vedr vand værdier

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
dnielsen
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby

vedr vand værdier

Indlæg af dnielsen »

er det muligt, at der kan lægges noget ind om hvordan vandværdierne skal se ud med red sea marine lab. jeg syns det er lidt svært som nybegynder at vide.
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Re: vedr vand værdier

Indlæg af thyme »

Hvad er det helt specifikt du vil vide?
Værdierne er helt de samme med red-sea som salifert. Der står jo også på hver indlægsseddel hvad værdien skal være
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
dnielsen
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby

Indlæg af dnielsen »

thyme skrev:Hvad er det helt specifikt du vil vide?
Værdierne er helt de samme med red-sea som salifert. Der står jo også på hver indlægsseddel hvad værdien skal være
på feks. nitrat, er der tal i begge sider, hvad for en går man ud fra. jeg ved godt den skal være 0, men hvis den er mere?
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Anette »

dnielsen skrev:
thyme skrev:Hvad er det helt specifikt du vil vide?
på feks. nitrat, er der tal i begge sider, hvad for en går man ud fra. jeg ved godt den skal være 0, men hvis den er mere?
Ved nitrat testen kigger du fx gennem væsken ovenfra så du har meget vand du kigger gennem. Her bruger du den lave skala.
Kigger du gennem siden af glasset er der ikke nær så meget væske du skal se farvepartiklerne i, og her vil farven altså være mindre intens, og du skal derfor bruge den høje skala.
Dette er lavet for at du bedre kan skelne værdierne når du kommer langt ned på den store skala, eller langt op på den lille skala, men det står også forklaret på indlægssedlen :)
Mvh Anette og Kristoffer
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"