Det var dog utroligt.....

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions: 2
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Det var dog utroligt.....

Indlæg af Lord Mike »

Hejsa

Dette oplæg er mere til mange af de nye saltvands-akvarister som er på forummet, da de gamle og mere erfarne akvarister nok ikke falder for dette.

Men er det bare mig, som inden for den sidste stykke tid har sidder med den fornæmmelse at der åbenbart er nogen som skal tjene en pæn stor skilling på hvad de har til salg. Jeg ved godt at man da bare kan lade være med at købe, men som ny i denne verden kan man nemt komme til at blive taget godt og grundig i røven hvis man vælger at købe i den tro at prisen faktisk er god.
Så derfor vil jeg opfordre de nye saltvandsakvarister til at kigge jer godt for inden i køber og evt. at sammenligne med hvad der er til salg andre steder/tråde med samme koral, teknik mm.

Nu er det sådan at jeg ikke vil hænge nogen ud og vil derfor ikke ligge nogle links ud på tråde som omfatter hvad jeg mener, men mon ikke mange af jer derude kan ligge genkendende til dette. Vi har jo i mange år rådt og skreget om at div. forhandlere er for dyre i forhold til udlandet. Men nu virker det på mig som om det ikke kun nu er forhandlere som skal tjene gode penge på deres ting og sager, næh nu er turen åbenbart også kommet til privat salg :BA
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
18
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Re: Det var dog utroligt.....

Indlæg af Hvidtfeldt »

Kan godt se hvad du mener. Man kan hurtigt blive taget ved næsen.
Især hvis man er nye og ikke ved bedre.
Men der er vel nogen der ser det mere som en forretning end en hobby?

Og der skal nok komme et ellet andet surt oplæg fra en der føler sig truffet.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions: 6
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlæg af Alexcpdk »

Jeg synes også tit man ser ting her inde til vildt høje priser, men det bliver altid solgt aligevel :S

Personligt sælger jeg mine ting/fisk/koraller billigere ind hvad jeg har givet for det, og det gør jeg af flere grunde.

Hvis vi sælger tingene billigere her inde, kunne det også være at forhandlerene solgte lidt mindre og derved blev nød til at sænke priserne.
Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
17
Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vest-sj

Indlæg af martinl »

jeg systes godt nok osse der er meget der er dyrt for hvem gider kun at spar 200kr på noget til ca 2000 fra ny af.
jeg selv mener vis man køber noget privat og det er i god stand så burt det da være halv pris og ned efter hvordan standen er :beer:
elles er det da bedre med nyt hvor der er garnti på vis det er noget teknik
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jeps brugte vare er blevet dyre, det er rigtigt.

Det er som om at man kun skal slå 100 kroner af prisen for noget som faktisk har kørt længe - "Jamen den har jeg næsten aldrig brugt og det er jo kun rotoren der kan blive slidt på den skummer....."

Jeg har handlet det meste af mit grej på sider som ebay.de og aquamarkt.de - der er gode fund !!

Men man kan jo altid skam byde og se om den går, det gør jeg hvertfald :D
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Det er skam ikke kun her det gælder, prøv at se på DBA, og se hvad folk mener de skal have for deres gamle ulækre møbler, det er virkelig fantastisk.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

helt enig der. personligt har jeg ik samvittighed til at gøre det. men folk er jo forskelige.

normalt har jeg handlet meget brugt af andre ting, og det er det meget normalt at når noget er brugt, snakker vi halv pris. især hvis enheden er 2 år gammel uden garanti osv osv. kan nævne mange eksempler på visse personer der er meget "forhandler" agtige i deres salg her inde.
Kirling
Rev haj
Rev haj
17
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Kirling »

er fuldstændig enig når vi snakker teknik.. men koraller der bare står og bliver støre og støre og flotter og flotter skal man sku ikke sælge for en slik.. de beholder deres værdig hvis den ikke stiger.. bare min mening.. koraller er dyre at købe ind så er det også kun fair at man får lidt for dem når man sælger ud igen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Der er nogen som bare skal tjene på alt. Sådan har det altid været og vil formentligt altid være.

Lykke: Nu siger du at en koral bare bliver flottere og flottere og derfor beholder deres værdi, deri er vi delvist eninge. Men at en koral er vokset 5mm og mistet en del farve gør ikke at den er blevet mere værd, tværtimod.
Koraller er såmant ikke så dyre, hvis man blot køber dem de rigtige steder, og evt. køber den som fragmenter. Indrømmet at akvariet kan se lidt fesnet ud indtil de får fat og kommer igang med væksten.
tilgæld har man sparet flere 1000 kroner, som kan bruges til så meget andet til akvariet.
Kirling
Rev haj
Rev haj
17
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Kirling »

siger heller ikke den er mere værd fordig den er vokset 5mm.. tror godt du ved hva jeg mener.. min point er bare at en koral altså ikke taber værdigen som udstyr gør, og kommer nok heller aldrig til det. der går jo nok heller ikke mange år før de lukker indonesien (rygter) så er de bare endnu mere værd...
Senest rettet af Kirling fre 17. okt 2008 23:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det som de vil lukke er nok snarere høsten af de "vilde" koraller fra revene. De fleste af dem vi alligevel får herhjemme er fra farme. Og hvis de ikke må exportere vildt tagene koraller mere, dyrker de dem mere end nu.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Mht. at koraller ikke falder i pris er jeg nu ikke helt enige i, bare kig engang på div. Ricordea-skiveanemoner. Kan huske at mange i sin tid kostede fra kr. 500,- Nu hvor alle har dem samtidig med at de formere sig i stor stil så er prisen faldet kraftig.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18

Indlæg af StarF »

koraller og fisk gælder self ikke med i denne her diskution.

Håber da så i det mindste at DK tillade farmede koraller, noget de jo pt ik anerkender?
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Jeg ved ikke om 50 % af ny prisen er for meget eller for lidt, Men folk skal sgu da heller ikke sælge deres bare røv for en slik herinde.

Hvad så med dem som foreks. har købt en Bobbel king til 12000 kr. Skal den som max gå for 6000 kr. herinde???

Eller når vi snakker udstyr til 20000 kr. eller mere, skal det så gå for 10000 kr som max.

Alt er relativt, vil jeg spare penge på noget så køber jeg det herinde om jeg spare 500 kr eller 1000 kr. er for mig ligemeget sålænge jeg selv føler jeg har gjort en god handel.

Hvor svært er det lige at slå en ting op og samlign Brugt prisen med ny prisen. er der så kun 200 - 300 kr. at spare ja så lav selv en annonce med hvad man vil give, Dog er et godt udgangs punkt ca. ½ pris. Kommer dog an på hvilket beløb vi snakker om og hvor ny en vare der er tale om.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18

Indlæg af StarF »

det har du ret i.. men der er en stor forskeld om noget er 2år gammelt, eller om vi snakker noget der er et ½. men hvis folk køber det, så er det vel ik sat for højt.(sådan kan man jo også se på det)..
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Jeg må nok sige, at jeg er af den overbevisning, at man kan sætte sine ting til hvad fanden man vil, det er jo et frit marked. Hvis man så finder en, der køber til overpris, er jo bare lækkert. Det er jo ikke sælgers skyld, at køberen ikke har set sig ordenligt for....!

Der er jo også den slags mennesker, som gerne køber til overpris her-og-nu, istedet for at gå og vente i månedsvis på at det rette "tilbud" dukker op.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
spdiving

Indlæg af spdiving »

[quote="herzberg"]Jeg må nok sige, at jeg er af den overbevisning, at man kan sætte sine ting til hvad fanden man vil, det er jo et frit marked. Hvis man så finder en, der køber til overpris, er jo bare lækkert. Det er jo ikke sælgers skyld, at køberen ikke har set sig ordenligt for....!quote]

Derfor finder jeg det også helt ok at folk oplyser andre om hvor varen kan købes billigere .. Jeg er klar over at det kan ødelægge en salgs tråd .. Men sådan er det jo når folk er grådige.

Steen
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

spdiving skrev:
herzberg skrev:Jeg må nok sige, at jeg er af den overbevisning, at man kan sætte sine ting til hvad fanden man vil, det er jo et frit marked. Hvis man så finder en, der køber til overpris, er jo bare lækkert. Det er jo ikke sælgers skyld, at køberen ikke har set sig ordenligt for....!quote]

Derfor finder jeg det også helt ok at folk oplyser andre om hvor varen kan købes billigere .. Jeg er klar over at det kan ødelægge en salgs tråd .. Men sådan er det jo når folk er grådige.

Steen
Det mener jeg så Absolut ikke, vi skal absolut ikke til at Lege Henning Betjent herinde, eller for den sags skyld ødelægge andre's salgs tråde.

Tværtimod så skulle vi komme alle de skiderikke til livs som reservere en vare og som man aldrig nogensinde hører fra, så har man måske sagt nej til 3 andre som ville købe varen.

Jeg har hørt den så tit med at "Jeg vil gerne købe varen man kan du vente i 14 dage der har jeg først pengende" Så bliver knolden bare væk og giver ikke lyd fra sig
Erik N
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 7600 Struer
Geografisk sted: 7600 Struer

Indlæg af Erik N »

"Tværtimod så skulle vi komme alle de skiderikke til livs som reservere en vare og som man aldrig nogensinde hører fra, så har man måske sagt nej til 3 andre som ville købe varen."

Nåååå, så vidt jeg kan huske ringede du til mig og bestilte en del koraller som du ville ha. De er da aldrig blevet afhentet?

Fej for egen dør
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af herzberg »

Steen> Det har jeg personligt heller ikke noget problem med..

RonnyW> Man kan jo sikre sig mod dette ved at skrive i annoncen, at den der først står med pengene må købe varen.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Erik N skrev:"Tværtimod så skulle vi komme alle de skiderikke til livs som reservere en vare og som man aldrig nogensinde hører fra, så har man måske sagt nej til 3 andre som ville købe varen."

Nåååå, så vidt jeg kan huske ringede du til mig og bestilte en del koraller som du ville ha. De er da aldrig blevet afhentet?

Fej for egen dør
i hvilken sammenhæng erik n at Buster "foxtrot" kom op til dig og skulle tage dem med herned og det var du udemærket klar over.

og jeg har intet problem med at feje for min egen dør, såfremt der ligger noget lort derude. men det er ikke tilfældet her
Senest rettet af ronny.w lør 18. okt 2008 11:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18

Indlæg af StarF »

ronny.w skrev:
spdiving skrev:
herzberg skrev:Jeg må nok sige, at jeg er af den overbevisning, at man kan sætte sine ting til hvad fanden man vil, det er jo et frit marked. Hvis man så finder en, der køber til overpris, er jo bare lækkert. Det er jo ikke sælgers skyld, at køberen ikke har set sig ordenligt for....!quote]

Steen
Det mener jeg så Absolut ikke, vi skal absolut ikke til at Lege Henning Betjent herinde, eller for den sags skyld ødelægge andre's salgs tråde.

Tværtimod så skulle vi komme alle de skiderikke til livs som reservere en vare og som man aldrig nogensinde hører fra, så har man måske sagt nej til 3 andre som ville købe varen.

Jeg har hørt den så tit med at "Jeg vil gerne købe varen man kan du vente i 14 dage der har jeg først pengende" Så bliver knolden bare væk og giver ikke lyd fra sig
Hvad så med dem, der gang på gang skriver i folks salgs tråde, at tingene er for billige ?
Senest rettet af StarF lør 18. okt 2008 11:18, rettet i alt 1 gang.
spdiving

Indlæg af spdiving »

i mener at det er helt ok at tage røven på folk .. det holder ikke en meter får når det er en forhandler der er dyr gør det ikke noget at oplyse en billigere pris.

Moral er godt og dobbel moral er endu bedre.....

Steen
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

StarF skrev:
ronny.w skrev:
spdiving skrev:

Steen

Hvad så med dem, der gang på gang skriver i folks salgs tråde, at tingene er for billige ? fej for egen dør?
okay og det er og ødelægge salgstråde?, for mig lyder det som om i mangler noget at gå op i når i tager sådan på vej.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

spdiving skrev:i mener at det er helt ok at tage røven på folk .. det holder ikke en meter får når det er en forhandler der er dyr gør det ikke noget at oplyse en billigere pris.

Steen
dvs. når du får koraller hjem på med import så skal vi rent faktisk oplyse de priser du har givet.??
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18

Indlæg af StarF »

ronny.w skrev:
StarF skrev:
ronny.w skrev:
spdiving skrev:

Steen

Hvad så med dem, der gang på gang skriver i folks salgs tråde, at tingene er for billige ? fej for egen dør?
okay og det er og ødelægge salgstråde?, for mig lyder det som om i mangler noget at gå op i når i tager sådan på vej.
Så man må IK sige at noget er for dyrt? men det er fint at sige det er for billigt?

Er du bange for folk begynder at kommentere de ting du har til salg?
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

StarF skrev:
ronny.w skrev:
StarF skrev:
ronny.w skrev:
spdiving skrev:

Steen

Så man må IK sige at noget er for dyrt? men det er fint at sige det er for billigt?

Er du bange for folk begynder at kommentere de ting du har til salg?
BANGE!!!! lol nu tisser jeg sgu i mine bukser
Du kommentere bare løs, mærkeligt at hvis mine ting er for dyre hvorfor får jeg dem så solgt, da jeg så vidt jeg ved faktisk ikke har solgt nogen af mine ting til ny begynder.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18

Indlæg af StarF »

undre mig bare over denne dobbelt moral!

men den 2 år gamle Tunze 6200 som du jo ville ha.. 2200kr for.. eller var det 2000kr? den blev du da også nød til at sætte ned til 1600kr for at få den solgt.. men ja gik den så gik den ik?
Senest rettet af StarF lør 18. okt 2008 11:41, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Det er en hårfin grænse i begynder at bevæge jer ud på. De fleste andre steder på de fleste andre forummer man begår sig, er der regler for hvordan man begår sig og der står tydeligt i div. regelsæt. at man på ingen måder spammer eller på anden måder ødelægger folks salgs tråde.

Dvs. det i efterspørger er at folk skal lege henning Betjent herinde, hvor stopper det så??

Skal folk også til at angive Personer som tager "noget" med for en anden person når denne køber ting hos foreks. Petsupply og får tilskud til Benzin eller andet.

Skal vi til at angive folk der opkøber akvariummer der lukker ned, for at få del i overskudet i form af løsdele salg af koraller???

Jeg kender mange der kender mange der kender mange og vi alle hører om hvem der gør hvad ???? OG HVAD SÅ GET A LIFE

DETTE ER EN HOBBY FOR FANDEN VÅGN DOG OP
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af herzberg »

spdiving skrev:i mener at det er helt ok at tage røven på folk .. det holder ikke en meter får når det er en forhandler der er dyr gør det ikke noget at oplyse en billigere pris.

Steen
Jeg synes ikke det er at tage røven på folk. Man må jo selv bestemme hvordan man prissætter sine varer! Det må være op til køber at undersøge markedet. Du kan jo også købe smør til forskellige priser alt afhængigt om du handler i Netto eller Super Brugsen.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"