Pyjamas med stor skuffe.

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Brønshøj Kbh.

Pyjamas med stor skuffe.

Indlæg af Stemus »

Så er der kommet stor skuffe på Pyjamas hannen. Den har gået tilbagetrukket i akvariet de sidste par uger og tittede lige frem her til aften, og sikke en skuffe den har fået. :W

Det skal lige nævnes at jeg har 37stk. Kauderni unger gående i en sok i hjørnet af akvariet, så jeg er faktisk lidt i tvivl om jeg skal isolere ham, eller bare lade ham spytte dem ud og lade verden gå sin barske gang. :crybaby:
Vedhæftede filer
3.JPG
2.JPG
1.JPG
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Geografisk sted: vordingborg

Re: Pyjamas med stor skuffe.

Indlæg af seier »

hvis du er igang med at brygge mad osv til de andre kan du vel ligeså godt fortsætte.
om det er 37 eller 70 gør vel ikke den store forskel :f3:
:h
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Hej Per

Jeg syntes som seier at du skulle prøve at få disse nye kommende unger op at køre, hvis det er pladsen som er problemet så har jeg et lille akvarie med overløb du godt kan låne....

Fine billeder :GO

Men tillykke Pappa..... :wink:
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Vænge »

Jeg stemmer også klart for at du fanger ham!! Det ville være fedt at se unger fra den kardinal også!
Venlig hilsen
Vænge

Tidligere akvarier: 58L startet d. 26.03.08 -> 54L + 37L startet d. 04.06.08 -> 192 liters i maj 2009.

Nuværende akvarie: 250 liter med sump fra DecOcean.
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

Indlæg af Stemus »

Problemet er bare at han er blevet utrolig sky, bare jeg nærmer mig akvariet så pisker han ind bagved.
Hunnen derimod kommer helt frem til forruden og står og glor. Typisk :dizzy:

Jeg har en fiskefælde, problemet der er bare at den kun kan stå et sted og det er lige ved klovneparrets elskede vidunderkoral og ved indgangen til deres indhak i en stor levende sten, hvor de pt. også har æg.
Skal lige nævnes at det har de jævnligt, men at det aldrig bliver til noget. Tror ægene/larverne bliver spist af snegle/rejen eller de øvrige fisk inden der for alvor sker noget. :crybaby:
Vedhæftede filer
1.JPG
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

Tror ikk de bliver spist. Klovnene beskytter dem helt sikkert. Men de klækker jo efter 7-8 dage mener jeg. Og der er mange, svære at se og de klækker om natten.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Jamen hvis muligheden for at fange ham ikke er tilstede, så giver det jo umiddelbart sig selv.....
Brugeravatar
Rune kristiansen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
19
Postnummer: 8500 Grenaa
Saltvand siden?: 2000

Indlæg af Rune kristiansen »

Opdræt af pyjamakardinalen er jo desværre ikke så nem som kardinalen (kauderni). Fordelen ved kauderni, hvilket også gør den til den en af de absolut letteste saltvandsfisk at opdrætte, er at ungerne ikke har noget fritsvømmende larvestadie. Dvs at de er store nok til at de kan tage levende artemianauplii fra første dag. Larverne har en kæmpe blommesæk og bliver jo 3 ugers tid i mundhulen hos faderen, derfor er de store og langt udviklet når de slippes.

Hos Pyjamakardinalen klækker æggene (omkring 5000) allerede efter en uges tid - og hele æg og larvestrategien (mange mange, men meget meget små æg/larver) minder om strategien hos langt de fleste marine fisk. Derfor er de bestemt ikke ligeså nemme at opdrætte som kauderniien, - desværre. Så hvis du vil have held med det, skal du have gang i fytoplankton og rotifera (hjuldyr) kultivering for at have en chance for succes.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Rune var lige en anelse hurtigere end jeg.
Forvent ikke at få noget ud af det kuld, men når de er kommet igang, så plejer de at forsætte.
Så er det blot at få gang i noget plankton(hjuldyr)
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

Indlæg af Stemus »

Rune kristiansen skrev:Opdræt af pyjamakardinalen er jo desværre ikke så nem som kardinalen (kauderni). Fordelen ved kauderni, hvilket også gør den til den en af de absolut letteste saltvandsfisk at opdrætte, er at ungerne ikke har noget fritsvømmende larvestadie. Dvs at de er store nok til at de kan tage levende artemianauplii fra første dag. Larverne har en kæmpe blommesæk og bliver jo 3 ugers tid i mundhulen hos faderen, derfor er de store og langt udviklet når de slippes.

Hos Pyjamakardinalen klækker æggene (omkring 5000) allerede efter en uges tid - og hele æg og larvestrategien (mange mange, men meget meget små æg/larver) minder om strategien hos langt de fleste marine fisk. Derfor er de bestemt ikke ligeså nemme at opdrætte som kauderniien, - desværre. Så hvis du vil have held med det, skal du have gang i fytoplankton og rotifera (hjuldyr) kultivering for at have en chance for succes.
Halløj Rune.
Tak for dit svar,og ganske rigtig efter en uges tid var skuffen væk.
Pyjamahannen og Kaudernien har begge store skuffer igen, men denne gang får de begge lov til at slippe dem ud i akvariet. Så må verden gå sin barske gang, jeg har nemlig stadig 37 unger gående på 7uge i en sok i hjørnet af akvariet.
Godt nytår til jer alle.
Per
Senest rettet af Stemus tors 1. jan 2009 11:24, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
solberg
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
17
Postnummer: 8410 Rønde
Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )

Indlæg af solberg »

Hvor gjorde du med Kaudernien da han havde skuffe på ???
Hilsen Martin Solberg

215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

Billede
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

Indlæg af Stemus »

solberg skrev:Hvor gjorde du med Kaudernien da han havde skuffe på ???
Hej Martin og godt nytår.

Jeg fangede ham i en fiskefælde. Han spyttede ungerne ud i samme sekund som han blev taget ud af fælden og over i ynglekassen. (lille plasticstativ med stof omkring)
Der var 39 unger til at starte med, men 2 havde fået gemt sig rigtig godt og var ikke så gode til at holde vejret ved rens af stoffet. :G
De sidste 37 lever nu på 2 måned i bedste velgående og finder nok snart vej til et nyt hjem, da det kræver lidt arbejde, plads og en del småt foder at få dem til at trives.
Jeg kan dog godt lide tanken om at de går i hovedakvariet, så man er sikker på vandparametre osv.
jeg har ikke rigtig plads i sumpen.

Mvh. Per
Brugeravatar
solberg
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
17
Postnummer: 8410 Rønde
Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )

Indlæg af solberg »

Ja, godt nytår. Tak for beskrivelsen. Utroligt at du fik ham til at gå i fælden. Min var MEGET forsigtig efter han fik skuffe på og han kunne jo heller ikke lokkes med foder...
Hilsen Martin Solberg

215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

Billede
Brugeravatar
Caminero
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
17
Geografisk sted: Søborg - Kbh.

Indlæg af Caminero »

Hvad stiller ynglen af krav til de "nye hjem"?

Er de store nok til at tage frost/tørfoder og hvordan er de i forhold til øvrigt liv (andre fisk) i akvariet?
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"