Det var dog utroligt.....

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Det var dog utroligt.....

Indlæg af StarF »

ronny.w skrev:Det er en hårfin grænse i begynder at bevæge jer ud på. De fleste andre steder på de fleste andre forummer man begår sig, er der regler for hvordan man begår sig og der står tydeligt i div. regelsæt. at man på ingen måder spammer eller på anden måder ødelægger folks salgs tråde.

Dvs. det i efterspørger er at folk skal lege henning Betjent herinde, hvor stopper det så??

Skal folk også til at angive Personer som tager "noget" med for en anden person når denne køber ting hos foreks. Petsupply og får tilskud til Benzin eller andet.

Skal vi til at angive folk der opkøber akvariummer der lukker ned, for at få del i overskudet i form af løsdele salg af koraller???

Jeg kender mange der kender mange der kender mange og vi alle hører om hvem der gør hvad ???? OG HVAD SÅ GET A LIFE

DETTE ER EN HOBBY FOR FANDEN VÅGN DOG OP
det er der jo ingen der snakker om! hvorfor skal du overdrive?

der er bare nogle folk der køre en "salgs" butik her inde og med vilje opkøber ting og forsøger at sælge det med profit osv osv. det er der self intet i vejen med som sådan, syntes bare stedet her er forkert til det! men sådan er der jo så meget.

desuden må det da ødelægge en tråd lige så meget at du står og skriver "Det er alt for billigt", som ham der gør opmærksom på prisen er for dyr...

men Brian og mods burde vel bare lave en "regl omkring salgs tråde"...
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

Jeg bryder mig bestemt ikke om folk der skriver "nahhh, det kan du da få 100kr billigere ved... osv" - jeg syntes ofte det er ny begyndere der ikke helt ved hvad det er man sælger.
Selv om man sælger en bestemt teknik, så kan det jo godt være at man har udskiftet dele der gør det bedre og dyre og derved nærmer sig ny-prisen selv for et stykke brugt udstyr.

Når jeg ser prisen, så ser jeg den som 3 muligheder.

fast pris - kan ej rokkes.
Pris ide - her kan jeg frit komme med et tilbud.
pris - her vil jeg forsøge at påvirke prisen hvis jeg kan.

Selv er jeg åben for bud, men ikke for skambud.

Ud over det, så kan jeg ikke se at man snyder nogle ved at sætte sine vare dyrt. Det må være op til sælgers egen samvittighed og købers pengepung og finde en pris begge kan være tilfredste med. Jeg vil ikke gå ind og spille klog i en salgstråd for at "beskytte" en person jeg ikke kender for at give 100,- for meget for en vare.
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Jeg kan godt se din point i det med "Det er for billigt" men om vendt kan det også have en positivt effekt ved at varen rent faktisk bliver solgt, Så du kan på ingen måder samligne det med at ødelægge en tråd.

Og hvornår og med hvilken formål ødelægger folk div. tråde, Du kan ikke se bagtanken ved det eller om det er en person " Nogen ikke kan lide og de gentagne gange skriver i en given tråd eller i den pågældens tråde"

Jeg kender også Folk som har været ude og kigge på div. akvariummer og endt op med at komme hjem med noget som den tidligere ejer ikke viste hvad var værd, hvor personnen købte det for en slik " Skam bød ham" selv om man rent faktisk var klar over at netop denne ting havde en Helt anden værdi og man var klar over at ejeren ikke havde nogen ide om den Rigtige pris.

Det kan man godt få en klap på skulderen over, for så har man gjort en god handel ??? Har man så også det eller har man bevidst taget røven på folk??

Er det også ting vi skal til at skrive herinde, skal vi sidde hjemme i vores små stuer og pege finger af hinnanden ( da vi er beskyttet bagved vores små skærme )

Personligt kunne jeg ikke være mere lige glad, men hvis det er vejen i vil tage herinde, så kommer der nok flere og flere skænderier herinde end godt er og i er medvirkende til et spildtet forum og et spildtet hobby.

I skal bare lige tænke Lidt længere end det i gør nu, For hvor stopper det som i vil have sat i gang??

Personligt har jeg også hørt div. guldkorn fra folk der kender folk, skal jeg så sidder her hjemme og skrive om det ?? Det tror jeg nok ikke lige jeg skal.

Der nærer jeg sgu alt for stor respekt til de folk og det kunne aldrig nogensinde falde mig ind. men omvendt bliver man presset op i et hjørne af en bestem gruppe personner gang på gang, så er det set at folk ingen hæmmninger har på nettet og da jeg nok ikke et den eneste som har hørt og fået fortalt div. guldkorn ja så tror jeg man skal tage det stille og roligt og ikke pege Finger af andre.

Men derimod Give folk den respekt de fortjener, og kender man ikke folk i forvejen, så opfører man sig derefter.

Så Koger jeg ikke mere suppe på denne tråd, i kender min menning og vi skal ikke allesammen være enige. Men i skal være klar over hvilken vej i er ved at gå og dette er absolut ikke noget der bliver godt for selve forummet
Erik N
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 7600 Struer
Geografisk sted: 7600 Struer

Indlæg af Erik N »

"Jeg kan godt se din point i det med "Det er for billigt" men om vendt kan det også have en positivt effekt ved at varen rent faktisk bliver solgt, Så du kan på ingen måder samligne det med at ødelægge en tråd."

positiv effekt i at det bliver solgt til en højere pris end de "normalt" er til salg for her på forummet.
Dette er netop det jeg har forstået at denne tråd omhandler.
At dette påvirker folk som ikke ved så meget om priserne til at købe for dyrt
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Erik N skrev:"Jeg kan godt se din point i det med "Det er for billigt" men om vendt kan det også have en positivt effekt ved at varen rent faktisk bliver solgt, Så du kan på ingen måder samligne det med at ødelægge en tråd."

positiv effekt i at det bliver solgt til en højere pris end de "normalt" er til salg for her på forummet.
Dette er netop det jeg har forstået at denne tråd omhandler.
At dette påvirker folk som ikke ved så meget om priserne til at købe for dyrt
Oh My god Nu stopper du sgu er 60 kr. kiloet for dyrt for indkørte sten, når ny prisen ligger mellen 95 - 119 kr. af kiloet

Ikke flere kommentar herfra, du forsøger jo at koge ris uden vand mand?? :K
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

når en pris i en annonce er sat ser jeg det ikke som prisen men som et ønske om at få den pris for sin vare, når det sagt så det meget forkert at spamme andres annoncer med sit lort om at det for dyrt og rend mig et vis sted, hvis man føler man vil lege betjent så må de som har de lyster skrive pm til de interesserede i annoncen så der ikke andre der kan se det og fårondt i røven.........over and out
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions: 2
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Jeg vil til enhver tid altid definere en god handel hvis begge parter er tilfredse, det skal der ikke herske nogen tvivl om. Og naturligvis kan man som sælger til enhver tid altid pris-sætte sine ting og sager som man ønsker, om det så drejer sig om teknik, koraller eller andet, det er efter min mening underordnet. Men som med-akvarist syntes jeg bare at vi alle står i samme båd med et ønske om at få bredt vores dejlige hobby (og ikke forretning :wink: ) ud til så mange som muligt, men når man ser nogle salgstråde hvor varen er dyrere end hos end forhandlere ja så syntes jeg faktisk ikke man vil sine med-akvaister det bedste.

Udover dette så kan det da heller ikke være rigtig at folk som ikke ønsker at købe, skal til at blande sig i div salgstråde om det så er til fordel for sælger eller eventuelle købere, næ nej der burde man holde sig langt væk uanset om man så har en holdning til om det er for dyrt eller for billigt. I disse tilfælde kan man godt få den fornæmmelse at man gør den ene part af selve handlen en tjeneste som derved kan gøre den anden part negativ og måske vil kunne forkludre selve handlen.

Her til sidst vil jeg bare sige, at det bestemt ikke er min mening med denne tråd at fornærme nogen eller på nogen måde at ødelæge andres salgstråde, men derimod at få os alle sammen til at tænke lidt mere på vores med-akvarister og ikke kun med pungen :beer:
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 7323 Give
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Indlæg af bio »

En vare er vel kun det værd den kan sælges for. Hvis ingen vil betale prisen er den nok for høj, længere er den vel ikke. Hvis en vare bliver solgt er den vel prisen værd for den der køber, uanset om andre synes prisen er for høj eller ej...

Jeg synes også ind imellem ting og sager herinde er for dyre, men så køber jeg dem bare ikke, længere er den ikke... Jeg har også et par gange sat noget til salg, som åbenbart ikke kunne sælges til den pris jeg havde sat, så måtte jeg jo sætte prisen ned. Igen, ting er kun det værd de kan sælges for, uanset om folk mener det er for meget eller for lidt...

I forhold til nybegynderne mener jeg, at de må sætte sig ind i hvad ting koster, og ikke bare købe det første og bedste de ser, ellers er de selv ude om hvis de betaler for meget...
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Killioten
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Kontakt:

Indlæg af Killioten »

Jeg vil til enhver tid altid definere en god handel hvis begge parter er tilfredse

Det er nemlig rigtig Lord Mike. Jeg bliver da glad når jeg høre at folk som har købt fragmenter af mig siger at de synes at de får meget for pengene og en god kvalitet.
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk

Billede

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
17
Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
Geografisk sted: vest-sj

Indlæg af martinl »

griner :beer:
sikke en snak man sku ikke tro det her er en side for folk som har samme hobby.
hvor man burt help andre folk igan og dele samme interese og ikke tage røven på hinanden og hak på hinanden.
burt vel være lidt som en famillie side vil jeg mene.
tar jer sammen og :beer:
melau
Kejser fisk
Kejser fisk
17
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af melau »

hvor skal man som nybegynder vide hvad brugte ting er vær?
jeg har lidt koraller tilsalg, og jeg ved sku ikke 100% hvad de er vær, så jeg er jo nød til at lægge ud med hvad jeg ca selv gav, og hvor meget bedre/støre de er blevet.
hjælp os nye istedet og skriv os en PP med hvad i mener.
at i sider her og kaster med muder og sviner hinanden bliver det sku ikke bedre af, jeg har i hvertfald ikke fundet ud af hvad de ting jeg har tilsalg er vær.

og om det er fastpris/priside/eller bare pris kan man jo altid snakke om tingene, man kan kun få et nej.
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
17
Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
Geografisk sted: vest-sj

Indlæg af martinl »

jeg vil mene fisk og koraller kan man ca få 25% mindre for end en forhandler tar
og og teknik må være halv pris.
også er der nok nogen andre der mener noget andet. men det var osse kun min mening
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 7323 Give
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Indlæg af bio »

Jeg synes egentlig det er lidt sjovt, at denne tråd bliver ved med at køre. Der er vel næsten ligeså mange meninger om det, som der er akvarister, og ingen bliver nogensinde 100% enige. Hvorfor kan folk ikke bare sætte den pris de synes er fair, og så må folk købe eller lade være...
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"