God forhandler etik?
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Re: God forhandler etik?
Men Jørgen, det er er faktisk øgenavne som gennem de sidste 3 år ikke har været brugt, så måske er tiden bare løbet fra dem, da du jo er den eneste der bruger og i hver eneste tråd har været nød til at fortælle hvem det var du mente.
- McQuaade
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2670 Greve
- Geografisk sted: Greve
Jager--- Hvis du ikke kan kommentere hvad der bliver sagt tror du så ikke det er fordi du er dårlig til at vælge dine ord? Hvilket jeg syntes er trist! Men at kalde mig en bøgetosse ser jeg ikke som et venligt øgenavn
og syntes egentligt også vi er for voksne til sådan noget.
nu er jeg bl.a uddannet i foresvaret i radio kommunikation der er en gylden regel som hedder TÆNK, TAST, TAL, en regel vi alle kan lærer meget af her
og igen det er ikke pumpen i sig selv dette handler om, jeg skal nok få den brugt
men inden det går helt galt syntes jeg vi skal stoppe her da den eneste ting vi er enige om er at vi ikke bliver enige

nu er jeg bl.a uddannet i foresvaret i radio kommunikation der er en gylden regel som hedder TÆNK, TAST, TAL, en regel vi alle kan lærer meget af her

og igen det er ikke pumpen i sig selv dette handler om, jeg skal nok få den brugt

men inden det går helt galt syntes jeg vi skal stoppe her da den eneste ting vi er enige om er at vi ikke bliver enige

--Mads
--I'm what Plankton eat--
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Sådan er det da mange steder i dagens Danmark. Man kan da heller ikke undgå at gå ind i en forretning der forhandler elektronisk udstyr, uden at få smidt noget møg i nakken, når man ikke har sat sig ind i tingene. Om dette skyldes dårlig service eller forhandlerens manglene oplysninger fra køber er nok nærmere en vurderingssag 
Når du nu ikke har nogle erfaringer med det omtalte, så har forhandleren jo ikke mange oplysninger at gå ud fra, så her skal han måske være tankelæser for at finde ud af om du vil have et stort eller et lille flow i sumpen?
Og at du ikke kan få pumpen og overløbet til at hænge sammen kan jo ligeså godt skyldes kostruktionen af pvc'et som det kan skyldes manglene kraft fra pumpen
Så på baggrund af at forhandleren har vildlet dig, så synes jeg ikke at forhandleren skulle tage pumpen retur. Det vil da helt bestemt være god service, men ikke noget som jeg synes man burde forvente
Hvis man gemmer emballagen og finder og af at varen ikke kan bruges i ens planer, så har jeg aldrig oplevet at en forhandler ikke har ville tage varen tilbage, hvis den er sirligt pakket i æsken igen.

Når du nu ikke har nogle erfaringer med det omtalte, så har forhandleren jo ikke mange oplysninger at gå ud fra, så her skal han måske være tankelæser for at finde ud af om du vil have et stort eller et lille flow i sumpen?

Og at du ikke kan få pumpen og overløbet til at hænge sammen kan jo ligeså godt skyldes kostruktionen af pvc'et som det kan skyldes manglene kraft fra pumpen

Så på baggrund af at forhandleren har vildlet dig, så synes jeg ikke at forhandleren skulle tage pumpen retur. Det vil da helt bestemt være god service, men ikke noget som jeg synes man burde forvente

Hvis man gemmer emballagen og finder og af at varen ikke kan bruges i ens planer, så har jeg aldrig oplevet at en forhandler ikke har ville tage varen tilbage, hvis den er sirligt pakket i æsken igen.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2860 Søborg
hvorfor jeg tager et ord som bøgetosse er ikke ment personligt da jeg ikke kender dig, jeg svare i mit indlæg på flere andre indlæg, men når du kan lægge en forhandler ud på denne måde, som i min verden er meget forkert, så har jeg ingen posetive betegnelser for en sådan person, ligegyldigt hvor meget jeg end tænker mig om først, samtidig bliver du støttet op af andre der ikke har været til stede og hørt forklaringen på hvad du ville med denne pumpe og hvad den skulle kunne. og derved opleve at man helt skal boykotte martin og morten fra akvarieudstyr, og så fra en mand som selv har købt sin balje der ude og er yderst tilfreds med den.
hvad er det egentlligt i har så meget imod martin og morten fra akvarieudstyr?
hvorfor er det så vigtigt for nogle af jeg at forsøge at ødelægge deres forretning??
nu har folk i de 7 år jeg kender til gjort alt for at nedsable dem og det er det jeg mener med en børnehave....
akvarieudstyr lever stadig og gør det også om 10 år,
alle forhandlerne har en elendig service når det gælder reklamationer ellers er der godt nok sket meget de 4 år jeg har været væk.
martin og morten har en forretning der hovedsagligt lever af nethandel med en hel del atraktive priser, hvis man syntes det er for dyrt at få sendt kan man komme 3 dage om ugen og købe tingene i forretningen og sparre pengen på fragten, når der hver gang kommer sådan en gang kævl fra forumbruger når der tales det mindste om akvarieudstyr så pisser det mig af, se den tråd med akvarier hvor en bruger siger deres silikonefuger er for storre og grimme og akvarierne har skår. gu er de ej for storre, har måtte lægge billeder op af dem for at vise de er lige så flotte som thomases fra klovnfisken's akvarier. dette er sku da en hetz der bare for lov til at køre på dem.
hvis jeg var dem gad jeg sku ikke have noget med hobbyen at gøre og havde lukket biksen for længe siden, men de bliver alligevel ved med at kæmpe trods alle de negative kunder som handler hos dem. hatten af for det.
og nej jeg har heller ikke aktier i forretningen men bliver de udbudt så vil jeg gerne købe nogle, for disse 2 personer har sku gå på mod.
jager
hvad er det egentlligt i har så meget imod martin og morten fra akvarieudstyr?
hvorfor er det så vigtigt for nogle af jeg at forsøge at ødelægge deres forretning??
nu har folk i de 7 år jeg kender til gjort alt for at nedsable dem og det er det jeg mener med en børnehave....
akvarieudstyr lever stadig og gør det også om 10 år,
alle forhandlerne har en elendig service når det gælder reklamationer ellers er der godt nok sket meget de 4 år jeg har været væk.
martin og morten har en forretning der hovedsagligt lever af nethandel med en hel del atraktive priser, hvis man syntes det er for dyrt at få sendt kan man komme 3 dage om ugen og købe tingene i forretningen og sparre pengen på fragten, når der hver gang kommer sådan en gang kævl fra forumbruger når der tales det mindste om akvarieudstyr så pisser det mig af, se den tråd med akvarier hvor en bruger siger deres silikonefuger er for storre og grimme og akvarierne har skår. gu er de ej for storre, har måtte lægge billeder op af dem for at vise de er lige så flotte som thomases fra klovnfisken's akvarier. dette er sku da en hetz der bare for lov til at køre på dem.
hvis jeg var dem gad jeg sku ikke have noget med hobbyen at gøre og havde lukket biksen for længe siden, men de bliver alligevel ved med at kæmpe trods alle de negative kunder som handler hos dem. hatten af for det.
og nej jeg har heller ikke aktier i forretningen men bliver de udbudt så vil jeg gerne købe nogle, for disse 2 personer har sku gå på mod.
jager
- McQuaade
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2670 Greve
- Geografisk sted: Greve
Jager--- jammen jeg kan kun give dig ret i at det er en god webshop, nok en af de bedste jeg har set med saltvands udstyr, og deres priser er også ok, men man skal virkelige vide hvad man skal have før man kan handle der og det er her jeg syntes deres service er lidt for ringe, jeg er jo somsagt ny i denne verden så jeg ved ikke hvem det er jeg har snakket med der ude, men for det meste virker det ikke som om de har meget styr på tingene. havde nok forventet at de kunne rådgive mig bedre
Hvis morten og Maritin kan deres ting så kan jeg kun anbefale dem at hyre nogle bedre medarbejdere, måske give dem lidt mere i løn og evt. nogle kurser, de ting de ikke ved er med til at ødelægge deres butik, og det syntes jeg faktisk er synd.
jeg er ikke ude på at køre nogen hetz på nogen, syntes bare jeg fik en dårlig behandling, efter min mening. Det ville ikke have kostet dem noget, eller ret meget at have taget pumpen retur, om de så skulle ifl. købeloven eller ej men så havde jeg været glad, og kommet igen. Men jeg syntes det var et frækt svar at give mig at de ikke kunne tage den retur med havde en ny klar til salg, det er ikke særlig god service. og da de både har solgt mig alt mit pvc, skummer og sump så skulle det da være muligt at vide hvordan mit setup sådan ca. kommer til at se ud.
Jeg syntes det er ærgeligt at de er sådan og at så mange folk er utilfredse, og det kommer nok ikke ud af den blå luft, måske morten og martin skulle lytte lidt hvad folk er utilfredse med, for så tror jeg det kunne blive en god butik, men indtil da så handler jeg hellere et andet sted

Hvis morten og Maritin kan deres ting så kan jeg kun anbefale dem at hyre nogle bedre medarbejdere, måske give dem lidt mere i løn og evt. nogle kurser, de ting de ikke ved er med til at ødelægge deres butik, og det syntes jeg faktisk er synd.
jeg er ikke ude på at køre nogen hetz på nogen, syntes bare jeg fik en dårlig behandling, efter min mening. Det ville ikke have kostet dem noget, eller ret meget at have taget pumpen retur, om de så skulle ifl. købeloven eller ej men så havde jeg været glad, og kommet igen. Men jeg syntes det var et frækt svar at give mig at de ikke kunne tage den retur med havde en ny klar til salg, det er ikke særlig god service. og da de både har solgt mig alt mit pvc, skummer og sump så skulle det da være muligt at vide hvordan mit setup sådan ca. kommer til at se ud.
Jeg syntes det er ærgeligt at de er sådan og at så mange folk er utilfredse, og det kommer nok ikke ud af den blå luft, måske morten og martin skulle lytte lidt hvad folk er utilfredse med, for så tror jeg det kunne blive en god butik, men indtil da så handler jeg hellere et andet sted
--Mads
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
tror en af grundene til din oplevelse er nok at Akvarieudstyr ikke er en traditionel butik man bare vander ind i fra gaden- det er et kæmpe lager for nørder, hvor der er lagt op til at nørderne selv ved hvad de vil have... både akvarie og krybdyr... de har et kæmpe udvalg på hylderne og butiken er altid fyldt med kunder- både danskere og svenskere...
Så dels skal man være tålmodig når man tager derind- altså sætte tiden af til det- dels skal man spørge efter Morten eller Martin hvis man har saltvandsspørgsmål, de andre er oftes krybdyrsfolk...
Så det bedste man kan gøre hvis man er helt på bar bund og har brug for vejledning- er enten at spørge herinde- eller tage ind til Klovnfisken og snakke med Thomas- eller Carsten fra Rødovre der igen har åbnet op for private... HVIS de ellers har tid kan man få god rådgivning der...
Men når du først er igang vil det være dumt andet ikke at tage ind til Akvarieudstyr og ose lidt rundt i deres lager..
Så dels skal man være tålmodig når man tager derind- altså sætte tiden af til det- dels skal man spørge efter Morten eller Martin hvis man har saltvandsspørgsmål, de andre er oftes krybdyrsfolk...
Så det bedste man kan gøre hvis man er helt på bar bund og har brug for vejledning- er enten at spørge herinde- eller tage ind til Klovnfisken og snakke med Thomas- eller Carsten fra Rødovre der igen har åbnet op for private... HVIS de ellers har tid kan man få god rådgivning der...
Men når du først er igang vil det være dumt andet ikke at tage ind til Akvarieudstyr og ose lidt rundt i deres lager..
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Sikken en gang sludder!engelquist skrev:tror en af grundene til din oplevelse er nok at Akvarieudstyr ikke er en traditionel butik man bare vander ind i fra gaden- det er et kæmpe lager for nørder, hvor der er lagt op til at nørderne selv ved hvad de vil have... både akvarie og krybdyr... de har et kæmpe udvalg på hylderne og butiken er altid fyldt med kunder- både danskere og svenskere...
En butik har da pligt til at leverer en vare med forklaring og tilbyde råd og vejllede kunder.
Det er da ikke forbeholdt nørderne at handle i akvarieudstyr.....!
Det er da under al kritik og fuldstændigt uacceptabelt at sælge en for lille pumpe til en nybegynder, ja denne gang var det 200 kr men hvad hvis det var 20000kr var det så stadigt ok?
Du må da kunne forstå det principielle i situationen?
Senest rettet af Per A søn 10. aug 2008 11:49, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 20
En eller anden burde lære dig at skrive pænt Per- den udtalelse tjener intet formål, udover at genere og provokere...Per A skrev:Sikken en gang fordrukken sludder
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Undskyld men er nu bare en talemåde....vidste ikke den ramte et blødt punkt....men hermed slettet!engelquist skrev:En eller anden burde lære dig at skrive pænt Per- den udtalelse tjener intet formål, udover at genere og provokere...Per A skrev:Sikken en gang fordrukken sludder
Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges:
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 20
Intet blødt punkt ramt- Det var skam en mere generel betragtning om dit sprogbrugPer A skrev:Undskyld men er nu bare en talemåde....vidste ikke den ramte et blødt punkt....men hermed slettet!engelquist skrev:En eller anden burde lære dig at skrive pænt Per- den udtalelse tjener intet formål, udover at genere og provokere...Per A skrev:Sikken en gang fordrukken sludder

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
[quote="engelquistEn eller anden burde lære dig at skrive pænt Per- den udtalelse tjener intet formål, udover at genere og provokere...[/quote]
Enig. Specielt når man tænker på hvor flint og rar du i virkeligeheden er
Der hvor den halter, er ikke deres priser eller deres webshop som efter min mening er den bedste her til lands (hvis man ser bort fra mangel på evne til at svare på mails), problemet er ganske enkelt deres service når man står i butikken, det kan godt være man i mange tilfælde skal vente og det har jeg ikke noget imod. Men hvis jeg skal vente i en 1/2 time fordi man lige skal spise pizza færdig og generalt giver det indtryk at du kan da bare finde dig et andet sted at købe dine ting, lige så snart der opstår det mindste problem af nogen art. Disse problemer kan faktisk løses ved helt almindelig viden indenfor handel, dette er ikke er et spørgsmål om at de ikke ved noget om service men mere spørgsmålet om at udleve det i virkeligheden og det evner de bestemt ikke.
Men må dog indrømme at nogle penge bliver der langt i butikken, men det er udelukket kun hvis man står nu-og-her og skal bruge noget, for i de tilfælde er deres lager større end alle andres den ros skal de da have
Enig. Specielt når man tænker på hvor flint og rar du i virkeligeheden er

Der hvor den halter, er ikke deres priser eller deres webshop som efter min mening er den bedste her til lands (hvis man ser bort fra mangel på evne til at svare på mails), problemet er ganske enkelt deres service når man står i butikken, det kan godt være man i mange tilfælde skal vente og det har jeg ikke noget imod. Men hvis jeg skal vente i en 1/2 time fordi man lige skal spise pizza færdig og generalt giver det indtryk at du kan da bare finde dig et andet sted at købe dine ting, lige så snart der opstår det mindste problem af nogen art. Disse problemer kan faktisk løses ved helt almindelig viden indenfor handel, dette er ikke er et spørgsmål om at de ikke ved noget om service men mere spørgsmålet om at udleve det i virkeligheden og det evner de bestemt ikke.
Men må dog indrømme at nogle penge bliver der langt i butikken, men det er udelukket kun hvis man står nu-og-her og skal bruge noget, for i de tilfælde er deres lager større end alle andres den ros skal de da have

- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Lord Mike skrev: Enig. Specielt når man tænker på hvor flint og rar du i virkeligeheden er![]()

Problemet med den kære Engelquist er blot at jeg bliver utroligt provokeret af hans bedrevidende arrogante attitude, der hele tiden fremvises.
Kan du huske "Joekill" der havde præcist samme attitude? Han er jo blevet god og rar og bidrager med fornuftige indlæg der ikke nedgører andre medlemmer. Så mon ikke Engelquist på et tidspunkt lære det?
Ellers har jeg masser af tålmodighed til at give tilbage af samme skuffe

Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges:
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2860 Søborg
nu når du selv er så klog per hvad blev der så sagt i forretningen da pumpen skulle købes??
som engel skriver er pumpen ikke for lille hvis man køre setupet som han gør, derved ingen fejlrådgivning heller ikke hvis den havde kostet 2000 kr.
jager
som engel skriver er pumpen ikke for lille hvis man køre setupet som han gør, derved ingen fejlrådgivning heller ikke hvis den havde kostet 2000 kr.
jager
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 20
Kære Per- hvis du bliver så provokeret, send mig pb- istedet for alt den ballade..Per A skrev:Lord Mike skrev: Enig. Specielt når man tænker på hvor flint og rar du i virkeligeheden er![]()
Du har helt ret Michael.
Problemet med den kære Engelquist er blot at jeg bliver utroligt provokeret af hans bedrevidende arrogante attitude, der hele tiden fremvises.
Kan du huske "Joekill" der havde præcist samme attitude? Han er jo blevet god og rar og bidrager med fornuftige indlæg der ikke nedgører andre medlemmer. Så mon ikke Engelquist på et tidspunkt lære det?
Ellers har jeg masser af tålmodighed til at give tilbage af samme skuffe
Og jeg bliver skam ved med at ytre mig, bidrage til debatten og dele mine erfaringer- også uanset hvordan du tager det...
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Det er netop her problemet opstår!engelquist skrev:Kære Per- hvis du bliver så provokeret, send mig pb- istedet for alt den ballade..
Og jeg bliver skam ved med at ytre mig, bidrage til debatten og dele mine erfaringer- også uanset hvordan du tager det...
Vis mig lige hvor jeg har skrevet at du ikke må "ytre mig, bidrage til debatten og dele mine erfaringer" !?
Men jeg gentagerne gerne hvad problemet er med dine indlæg:
"hans bedrevidende arrogante attitude, der hele tiden fremvises"
Igen bøjede jeg det for dig i neon...og det gør jeg med glæde igen og igen indtil den siver ind!
Der er masser der kan bruge andres erfaringer og det er vel meningen med foraet, men lær dog for pokket at opfører dig med respekt for andre, selvom de ikke har samme erfaring.
Prøv at tage ved lære af de andre kloge herinde der formår vise det på en ordentlig måde!
Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges:
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 20
suk...Per A skrev:Det er netop her problemet opstår!engelquist skrev:Kære Per- hvis du bliver så provokeret, send mig pb- istedet for alt den ballade..
Vis mig lige hvor jeg har skrevet at du ikke må "ytre mig, bidrage til debatten og dele mine erfaringer" !?
Men jeg gentagerne gerne hvad problemet er med dine indlæg:
"hans bedrevidende arrogante attitude, der hele tiden fremvises"
Igen bøjede jeg det for dig i neon...og det gør jeg med glæde igen og igen indtil den siver ind!
Der er masser der kan bruge andres erfaringer og det er vel meningen med foraet, men lær dog for pokket at opfører dig med respekt for andre, selvom de ikke har samme erfaring.
Prøv at tage ved lære af de andre kloge herinde der formår vise det på en ordentlig måde!
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Må jeg foreslå at I to hyggelige fyre mødes over en kop øl i virkeligheden i stedet for "girl-fight" på nettet.