En tur i plantorama :BA

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
solberg
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions: 0
18
Postnummer: 8410 Rønde
Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )

En tur i plantorama :BA

Indlæg af solberg »

Hej alle, så er der billeder fra seneste sending! Vi har massere af gode priser på fisk og koraller, husk vi altid har åbent (også søndag 9-18)!

Sådan lød beskeden fra plantorama igår her på saltvandsforum. Så jeg tænkte hvorfor så ikke køre en lille tur til Ålborg for at kigge på herlighederne. Min personlige mening om plantoama i ålborg er at de plejer at have nogen ok flotte koraller og fisk, men priserne plejer også at være derefter. Så med gode priser på koraller og fisk kunne det jo være at det blev turen værd.

Da jeg kom til saltvandsafdelingen gik jeg, som altid, først hen til koraløen for at se på korallerne. Her så størstedelen af korallerne ok ud, lige pånær en 10-20 koraller som enten ikke så skide godt ud. Der iblandt en del hvor en del at vævet manglede(Nogen af korallerne manglede ca. halvdelen af vævet). Jeg undrede mig lidt da koraløen, efter min menning, plejer at se ganske godt ud.

Nå, turen gik videre til akvariereolen med fisk og anemoner. Her kunne man blandt andet købe en masse anemoner der ikke så just sunde ud. Jeg ved godt at anemoner har gode og dårlige dage. Men at så mange anemone skulle have en dårlig på samme tid virker lidt utroligt. Udover det havde de et helt akvarie med 4-5 døde cylinderroser.

Da jeg havde fået nok af at kigge på "alle herlighederne" hørte jeg en anden herre blive spurt af en ekspidient om han havde brug for hjælp. Herren som havde taget turen fra Holsterbro havde vidst også hørt fra forum at der skulle være gode priser og kunne, forståeligt nok, ikke helt forstå, de lidt pebret priser der var opgivet på korallene. Herren fik oplyst at der desværre ikke var så meget at gøre ved priserne da chefen ikke var på arbejde, men at ekspidienten selvfølgelig var ked af den lange vej som herren nu måtte køre hjem uden fyldt bagagerum.

Jeg plejer ellers at gå efter princippet om at hvis man ikke har noget godt at sige, skal man som udgangspunkt lukke røven. Men jeg ville bare fortælle andre som kommer langvejs fra at det jeg så idag bestemt ikke er køreturen værd. :BA
Hilsen Martin Solberg

215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

Billede
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Re: En tur i plantorama :BA

Indlæg af røntved »

Var osse lige en tur forbi på vej hjem fra Fyn.
Det er nok som visse andre typer butikker. De skriver "udsalg" og sætter priserne op. hehe. Så har vi lært det.
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
mic jensen
Palet kirurg
Palet kirurg
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: holstebro

Indlæg af mic jensen »

ja det var mig som var herren fra holstebro,syntes det meste var halvdødt og priserne ca det dobbelte af andre steder..meget skuffet efter en tur på ca 150km hver vej..et eks var en hystrix 700kr,som man andre steder kan finde 4 stk til 999kr..næsten alle priser syntes jeg var meget overdrevet..nok også derfor det meste så elendigt ud,for kunne ikke forstille mig at de solgte meget af det..

Mvh Michael.
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

ja man må sige det står sløjt til i aalborg med saltvand med mindre man bestiller i forvejen :rolleyes: der er ikk noget på hylderne og prisen er skruget helt i vejret ..... sørgeligt sørgelidt :naughty: men vi kørte forbi gunder og fruen i viborg i sidste uge det var en fornøjelse ... som altid der var fyldt godt op i akvarierene :GO sunde fisk der spruttede af liv og div flotte ting til akvariet :f2: :f3:
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Har alle forhandlere ikke både op og ned ture??

De koraller som går for 4 for 1000, er muligvis mindre end dem som er i Plantorama.

Jeg tror også at alle forhandlere har oplevet at en sending har set fin ud når den ankommer, men dagen efter ligner det et lighus.
Husker en sending ude hos Akvarieudstyr. Der var kommet en masse meget flotte koraller, og de stod alle superflotte. Jeg købte 3 stk. Dagen efter var 2 af dem helt hvide, og den sidste var det dagen efter.
Jeg fik dem alle erstattet, for det samme var sket i butikken. Exportøren havde fået fyldt vand med bedøvelses middel i poserne med koraller.
Den slags sker der nok mere af end vi kender til.
Men at der så står et tåge horn i butikken som ikke ved en brik om tingene, og ikke har 2 mm råderum med hensyn til rabatter, er så noget helt andet.
Så er det jo bare at droppe butikken, og finde en anden. Men det er pisse irriterende at køre langt for intet.
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Kør ind til John's saltvandsfisk http://www.johnssaltvandsfisk.dk i Riskov, han har godt nk ikke altid det helt store vilde udvalg, men hans priser er sgu altid go'e, og ikke mindst så vil han ikke sælge noget som han ikke er sikker på.

Hov, jeg glemte sidste gang jeg var i Plantorama i Ålborg, var der en hel del flotte fisk og koraller, men deres priser er for høje - men lidt bliver det jo altid til.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
morildvej320
Dværg kejser
Dværg kejser
17
Postnummer: 9830 Tårs
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af morildvej320 »

jeg må nu godt nok sige at jeg har altid været tilfreds med de fisk/koraller jeg har købt i plantorama, nu har vi så heller ikke de store muligheder her i det nordjyske, men pt. er det helt klart det bedste sted i det nordjyske :wink:
Brugeravatar
solberg
Rev Rokke
Rev Rokke
18
Postnummer: 8410 Rønde
Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )

Indlæg af solberg »

morildvej320 skrev:jeg må nu godt nok sige at jeg har altid været tilfreds med de fisk/koraller jeg har købt i plantorama, nu har vi så heller ikke de store muligheder her i det nordjyske, men pt. er det helt klart det bedste sted i det nordjyske :wink:
Jeg skriver jo netop også at der plejer at være flotte koraller. Men min pointe var bare at når de skriver at anlægget køre igen og der vil være gode priser mener jeg ikke at det jeg så igår helt holder vand. Det var blot ment som information til andre som kunne finde på at køre langt.
Hilsen Martin Solberg

215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

Billede
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

er lidt dumt de skriver gode priser når det bare er alm planto priser..

men er også en skam styr på dyr, ikke er mere seriøse og på den måde de presser hinanden.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"