Det skal lige nævnes at jeg har 37stk. Kauderni unger gående i en sok i hjørnet af akvariet, så jeg er faktisk lidt i tvivl om jeg skal isolere ham, eller bare lade ham spytte dem ud og lade verden gå sin barske gang.

Halløj Rune.Rune kristiansen skrev:Opdræt af pyjamakardinalen er jo desværre ikke så nem som kardinalen (kauderni). Fordelen ved kauderni, hvilket også gør den til den en af de absolut letteste saltvandsfisk at opdrætte, er at ungerne ikke har noget fritsvømmende larvestadie. Dvs at de er store nok til at de kan tage levende artemianauplii fra første dag. Larverne har en kæmpe blommesæk og bliver jo 3 ugers tid i mundhulen hos faderen, derfor er de store og langt udviklet når de slippes.
Hos Pyjamakardinalen klækker æggene (omkring 5000) allerede efter en uges tid - og hele æg og larvestrategien (mange mange, men meget meget små æg/larver) minder om strategien hos langt de fleste marine fisk. Derfor er de bestemt ikke ligeså nemme at opdrætte som kauderniien, - desværre. Så hvis du vil have held med det, skal du have gang i fytoplankton og rotifera (hjuldyr) kultivering for at have en chance for succes.
Hej Martin og godt nytår.solberg skrev:Hvor gjorde du med Kaudernien da han havde skuffe på ???