Sådan lød beskeden fra plantorama igår her på saltvandsforum. Så jeg tænkte hvorfor så ikke køre en lille tur til Ålborg for at kigge på herlighederne. Min personlige mening om plantoama i ålborg er at de plejer at have nogen ok flotte koraller og fisk, men priserne plejer også at være derefter. Så med gode priser på koraller og fisk kunne det jo være at det blev turen værd.
Da jeg kom til saltvandsafdelingen gik jeg, som altid, først hen til koraløen for at se på korallerne. Her så størstedelen af korallerne ok ud, lige pånær en 10-20 koraller som enten ikke så skide godt ud. Der iblandt en del hvor en del at vævet manglede(Nogen af korallerne manglede ca. halvdelen af vævet). Jeg undrede mig lidt da koraløen, efter min menning, plejer at se ganske godt ud.
Nå, turen gik videre til akvariereolen med fisk og anemoner. Her kunne man blandt andet købe en masse anemoner der ikke så just sunde ud. Jeg ved godt at anemoner har gode og dårlige dage. Men at så mange anemone skulle have en dårlig på samme tid virker lidt utroligt. Udover det havde de et helt akvarie med 4-5 døde cylinderroser.
Da jeg havde fået nok af at kigge på "alle herlighederne" hørte jeg en anden herre blive spurt af en ekspidient om han havde brug for hjælp. Herren som havde taget turen fra Holsterbro havde vidst også hørt fra forum at der skulle være gode priser og kunne, forståeligt nok, ikke helt forstå, de lidt pebret priser der var opgivet på korallene. Herren fik oplyst at der desværre ikke var så meget at gøre ved priserne da chefen ikke var på arbejde, men at ekspidienten selvfølgelig var ked af den lange vej som herren nu måtte køre hjem uden fyldt bagagerum.
Jeg plejer ellers at gå efter princippet om at hvis man ikke har noget godt at sige, skal man som udgangspunkt lukke røven. Men jeg ville bare fortælle andre som kommer langvejs fra at det jeg så idag bestemt ikke er køreturen værd.