Tiden efter Marty

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Brian »

Må nok understrege at vi ændre ikke på den holding og model vi har kørt fra start af....

Med andre ord den slags er mellem brugerne !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Det lyder godt.

Jeg ''stemmer'' for et rimeligt frit forum som jeg mener det har været hele tiden og som det er nu.
Brian skrev:Må nok understrege at vi ændre ikke på den holding og model vi har kørt fra start af....

Med andre ord den slags er mellem brugerne !
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Hougaard skrev:Her er lidt jeg skrev i en anden tråd:

Men hvorfor ikke gå i en anden retning. Hvis 20-30 mennesker pooler deres bestillinger sammen og lægger en ordre hos en af de eksisterende instanser, der er gode til import, burde man kunne opnå gode priser og ganske åbent aftale hvilke risici der skal være inkluderet. Det er jo set med stor success på f.eks. recordere.dk med deres "fælleskøb".
Jeg synes at dette er en rigtig god ide. Jeg vil godt indrømme at jeg ikke har været med i nogen medimport og det er blandt andet fordi jeg ikke har været helt tryg ved det. Desuden synes jeg det er rart at der findes butikker (selv om det ofte er små i private hjem) og ikke kun privat handel :wink:

Angående forums rolle er jeg enig med Brian, forum er for diskussioner og medimport bør ses som handel mellem to private personer - dvs. forum er fint til at skabe kontakten mellem personerne, men derefter er resten helt op til de involverede parter.

/Magnus
Senest rettet af mastou lør 9. aug 2008 20:41, rettet i alt 1 gang.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Jeg er enig med Hougaard - Medimporter hvor der er en som tjener lidt på det, vil der sandsynligvis altid være nogen som ikke får det de har bestilt og i stedet får noget de slet ikke kan bruge, men ham der har arrangeret det, scorer stadig sine % og "kunden" står tilbage med 10 brune sandanemoner... Det er jo ikke særligt fedt at være den person efter en medimport?

Et 100% kommunistisk projekt hvor man også deler de "dårlige" varer så alle får noget ud af det, ville måske være noget jeg kunne gå ind i.. Men at risikere at være personen der kun modtager en omgang brune polypper i sin kasse.. Nej tak..

Mht regler omkring medimporter... Så vil jeg lade det være op til moderatorene. Der er rigtig meget arbejde forbundet med at håndtere kildne tråde. Jeg tør slet ikke tænke på hvor meget tid der er gået blandt dem på Marty trådene.. Whatever works..

/Henrik
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

På den anden side....tror faktisk dem der annoncerer her på siden er glad for den ekstra trafik der er forbundet ved medimporter.

Siden bliver sku kedelig hvis ikke de sædvanlige 100 begynder spørgsmål krydders med intriger, løgne, bagtalelse og ikke mindst HUMOREN i det hele. :GO
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 6760 Ribe

Indlæg af TorbenC »

Det er sku bare en skam at den bedste underholdning der ever har været på denne side, er på andre folks pengepungs bekostning!
Savner allerede Marty :T
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Randers

Indlæg af snogen »

Jeg kan som end godt følge jer i ,at der må være visse retningslinier ,ved sådanne importer .
men det må være spille regler der aftales før man bestiller

Bortset fra det ,
så er ,tiden for medimporter, er vist ovre .
det bliver ikke nemmere, for menig mand at købe noget, på den anden side af kloden .
og tilliden , om at det nu går godt.
hænger os alle langt ud af halsen .

medimporter og lagkage møder staff :lipssealed: :grouphug:

mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
Pura vida
Copepod
Copepod
Reactions:
17

Indlæg af Pura vida »

Jeg kan bidrage med lidt oplysninger om Marty´s koral import- Marty står slet ikke selv for indkøbet, citis og importen det gør en stor Nordjysk grossist, gæt selv hvem! :wink:

Bøden rygtes at være 30.000 til 50.000kr men det er nok ikke Marty der har fået den men grossisten i nordjylland
Dækningsgraden på korallerne var ca, 100% og minimum indkøbet fra grossisten i bali var 30 kasser
De fisk og koraller der ikke er bleven hentet kan MÅSKE ses i Styr på dyr i Aalborg, de 2 kæmpe frog fisk er let at kende.

Ham de handlede med på Bali var kun en mellemhandler og ikke fra en fiskefarm den nordjyske grossist har betalt 20000kr ekstra for at få den anden sending hjem og derfor dropper de nu helt at handle med ham og sætter penge til igen for få noget hjem til dem som har været med i medimporten.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Ja... det var ham fra Credofisk som kørte bilen!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Pura vida skrev:Jeg kan bidrage med lidt oplysninger om Marty´s koral import- Marty står slet ikke selv for indkøbet, citis og importen det gør en stor Nordjysk grossist, gæt selv hvem! :wink:

Bøden rygtes at være 30.000 til 50.000kr men det er nok ikke Marty der har fået den men grossisten i nordjylland
Dækningsgraden på korallerne var ca, 100% og minimum indkøbet fra grossisten i bali var 30 kasser
De fisk og koraller der ikke er bleven hentet kan MÅSKE ses i Styr på dyr i Aalborg, de 2 kæmpe frog fisk er let at kende.

Ham de handlede med på Bali var kun en mellemhandler og ikke fra en fiskefarm den nordjyske grossist har betalt 20000kr ekstra for at få den anden sending hjem og derfor dropper de nu helt at handle med ham og sætter penge til igen for få noget hjem til dem som har været med i medimporten.
Det synes jeg er ganske intersante oplysninger, selv jeg godt viste at det var Credo fisk der stod for cites. Rygter løber jo.

Men jeg forstår ikke helt det sidste afsnit. Vil det sige at Credo fisk vil erstatte det som vi ikke har fået???
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Per A »

Der er da nogen der har fået hvad de bestilte.......mon det var dem der var bedst til at true?
Hilsen Per
Følgende sælges:
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Sikke en rodet affære- tror vist der er tale om rent held hos dem der fik varer...
Det viser vel også hvor svært det er at impotere og at det ikke er noget man skal rode med som amatør..
Hvorfor ikke lade en af butikerne stå for en import- altså lave en samlet bestilling til f.eks. Klovnfisken- mon ikke prisen kommer så langt ned at det ikke kan svare sig at rode med besværet og risikoen selv...?
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Reeflife
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Geografisk sted: Nordborg
Kontakt:

Indlæg af Reeflife »

engelquist skrev:Hvorfor ikke lade en af butikerne stå for en import- altså lave en samlet bestilling til f.eks. Klovnfisken- mon ikke prisen kommer så langt ned at det ikke kan svare sig at rode med besværet og risikoen selv...?
Jeg er da åben overfor en sådan tanke. Volumen er klart medvirkende til at tingene kan sælges til en bedre pris, det samme gør sig gældende nå tingene stort set er solgt på forhånd og dermed ikke skal gå i længere tid.
Med venlig hilsen
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
Brugeravatar
Chris2500DK
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2500 Valby
Kontakt:

Indlæg af Chris2500DK »

Planteimporten har før lavet medimport når de skulle lave bestillinger, vist kun med ferskvand, men princippet har i hvert fald været i brug.
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Per A skrev:Der er da nogen der har fået hvad de bestilte.......mon det var dem der var bedst til at true?
Jeg truer da ikke :devilish: Baseball køllen blev da i skabet :violent:
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Chris2500DK skrev:Planteimporten har før lavet medimport når de skulle lave bestillinger, vist kun med ferskvand, men princippet har i hvert fald været i brug.
Jamen det ville jo være perfekt: hvis et par butikker på begge sider af sundet vil være med på sådan et stunt, slipper vi dels for at køre langt efter leveringen- dels får vi billigere koraler- og sidst men ikke mindst holder vi liv i den lokale saltvandspusher :beer:
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

Carsten skrev:
Pura vida skrev:Jeg kan bidrage med lidt oplysninger om Marty´s koral import- Marty står slet ikke selv for indkøbet, citis og importen det gør en stor Nordjysk grossist, gæt selv hvem! :wink:

Det synes jeg er ganske intersante oplysninger, selv jeg godt viste at det var Credo fisk der stod for cites. Rygter løber jo.

Men jeg forstår ikke helt det sidste afsnit. Vil det sige at Credo fisk vil erstatte det som vi ikke har fået???
Nej ikke helt, jeg tror bare han lader os købe for det resterende beløb hos en anden grosist, og så må han betale for det!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Om det er pengene, eller varer er vel også underordnet. Blot der kommer en løsning på sagen.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Andet steds skriver marty at alt hvad folk mangler og har betalt for bliver dækket og folk vil modtage det. Så det er jo med at holde ham oppe på det skrevne
marty skrev:nu ligger det sådan at det ikke er nogle der er blevet snydt ... ikke andre end mig.... når i ikke kender til sagen vil jeg anbefale at i ikke blander jer i mine sager.... hvis det var sådan at jeg snydder folk,ville jeg så have de karaktere jeg har på qxl som i nævner her ?? ... nej vel ... jeg ved ,og alle ved at den eneste grund til at i linker til det her er at netop i to ikke vil have mig her på siden fordi det er " jeres " marked .... jeg sælger mine fisk billigere end i kan og gør , derfor vil i helst ikke have mig her på siden ...men jeg venter en stor sending maller hjem og netop nu skal jeg sælge dem til det halve af hvad jeg ellers havde regnet med .... det er det eneste i får ud af det
nej... jeg er ikke på saltvandsforum længere ...hvorfor ??? fordi at jeg skrev til admin at jeg ville have de tråde slettet hvor jeg bliver svinet til da der intet grundlag er for det ..derpå slettede han min profil,hvilkert rager mig en fjer ,dem der har noget tilgode skal få det de mangler ,i 2 har intet med den sag at gøre så bland jer venligst udenom tak. .. jeg har tænkt mig at henvende mig til andre instandser ang. dette da det rent faktisk er ulovligt at svine andre folk til på nettet .... - også på denne side ...., i 2 prøver at svine mig til kun af den grund at jeg ikke skal kunne sælge mine fisk ... ikke andet , og jeg vil gå videre til admin med dette ,så stop nu mens legen er god , jeg har ikke snydt nogle her eller andre steder og har heller ikke i sinde at gøre det ,men igen det er ikke jeres sag .
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Geografisk sted: jylland

Indlæg af zimba »

Ja, Marty har sendt mail hvor han skriver at dem der har noget til gode, også hvis man nægtede at tage imod denne gang, får mulighed for at bestille nye varer, men kun varer der ikke kræver Cites.
Jeg går udfra at det er på samme "handels" betingelser som denne gang, det vil sige fragt penge før du ser varen, hvilket jeg synes er uacceptabelt.
Ligeledes synes jeg at det er uacceptabelt, at vi starter med at forvente spændende koraller, som er svære at finde i butikkerne, ender vi med at blive spist af med, ja hvem ved hvad.
Personligt har jeg valgt at afskrive mit tilgodhavende, medmindre der igen er stemning for at køre videre med en sag mod Marty og/eller hans mulige bagmand.

Karl
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jones »

Betyder det så at Styr på dyr i Aalborg er bagmanden? Og hvad er det så lige de vil med Marty? Bruger de ham som ansigt udadtil? Jeg købte engang en fisk og lidt koraller af ham. Det hele var af en ok kvalitet. Men alt det her halløj lyder lidt voldsomt? Skal styr på dyr så i retten? og i så fald for hvad? :wc:
o_O
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Mon ikke det snarere er Credofisk der endte med at stå med en stribe kasser, som de ikke kunne bruge til noget, og den letteste løsning var at lade Styr på dyr overtage dem til en yderst favorabel pris. Selv om noget at det er meget svært at komme af med.

Hvordan skal man så gøre sit krav op?? Jeg mangler en koral til 400 kroner, og har betalt en formue i fragt for en kasse som vi slet ikke kan bruge til noget. En fragt der er op mod 3 gange så høj som den skulle være.
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Per A »

Carsten skrev:Hvordan skal man så gøre sit krav op?? Jeg mangler en koral til 400 kroner, og har betalt en formue i fragt for en kasse som vi slet ikke kan bruge til noget. En fragt der er op mod 3 gange så høj som den skulle være.
Det lader til at Flemming fik en kompensation for hans bestilling, så må andre der ikke kan bryste sig af "farlige" titler (og kærester :wink: ) desværre klare sig selv :(

Den er en ond cirkel man er kommet ind i her.

Er faktisk endt om med større minus efter denne omgang pga. fragten.

Hvis ikke næste sending bliver gratis (fragtfri), og med cash kompention for mangler kan vi jo fortsætte i al evighed....skræmmende perspektiv :shock:
Hilsen Per
Følgende sælges:
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8900 Randers
Geografisk sted: Randers

Indlæg af snogen »

jeg syntes at vi skal holde styr på dyr udenfor denne samtale
da de ikke har noget med sagen at gøre
en af dem i forretningen har nok fået et telefon opkald sidst på aftenen fredag og sikkert privat
da credo fisk ikke har akvarier til saltvand

så det er deres forhold til sagen

hvordan og hvorledes styr på dyr så har betalt for det
det ved de kun selv og det kommer sådan set heller ikke andre ved

mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Nu har jeg gået med gaffatape på munden hele wekenden i frustration over hvad der er sket.

Jeg mener at vi må have nogen propertioner ind i diskussionen.

Det vi er igang med er at udregne gennemsnitshøjde og stigning i DK ud fra en tur op ad Himmelbjerget. og det er nok ikke særligt retvisende..

Hvad vi har været udsat for er et bevidst kriminelt forhold, hvor den person der er involveret, gudskelov ikke er helt almindelig. Der er tale om en person, som på ingen måde er i stand til at drive en forretning, og som vi ikke kan forvente at se ret mange af. Da jeg ikke er psykiater, kan jeg naturligvis ikke diagnosticere hans personlighedforstyrrelse, men mon ikke den starter med psyko...

Der er utallige indicier, som bekræftiger at det her er et enten et setup fra denne persons side eller ganske mangel på at kunne drive en forretning.

Så det jeg tænker er: lad os nu starte igen, helt forfra, og se hvilke muligheder der er.

Det handler for mig at ikke kun om den/de importer, som diskuteres så heftigt.

Der har i årets forløb været en fødselsdag i en stor saltvandsbutik, samt ikke mindst et importtiltag fra tre jyske butikker.

Jeg må erkende at jeg har deltaget i det hele. To år i træk har jeg haft 10 chromis med en ven hjem fra KBH samt 5 koraller for en hund. Intet overlevede 3 måneder. Slagtilbuddet fra de jyske resulterede i at jeg købte 10 koraller, jeg har to tilbage idag.

Så altså på et eller andet nivau er der behov for nytænkning. Det ku måske godt være at vores hobby er lidt for oppustet for øjebliket, og at der er behov for lidt ro............

Tjaae hvad ved jeg.
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

Jeg har lige været i styr på dyr og det ser ikke ud til at Credofisk har solgt dem der til, så de er nok bare røget i afløbet!

Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Styr på dyr har intet fået af marty´s sending. Og har intet med den at gøre.

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Styr på dyr har intet fået af marty´s sending. Og har intet med den at gøre.

Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 2791 Dragør
Geografisk sted: Dragør, Amager

Indlæg af RedSea »

Ja, det kan da godt være der er udsalg i Bording for tiden ;-)
... intet vand i stuen for tiden ...
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"