"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Tiden efter Marty

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Tiden efter Marty

Indlæg af Carsten »

Så kom vi over den famøse levering, at det så var en bunke lort som var smidt i kasserne er der så ikke så meget at gøre ved nu.
For min del, så gider jeg ikke blive ved med at rode rundt i det.
Og vi må se fremad.

Derfor kunne jeg godt tænke mig, hvis nogen fik den ide igen at lave en medimport.
At der var nogle helt klare retnings linier der skal følges herinde, og hvis ikke de følges, så lukkes
tråden og den der oprettede tråden udelukkes.
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 798
Tilmeldt: man 28. jan 2008 08:15
16
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Anette »

Ja, det lyder meget fornuftigt. Den anden tråd har godt nok været "underholdende" og hovedrystende en gang imellem. Tror bare ikke det vil fungere at det er personen der åbner en tråd der bliver udelukket, men derimod må det være noget med "en advarsel fra en admi til dem der ikke opfører sig efter normen der skal sættes, og fortsætter man er det op til admien at afgøre om man skal udelukkes. Evt for en periode hvis det er muligt...
Men Ja!! :biggrin: Der må meget gerne komme gang i noget mediport igen! Dette skal ikke blokere for eller afskrække nogle initiativtagere!!!
Mvh Anette og Kristoffer
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Helena »

Der har vel før været importer uden at det i den grad er gået galt, men vil da også helt klart foretrække at der er nogle klare retningslinier, eller regler om man vil, før jeg tør sætte penge på spil.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Brian »

Deltager gerne i debatten men sidens holdning har altid været at privat køb/salg/bytte er mellem parterne og ikke med siden her som mellemmand.

Og sådan ønskes det fortsat.

Syntes dog det er godt at tage debatten, men er det ikke i bund og grund almen forretnings etik - altså er der noget at sige ud over at Martin er en skrupelløs svindler der ikke har styr på noget som helst.
At lige frem tage udgangspunkt i hans forretningsform til et sæt modsat rettede regler for med import ser jeg ikke som nogen god ide.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Carsten »

Brian skrev:Deltager gerne i debatten men sidens holdning har altid været at privat køb/salg/bytte er mellem parterne og ikke med siden her som mellemmand.

Og sådan ønskes det fortsat.

Syntes dog det er godt at tage debatten, men er det ikke i bund og grund almen forretnings etik - altså er der noget at sige ud over at Martin er en skrupelløs svindler der ikke har styr på noget som helst.
At lige frem tage udgangspunkt i hans forretningsform til et sæt modsat rettede regler for med import ser jeg ikke som nogen god ide.
Jeg kan som sådan godt følge dig, i at det er et anliggende mellem køber og sælger. Men når det nu er en pæn del af forummet deltagere der er indvolveret i det, synes jeg at der bør være et sæt retning linier.

Grunden til at jeg mener at der bør være de linier, er at så kan den rigtige importør ikke gemme sig bag nogle "naive" personer.
(Det er ikke fordi jeg mener at dem der har ladet sig bruge som stråmænd i den aktuelle sag er naive, for hvis de havde kunne forud se balladen, og se hvad Martin var for en person, er jeg ganske sikker på de aldrig ville have stillet op)
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1593
Tilmeldt: lør 28. okt 2006 22:38
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Per A »

Hvad er det for linier du tænker på Carsten?
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Carsten »

Per A skrev:Hvad er det for linier du tænker på Carsten?
Det som jeg tænkte på var.

Hvem er importøren, navn og adresse (så vedkommende ikke kunne dække sig bag stråmænd eller hvad man ellers kalder dem.)
Eksportørenes adresse (for hvis det ikke er for egen vinding skyld er der jo intet forkert i at de andre ved hvor varen kommer fra)
Hvem der står for cites.(det viste sig jo at det ikke var Martin selv der lagde navn til cites)

Der er muligvis andre ting som også bør overvejes
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Helena »

Hvis man bliver eniige om at lave en medimport, skal ordet vel tages bogstaveligt, dvs. at alle parter er enige om at bestille visse bestemte ting, og at alle derefter hæfter økonomisk for evt. tab at alle fordeler uønskede varer, at ingen tjener andet end besparelsen, i forhold til butikspris, og at alle deler et et overskud, hvis der bliver et sådant efter salg af overskydende varer. En medimport med en eller anden som bagmand og som står som ansvarlig og hæver af et evt. overskud vil jeg holde mig fra.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 786
Tilmeldt: fre 23. mar 2007 15:59
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Bosse »

Min personlige mening er, at det ikke er forummets opgave at sætte restriktioner op. Det må være op til hver enkelt "medimport" at selv arrengere det praktiske. Hvis man ikke er tryg ved en medimport, så er det jo bare lade være med at være med. Samtidigt bliver der en masse ekstra arbejde for moderatorne. Og hvordan skal disse regler håndhæves?
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1593
Tilmeldt: lør 28. okt 2006 22:38
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Per A »

Carsten skrev: Hvem er importøren, navn og adresse (så vedkommende ikke kunne dække sig bag stråmænd eller hvad man ellers kalder dem.)
Eksportørenes adresse (for hvis det ikke er for egen vinding skyld er der jo intet forkert i at de andre ved hvor varen kommer fra)
Hvem der står for cites.(det viste sig jo at det ikke var Martin selv der lagde navn til cites)

Der er muligvis andre ting som også bør overvejes
Jeg er i princippet enig i nødvendigheden af et åbent/gennemskueligt foretning, men er det ikke nærmest en naturlighed?
(marty-sagen kan ikke være retningsgivende for noget, andet end bruges som et dårligt eksempel)

Jeg er dog uenig med at der ikke må være profit i det.
Den der "lægger navn" til en medimport må da gerne tjene noget på det!
Når vi handler andre steder accepterer vi jo at der er 25-500% fortjeneste..... :biggrin:

Så hvis én vil tage interativ/arbejdet og tjene 10-15 % er det ok.
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Carsten »

Per A skrev:
Jeg er i princippet enig i nødvendigheden af et åbent/gennemskueligt foretning, men er det ikke nærmest en naturlighed?
(marty-sagen kan ikke være retningsgivende for noget, andet end bruges som et dårligt eksempel)

Jeg er dog uenig med at der ikke må være profit i det.
Den der "lægger navn" til en medimport må da gerne tjene noget på det!
Når vi handler andre steder accepterer vi jo at der er 25-500% fortjeneste..... :biggrin:

Så hvis én vil tage interativ/arbejdet og tjene 10-15 % er det ok.

Det var mig der fik mig udtrykt lidt forkert. der skal selvfølgeligt være plads til en vis fortjeneste på det. For det er et pænt stort arbejde der ligger bag sådan en import.

Når vi køber noget i en butik, så kender vi den helt præcise pris og har accepteret den, om der så er 0 % eller 500% i avance
Og der dukker ikke noget uventet op.

I den import som Martin stod for, virkede det som om at den bøde han havde fået for de ulovlige koraller lige skulle tørres af på os andre, Hvor meget han fik ind af det henstår i det uvisse.

Og sådanne ting skal undgåes.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af StarF »

30k var bøden ud fra hvad jeg har hørt rundt omkring. af folk der "kendte" ham.

jeg kan der ud over også oplyse der altså bliver kørt en del med importer, som aldrig bliver omtalt her på forum, pga. det som regel giver for meget brok.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Carsten »

Han skrev til mig at bøden var 40000.

Hvem står så bag de importer??
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af StarF »

passer meget godt, fik afvide det var 30-40k.. fik så også afvide han aldrig havde søgt cites og aldrig gjorde det, han tog bare chancen.. hvor meget af det der passer aner jeg så ik
snib
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 26. jul 2006 17:58
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af snib »

Er såmænd enig med Brian i at saltvandsforum.dk ikke skal stille krav til hvordan medimport skal foregå.

Men når det er sagt, så ville jeg ihvertfald værdsætte, hvis der var en artikel/tråd, hvor man kunne finde yderligere information om medimport. Så man bedre kender fordele/ulemper f.eks. at prisen typisk er god, men at man måske ikke lige får det, som man forventede. Hvad man typisk kan forvente at betale i transport osv.

Herudover hvad skal man stille af krav til ham/hende der står for medimporten? Hvad skal der typisk cites på? Hvem er eksportøren? Skal man kræve at se bevis på at vedkommende har papirerne i orden - så man ikke medvirker til noget ulovligt? Er der eksportører, som har et tvivlsomt ry? Osv. (De ting som Carsten nævner!)

Kort fortalt - så man er bedst muligt forberedt :wink:
Mvh. Ryan
650L, 120L sump, 2x250 HQI, Aqua Medic Turboflotor 5000 baby, Streams 6060 og 6100
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af TorbenC »

Mener ikke at forummet skal tage del i medimport - det er ikke forummets opgave.
Det vil i hvert fald betyde stor sponsor-flugt.

At i overhovedet tør at gå i gang med noget igen er også helt utroligt - mange grossister i østen ønsker ikke at lave vellykkede privatimporter - både pga. den lave mængde, og pga. det går ud over deres større kunders (butikker, grossister m.m.) forretning.
Sådan en er Marty importen nok også røget i.
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 798
Tilmeldt: man 28. jan 2008 08:15
16
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Anette »

Jeg vil heller ikke mene at forum skal sætte regler op for medimport, men der kan derimod sættes regler op for brug af diverse gloser så man undgår den tone der har været i tråden om Martys import. Den var jo virkelig hadsk indimellem...
Men hvorfor ikke medimport? Umiddelbar vil jeg mene at Moby's liste også var en form for medimport, og der er umiddelbart ingen, der er glade for at Moby stopper med at køre!
Tror bare at dem der vælger at importere skal stille nogle meget klare regler og informationer op, så alle kan forstå det. Tage de forbehold der kan tages, og så må folk jo selv bedømme om de tør løbe de risici der er. Så man ved hvor man har hinanden....
Derudover er der flere medimporter hvor du først betaler når du får udleveret varen, eller betaler halvdelen af beløbet ved bestilling og halvdelen ved modtagelse...
Mvh Anette og Kristoffer
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Carsten »

Det som er forskellen mellem det Moby laver og så det Martin lavede, er at hos Moby, der fik man det som man havde bestilt eller pengene retur. Der var igen grimme overraskelser ved afhentningen, så som en fragt der var 2-3 gange så høj som forventet.


Torben: Der er jo heller ingen der har sagt så meget som en stavelse om at forummet skal stå for noget som helst andet end "spalteplads", men at der blot skal være nogle helt klare regler for, hvilke oplysninger der skal gives. Og opfyldes de ikke, eller svaret er uklart, så lukkes tråden simpelthen.
Og den spalteplads lægger forummet jo alle til.
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 798
Tilmeldt: man 28. jan 2008 08:15
16
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Anette »

Carsten skrev:Det som er forskellen mellem det Moby laver og så det Martin lavede, er at hos Moby, der fik man det som man havde bestilt eller pengene retur. Der var igen grimme overraskelser ved afhentningen, så som en fragt der var 2-3 gange så høj som forventet.
Jeps, men jeg synes bare ikke man kan skære alle medimporter over én kam... Ved godt der er forskel på at lade total fremmede pakke det, eller selv tage ned og håndplukke det, men risikoen for at man får den "forkerte" størrelse fisk eller noget andet end man bestilte vil vel altid være der hvis man ikke selv udvælger det man vil have... Men er der nogle der har nogle gode oplevelser med nogle eksportører et sted, så er det vel værd at undersøge... Umiddelbart lød det til at dem Marty handlede med var nogle store fuskere, og det er jo ikke just interessant at fortsætte med at handle med dem...
Men er der interesse for det vil det næsten være synd at lade være at lave medimporter. Så længe folk bare får den information og sikkerhed der er brug for... :)
Mvh Anette og Kristoffer
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Carsten »

Anette: Den største forskel på en kejser i størrelse small - medium eller large, sker hos grossisten/butikken.
Prisen på fisken er ikke så forskelig hos exportøren. En lille kejser kommer måske i 500 gram vand og en stor i 5 kilo.
Fordelen ved den måde Moby og Koralshoppen sælger på er at de har plukket fisken, og har set at den ser ordenlig ud og er i den ønskede størrelse.

Nu har vi kun fra Martin at det var nogle fuskere ude i østen. Jeg tror nu snarere at den største fusker var ham selv. Vi har ikke set nogen form for mails eller andet mellem Martin og så exportøren.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Hougaard »

Her er lidt jeg skrev i en anden tråd:

Men hvorfor ikke gå i en anden retning. Hvis 20-30 mennesker pooler deres bestillinger sammen og lægger en ordre hos en af de eksisterende instanser, der er gode til import, burde man kunne opnå gode priser og ganske åbent aftale hvilke risici der skal være inkluderet. Det er jo set med stor success på f.eks. recordere.dk med deres "fælleskøb".
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 786
Tilmeldt: fre 23. mar 2007 15:59
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Bosse »

Synes bestemt at det ikke skal være sådan at Forummet lukker en tråd hvis de ikke mener folk for en god handel. Hvor går grænsen så. Skal man så også til at kigge på salgsannoncerne og sætte regler op der?

Generelt tror jeg problemerne med Marty har givet os alle mere erfarring med Medimporter og har folk til at lade være med at kigge så blåøjet på dette. Jeg tror den naturlige udvikling der kommer nu, vil være at dem der vil lave en medimport helt af sig selv vil ændre måden det bliver arengeret på. Simpelthen fordi folk ikke vil risikere en ny situation som den med Marty og dermed nu vil sætte højere krav til initativ tageren.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 124
Tilmeldt: man 18. dec 2006 14:29
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: jylland

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af zimba »

For at det kan kaldes en medimport, er det vel nødvendigt, at der er åbenhed om hvad den person, der står for det praktiske tjener på det. Hvis økonomien i importen er skjult er det jo svært at tale om "med"import. Jeg har absolut ikke noget imod at folk der tager et initiativ tjener penge på det, men hvis alle skal deltage i risikoen er det vel rimeligt at der er fuld åbenhed om risiko og økonomi.

Karl
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Carsten »

Bosse skrev:Synes bestemt at det ikke skal være sådan at Forummet lukker en tråd hvis de ikke mener folk for en god handel. Hvor går grænsen så. Skal man så også til at kigge på salgsannoncerne og sætte regler op der?

Generelt tror jeg problemerne med Marty har givet os alle mere erfarring med Medimporter og har folk til at lade være med at kigge så blåøjet på dette. Jeg tror den naturlige udvikling der kommer nu, vil være at dem der vil lave en medimport helt af sig selv vil ændre måden det bliver arengeret på. Simpelthen fordi folk ikke vil risikere en ny situation som den med Marty og dermed nu vil sætte højere krav til initativ tageren.

Jeg vil mene at der er en verden til forskel på om du har en brugt skummer til salg eller skal købe noget fra en liste, som man ikke kan se før end det er forsent at sige nej tak.
Meget af det som sælges her på forummet sælges ved at man henter det, og der kan køber se tingen og sige nej tak hvis det er er i en stand som svarer til prisen. Og er det noget som sendes, kan det returneres.
De muligheder har ikke været til stede med de importer som Martin har lavet.

De fleste handler er blot mellem 2 personer. Lidt firkantet kan man så også sige at en medimport er en handel mellem 2, men gange 10 - 20 - 30 eller flere.
Og netop fordi det bliver så stort, mener jeg at der må sættes nogle retningslinier op.

Vi er enige i at hvis det kommer til fremtidige "medimporter" vil det nok ske på andre præmisser end dem som var i de netop overståede.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Hougaard »

Grundlæggende er medimport nød til at være et kommunistisk projekt. Man kan ikke have en part der tjener på det, mens alle andre parter skal betale for risikoen - Det kommer aldrig til at hænge sammen - der vil altid være ballade.

Så et reelt medimport projekt er nød til at være prissat på en efterkalkulation, da f.eks. ingen ved hvad dyrlægen koster (bliver det pludselig forsinket fra en fredag til lørdag stiger dyrlæge regningen) for slet ikke at tale om fragtprisen.

Så er det bare lige at finde en eksportør der er troværdig :shock:
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 786
Tilmeldt: fre 23. mar 2007 15:59
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Bosse »

Carsten: Kan sagtens følge dig og vil give dig helt ret i at der selvfølgelig er forskel. Jeg mener bare at forummets fornemmeste opgave er at skabe en base for kontakt mellem saltvandsintresserede. Hvad folk så vil bruge forummet til må være helt op til de enkelte og bør ikke være forummets ansvar, der bør være så Neutrale så muligt i alle henseender.

Men selv om vi ikke er 100% enige synes jeg det er vigtigt med en sagligt debat omkring dette relevante emne. Ikke mindst nu efter Martysagen. Så Skulderklap til dig, for at tage debatten op. :)
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af TorbenC »

Carsten skrev:Torben: Der er jo heller ingen der har sagt så meget som en stavelse om at forummet skal stå for noget som helst andet end "spalteplads", men at der blot skal være nogle helt klare regler for, hvilke oplysninger der skal gives. Og opfyldes de ikke, eller svaret er uklart, så lukkes tråden simpelthen.
Og den spalteplads lægger forummet jo alle til.

Hvis forummet skal administrere hvad der er rigtigt og forkert, ligger de IMO meget mere end spalteplads i det.
Brugeravatar
Chris2500DK
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1428
Tilmeldt: ons 19. jul 2006 06:38
17
Postnummer: 2500 Valby
Kontakt:

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Chris2500DK »

Det bedste der kan gøres er vel at vi som brugere på forum bliver enige om hvad der skal være på plads ved nye forsøg på medimport og så i de pågældende tråde tager den debat før folk begynder at bestille (og ikke mindst betale).
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af Carsten »

Boris skrev:
Carsten skrev:Torben: Der er jo heller ingen der har sagt så meget som en stavelse om at forummet skal stå for noget som helst andet end "spalteplads", men at der blot skal være nogle helt klare regler for, hvilke oplysninger der skal gives. Og opfyldes de ikke, eller svaret er uklart, så lukkes tråden simpelthen.
Og den spalteplads lægger forummet jo alle til.

Hvis forummet skal administrere hvad der er rigtigt og forkert, ligger de IMO meget mere end spalteplads i det.
Det er jo ikke rigtigt. Det eneste som en af moderatorne eller Brian skal gøre at at læse indlægget og se om det overholder de gældende regler. Og hvis ikke så skrive til vedkommende og bede om at få det rettet til, og sker det ikke inden ofr kort tid, så lukkes tråden.

Samme senario har vi set med en del andre tråde efterhånden.
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Re: Tiden efter Marty

Indlæg af TorbenC »

Så er de også indblandet.

Det svarer til at saltvandsforums admins ringer til en butik, hvis denne har rådgivet en kunde forkert og det er blevet ytret på dette forum ..
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"