Foder til pindsvine fisk.???

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
krebs36
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 3480 Fredensborg
Geografisk sted: Fredensborg -Nordsjælland

Foder til pindsvine fisk.???

Indlæg af krebs36 »

Hej.

Jeg har en Diodon holocanthus , som jeg ikke kan få til at spise.?
Jeg har for noget tid siden fanget en hel masse små fjordrejer, som den har spist over længere tid, på nær en eneste som den BARE ikke kan fange. ;)
Men nu er den snart så tynd, at jeg frygter for dens helbred.?
Jeg har også kommet nogle snegle i hen ad vejen, som skulle hjælpe med alger, og dem har den så også spist nu, det var jo så også forventet. :)

Af anden alternativ mad har jeg forsøgt med: frostfoder, alm. saltlage rejer, flagefoder, lidt udskåret muslingekød lige fra fiskebutikken (selv en hel frisk indkøbt "død" musling har jeg lagt ned til den), små pods fanget i øresund, og alt sammen har hjulpet lige meget. Den rører det ikke. :(
Den vil åbenbart KUN spise noget der flytter sig/flygter, når den kommer (levende små fisk, eller rejer, eller såret fisk f.eks) - den har f.eks. ædt min lille klovnfisk der kom til skade i kamp, og ikke stod til at redde.
Men det er dybt frustrerende at jeg ikke kan give den noget lidt mere nemt og tilgængeligt at spise.?

Hvad gør jeg nu??
Den går alene i et lille 54 l akvarie, og den er kun 7 cm, og efterhånden meget tynd.

Håber nogen har et godt råd, så den ikke skal bukke under for sult?.
Jeg prøvede i dag at tage ud til vandet, for at prøve at fange dens ynglings mad - fjordrejer, ude i Øresund hvor jeg sidst fangede en masse, men det er for koldt nu, så der er ikke nogle mere, og jeg kunne kun få små pods med op. :( Dem gider den da heller ikke, selvom de var levende.)
Hjælp ønskes please....

Mvh Kim
Billede
Nu med kun 160L vand, og LED lys.
trolle
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2200 København N
Geografisk sted: nørrebro

Re: Foder til pindsvine fisk.???

Indlæg af trolle »

Hvad med at fodre den med nogle forskellige små billige ferskvandsfisk såsom guppier eller lign.?? Tit og ofte har forskellige forhandlere et akvarie med fisk de ikke kan sælge pga udseende osv.

Bare en ide selvom det måske ikke er så hensigtsmæssigt at putte ferskvandsfisk i saltvand....læste bare om ideen på nettet et sted...

mvh

Troels
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
Brugeravatar
krebs36
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 3480 Fredensborg
Geografisk sted: Fredensborg -Nordsjælland

Indlæg af krebs36 »

hmm, ja jeg havde selv en tanke om det samme idag, da jeg er helt lost efterhånden.
Men er der nogen der har en ide om, det går at putte ferskvandsfisk i, og hvis ikke, hvorfor?
Ja, er jo nok klar over, at de sikkert dør ret hurtigt efter ankomst i vandet.? ;)

Mvh Kim.
Billede
Nu med kun 160L vand, og LED lys.
Brugeravatar
pernoe1
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af pernoe1 »

Guppyer kan faktisk leve et par timer i saltvand, jeg havde en dragefisk som fik dem og da kunne de godt leve nogle timer. Hvis du giver den en af gangen, burde der ikke være noget i vejen...
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Indlæg af joekill »

Ferskvandsfisk er ikke vejen frem ! De er næringsmæssigt helt forkerete. Det burde ikke være svært at få den til at spise.
Men det lyder tilgengæld rimeligt kritisk at du holder den i 54L akv. Også selvom den nu kun er 7 cm. Det er fisk med stort svømmebehov og kræver masser af frisk vand. I et 54L bliver nitrat og phosfatmængden hurtig kritisk , hvilket bl.a kan resulterer i manglende appetit og spiselyst.
:whistle: 200x60x60 = 720L
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"