Jeg er gået fra 3ml ned til 1 ml om dagen på hele akvariet, som jeg har sjusset mig frem til at skulle være 500 l. Jeg fik en opblomstring af nogle lysebrune
alger, muligvis diatomer, efter et 125l
vandskift er det på retur. Mine
koraller er gået over og blevet lysere i farven, men det ser jo nu ikke som et problem, for inden jeg begyndte havde 3 forskellige acroporaer nærmest fået samme grønne farve, nu er der klart forskel, og flere farve nuancer at se

Jeg havde i forvejen kørt 7 mdr. med et alcohol nitrat filter, så mine nitrat og phosfat værdier var i 0 fra opstarten, så det kan måske forklare at min dosis fra start, måske var for høj ( selvom det virker af lidt, i forhold til hvad i andre dosserer )
Udover
vsv blandingen, tilfører jeg dagligt 2 ml salifert coralfood og 1 ml
lps amino, derudover et par dråber zeobak 3 gange ugentligt. Jeg har også planer om at prøve noget af pohls produkter senere, der skulle booste farverne yderligere, men først og fremmest er det for at holde nitrat og phosfat nede, at jeg dosserer med det. Jeg er iøvrigt lige startet op med at filtrere med kul i mit phosfat filter ( nu er der jo ikke brug for rowaphos

) grunden er at vandet får en gullig farve, så istedet for at køre med ozon, som der er delte meninger om, bruges kullet istedet. Ydermere er planen at når jeg skal have nye pærer i lampen, går jeg op i en 12-14000 kelvin, istedet for dem på 10000 k jeg har i nu.
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.