ps. der er ikke mine pumper med mere :
Satans der er sku' også en mantis i mit akvarieum. 4-5 cm. lysebrun størrelse, så den igår på en sten der var væltet ned. Jeg har ellers kigget efter den masser af gange, men altså uden at se noget. Jeg tog den sten som jeg så den kravle ind i og dyppede den i ferskvand, men der kom intet ud. Jeg prøvede også en nabosten, men stadig intet. Så jeg endte op med en stensætning i kaos, og en xenia der ligner en snotklat efter ferskvandet, men uden resultat. Jeg har tidligere oplevet en reje og en lille pudsefisk der forsvandt sporløst, så jeg vil meget gerne have den fjernet, men havd gør jeg?mcnats skrev:Har det samme. Jeg troede først at det var en mantisreje, men en dag så jeg en turbosnegl der svingede huset ind mod ruden, og lavede lydende.
Kan se du har 40 kg sten i baljen, hvorfor ik hive dem op en efter en til du finder svinet ?fny9430 skrev:Har selv samme problem.... Har mistet mange pudsefisk, søstjerner m.v.
Har selvforsøgt at fange bæstet, men uden held, ved at skære en cola flaske over og proppe toppen ned i omvendt,
har læst at det var et forsøg vær, og så proppe en frisk reje i som lokke mad, måske har du bedre held nu hvor du ved hvor den opholder sig. Flasken skal ligge der et stykke tid før at der puttes lokke mad i. Har fange et par krabber men ikke bæstet endnu.
Hvis det er som pistol skud, flere gentagende skud, så er det en mantis reje du slås med, og kampen er hård, min har pt. stået på i et havlt år, uden sucess.
Held og lykke.