klik lyde

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
klaus meyland
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 8500 Grenaa
Saltvand siden?: 2004

klik lyde

Indlæg af klaus meyland »

jeg har nogle klik lyde i akvariet er der nogen der ved hvad det kan være for det er lidt rirretirende. :devily: :devily:
ps. der er ikke mine pumper med mere :
er ved at planlægge mit comeback ;)
mcnats
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense C

Re: klik lyde

Indlæg af mcnats »

Har det samme. Jeg troede først at det var en mantisreje, men en dag så jeg en turbosnegl der svingede huset ind mod ruden, og lavede lydende.
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

Ja det kan komme fra flere forskellige ting så som snegle/eremitter der slår sneglehuset mod glasset. Den kan jo desværre også både være mantis ellers pistolrejer. Hvor har du fået dine sten fra? Er de fra direkte import? Kommer der flere klikkelyde lige efter hinanden eller er der en pause imellem hvert klik?
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
klaus meyland
Foxface
Foxface
Reactions:
17

mine sten kommer fra johns saltvanse butik dem købte jeg for 3-4 år siden. men fik godtnok nogle flere af ham da jeg skiftede fra 530 til 750 litter de sten jeg fik anden gang kom fra bali og lå i et akvarie og var gasset af.

det er kun en lyd som kommer ureglmessigt jeg ved godt at eremitkrebs. kan gøre det og har da også et par store af slagsen men
men lyden er forholdsvis kraftig.

håber du har et godt forslag / løsning for det er lidt irreaterende på den lange bane
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Peters1 »

Prøv at sidde med en lommelygte når alt lys er slukket og se om du kan få øje på kilden til dine klikkelyde. Jeg har før haft held med at fange f.eks. en mantis ved at se den om aftenen med en lommelygte.. Kunne så se hvor den gemte sig og tog derefter stenen op og dyppede den i ferskvand.. Bare pas på fingrene hvis det er en mantis for den slår meget hårdt... Hvis ikke du observere noget, så kunne du jo prøve at flytte alle dine eremitkrebs over i en anden beholder for at se om lydende forsvinder. Held og lykke og jeg håber du finder kilden for det er sku belastende at blive ved med at høre på ;-)
Brugeravatar
klaus meyland
Foxface
Foxface
Reactions:
17

tak for tippet :K
så håber jeg bare at jeg kan finde den lille slyngel :wink:
om ikke andet så har jeg da en undskyldning for at kigge lidt på tanken i aften/nat
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Peters1 »

Ja kigge på baljen kan man sku altid få tid til at gå med ;-) Synes faktisk også et af de mest spændende tidspunkter at observere baljen på er om aftenen både med og uden blåt lys.
Held og lykke eller knæk og bræk eller hvad man nu siger i denne situation ;-)
mcnats
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense C

Indlæg af mcnats »

mcnats skrev:Har det samme. Jeg troede først at det var en mantisreje, men en dag så jeg en turbosnegl der svingede huset ind mod ruden, og lavede lydende.
Satans der er sku' også en mantis i mit akvarieum. 4-5 cm. lysebrun størrelse, så den igår på en sten der var væltet ned. Jeg har ellers kigget efter den masser af gange, men altså uden at se noget. Jeg tog den sten som jeg så den kravle ind i og dyppede den i ferskvand, men der kom intet ud. Jeg prøvede også en nabosten, men stadig intet. Så jeg endte op med en stensætning i kaos, og en xenia der ligner en snotklat efter ferskvandet, men uden resultat. Jeg har tidligere oplevet en reje og en lille pudsefisk der forsvandt sporløst, så jeg vil meget gerne have den fjernet, men havd gør jeg?
Brugeravatar
fny9430
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
16
Postnummer: 9430 Vadum
Geografisk sted: Vadum, Nordjylland

Indlæg af fny9430 »

Har selv samme problem.... Har mistet mange pudsefisk, søstjerner m.v.
Har selvforsøgt at fange bæstet, men uden held, ved at skære en cola flaske over og proppe toppen ned i omvendt,
har læst at det var et forsøg vær, og så proppe en frisk reje i som lokke mad, måske har du bedre held nu hvor du ved hvor den opholder sig. Flasken skal ligge der et stykke tid før at der puttes lokke mad i. Har fange et par krabber men ikke bæstet endnu.
Hvis det er som pistol skud, flere gentagende skud, så er det en mantis reje du slås med, og kampen er hård, min har pt. stået på i et havlt år, uden sucess.

Held og lykke.
260l, 40kg sten, Instant Ocean Skimmer 800, Tunze 6045
2 gule kiruer, 2 klovn fisk, Kardinal reje, en Bodil, 1 koralvogter, 1 Kejser(Lemonpeel Angelfish),2 damsler og en stor Annemone.
Brugeravatar
Hobbyakvaristen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 9400 Nørresundby
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Hobbyakvaristen »

fny9430 skrev:Har selv samme problem.... Har mistet mange pudsefisk, søstjerner m.v.
Har selvforsøgt at fange bæstet, men uden held, ved at skære en cola flaske over og proppe toppen ned i omvendt,
har læst at det var et forsøg vær, og så proppe en frisk reje i som lokke mad, måske har du bedre held nu hvor du ved hvor den opholder sig. Flasken skal ligge der et stykke tid før at der puttes lokke mad i. Har fange et par krabber men ikke bæstet endnu.
Hvis det er som pistol skud, flere gentagende skud, så er det en mantis reje du slås med, og kampen er hård, min har pt. stået på i et havlt år, uden sucess.

Held og lykke.
Kan se du har 40 kg sten i baljen, hvorfor ik hive dem op en efter en til du finder svinet ?

Jeg slåsser selv m en på 3 uge nu, har været tæt på et par gange, men jeg har 130 kg sten så ik nemt for mig at tømme baljen
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"