, rettet i alt 1 gang.
BioLife
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
16

Indlæg af BioLife »

martinlund skrev: nu citer jeg fra jager hvad han skrev:

jeg havde også altid før i tiden koraler og tridacnaer med hjem fra thailand, men efter man ikke må have væske med i håndbegagen mere er det slut, nu gennemroder de jo ens håndbegage derude.
og kufferten vil jeg ikke bruge da de jo kaster rundt med dem. dengang bestilte man hvad man ville have og så tog de ud og dykkede efter det.
alt fra koralrevene i thailand er fredet selv de døde sten, og så fisker de lokale indimellem med dynamit, der fatter jeg ikke hvorfor man så ikke lige tømmer revet først og eksportere koralerne i stedet for bare at slå det hele i hjæld.
det samme når de åbner nye turist steder. var på koh tao for 9 år siden da øen åbnede op for turister 3 år senere var det hele ødelagt af dumme dykkere og forurening. nu er thaierne jo ikke så skide gode til at rense deres spildevand og renovation er noget der høre vesten til.

så før itiden har det vel ikke været fredet siden de lokale dykker ud efter det. og vi ved jo ikke hvor mange år siden det er det burt man vel osse lige ha styr på inden man overfalder jager vis man spør mig
Han skriver han stoppede fordi de er begyndt at gennemsøge tasker efter væsker, ikke fordi de senere er blevet fredet eller han har ændret holdning.
Jeg troede ikke du var interesseret i at diskutere dette emne, var det ikke derfor jeg ikke skulle skrive i din tråd?
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

BioLife skrev:

Han skriver han stoppede fordi de er begyndt at gennemsøge tasker efter væsker, ikke fordi de senere er blevet fredet eller han har ændret holdning.
Jeg troede ikke du var interesseret i at diskutere dette emne, var det ikke derfor jeg ikke skulle skrive i din tråd?

Tag en :beer: og dette er et enme vi aldrig nogensinde bliver enig om, det skader mere end det gavner at blive med med at diskutere det
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af martinl »

BioLife skrev:

Jeg troede ikke du var interesseret i at diskutere dette emne, var det ikke derfor jeg ikke skulle skrive i din tråd?[/qu

har du ret i men hvorfor så citere fra min tråd af og hænge dem ud som ga mig svar de hade nok hendvent sig vis de ville være med i det her istedet for du hade lavet digt helt eget emne. istedet for at hænge andre ud sådan noget føre kun til at diskutere plus den ender i fejl og misforstålser som at citere forkert og andre dumme ting som måske med jager at du forstår det på en måde og jeg ku godt forstå han på en anden måde som det ku ha været lovligt den gang han fik med hjem og det ikke er det mere.
så du ku ha skrevet en pb hvad han mener til ham inden du hænger ham ud som forbryder.
og vis du bare hade lavet din helt egen tråd med et emne uden at bruge andres tråd/citere fra andre

så tror jeg ikke det var endt i folk kaster muder på hinanden.
hvad jeg tror andre osse vel mene :wink:
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Tjah det startede jo egentlig i din tråd martinlund, bla bad du ham bedt om at starte sin egen tråd, da du ikke ønskede at ligge navn til en diskussion. hvad er det så lige du gør nu?
der var endda en i din tråd, der bad ham ophøre med at trække vejret af hensyn til den globale opvarmning... og der blev brugt ord som hykler og lignende, er det en måde at føre en saglig debat på, bare fordi der er en der stiller spørgsmålstegn til folks moral

Biolife bar sig måske nok lidt klodset ad, men der er blevet undskyldt for den fejl
og jeg synes stadig det er fint at bringe emnet på banen, især hvis folk kunne stoppe deres mudderkastning, og holde sig til topic, er det i orden at liste en koral med hjem i kufferten?
og til dette har jeg givet min mening til kende længere oppe, at det synes jeg ikke, men jeg kan til dels godt forstå de folk, der lader sig friste. men derfor synes jeg stadig ikke det er iorden at tage dem med hjem. ikke bare pga revet, men mere af hensyn til vores hobby, da vi meget hurtigt, som jeg skrev tidligere, kan få stemplet miljø syndere på ryggen, både mht forbrug af naturen og hvad vi ellers render og leger med

men jeg er enig med Ronny.W denne gang, der kommer ikke noget godt ud af det.
og det er det samme, hver gang der er debat om folks moral, bare se lidt på akvariesiden.dk, når den ellers kører, der kører ofte en debat om copyright, som også ender i en gang mudder
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af martinl »

ja man burt ku snak om det hvad jeg osse ville tror man ku vis man bare ikke hænger nogen ud eller får en selv til at lyde meget hellig hvad der ikke er nogen folk der er vis man spør mig.

og tror vis man lavet en debat om at passe på koralrev rev eller noget vi ku gøre bedre vil jeg ikke tro det ender sådan her måske jeg tager fejl ved jeg ikke
og skriver i toppen (gider ikke muderkastning)
måske ver at prøve ved jeg ikke :wink:
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Jeg synes overskriften er meget fin, for den beskriver efter min mening meget tydeligt hvad det det drejer sig om :wink:
men nu synes jeg at jeg har sagt hvad jeg mener om dette emne :)
og så må i alle sammen have en god weekend :)
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
elisabethen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16
Postnummer: 2400 København NV
Geografisk sted: Hovedstaden

Indlæg af elisabethen »

Har ikke lige læst alle indlæg, men her er min holdning... som biologistuderende!

Folk, der ulovligt hapser koraller olign. med hjem fra fx Thailand, skulle have et hårdt los i bollerne!

Man skulle tro, at saltvandsakvarister mere end alle mulige andre turister havde en fornemmelse for, hvor utroligt delikat det økosystem er, hvor langsomt tingene vokser og hvor lidt der skal til, for at sætte balancen over styr.
KIG på koralrevet, nyd det, tag billeder i tusindevis, men NIX PILLE!

På det her punkt er jeg ligeglad med, om jeg gør mig uvenner med nogen. Det burde være fuldstændigt indlysende, at man ikke gør sådan noget, hvis man iøvrigt er et menneske, der bekymrer sig lidt om klodens tilstand.

Overvejer iøvrigt at lave noget billed-artikel fra vores dykkeroplevelser i Thailand.. hvor jeg nærmest slog knuder på migselv og lavede koldbøtter i vandet for ikke at støde ind i revet :)
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Brian C skrev:Biolife bar sig måske nok lidt klodset ad, men der er blevet undskyldt for den fejl
og jeg synes stadig det er fint at bringe emnet på banen, især hvis folk kunne stoppe deres mudderkastning, og holde sig til topic, er det i orden at liste en koral med hjem i kufferten?
Præsis

Selvfølgelig kan man blive fristet til at fylde kufferten, men det er ikke det samme som at gøre det! Jeg kan på ingen måde forstå folk som smugler ulovlige koraller med hjem for det er helt forkert i mine øjne, så må man hellere købe af de lovlige og så håbe på at en eksport af lovlige koraller i kombination med dykker/snorkel-turisme kan få de lokale i f.eks østen til at passe bedre på deres koralrev.

/Magnus
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Vil først lige sige at dette emne bestemt har sin berettigelse, og nok også et emne som nogle måske har lidt berørings angst for (tjaa, hvorfor :wink: )
Men jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogle kan give et godt svar på. Det er ikke noget som omhandler selve emnet og dog :)

Men bio-life du skriver tidligere i tråden omkring det samarbejde der er mellem de forskellige eksperter rundt omkring som vurdere div. kvoter ifh. til hvad der må eksporteres/indporteres til og fra de forskellige lande. Noget som altid har undret mig er at hvis div. forskellige eksperter samarbejder omkring hvad der må tages fra revet og indføres så er det mig en gåde hvorfor nogle koraller kan indføres til feks. tyskland men ikke til danmark. Her virker det bestemt ikke som om samarbejdet fungere som det skal, men mere som at S&N køre deres helt eget show og i den grad opføre sig som bedre vidende i forhold til mange andre lande. I disse tilfælde er det jo ikke nogen hemmelighed at mange akvarister bare tager til et af de omkring liggende lande og køber de koraller som ikke må indføres her i landet eller evt. bare bestiller dem over nettet. Der er muligvis en fornuftig forklaring på dette, jeg har bare ikke hørt den endnu :wc:

Her til sidst vil jeg bare sige at jeg håber dem der prøver at tage ulovlige koraller med hjem, bliver stoppet i tolden og kommer til at rådne op i det pågældende lands fængsel, god fornøjelse.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

elisabethen skrev:Folk, der ulovligt hapser koraller olign. med hjem fra fx Thailand, skulle have et hårdt los i bollerne!
Hvor skal man så losse dem som ingen boller har :T
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af martinl »

Lord Mike skrev:
elisabethen skrev:Folk, der ulovligt hapser koraller olign. med hjem fra fx Thailand, skulle have et hårdt los i bollerne!
Hvor skal man så losse dem som ingen boller har :T
det her de vel osse de sider bare lidt højre oppe :T
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"