For at gøre en kort historie lang så er jeg meget nybegynder og spørger derfor meget ind til tingene, jeg regner selvfølgelig med at når man går til en forhandler så råder og anbefaler de selvfølgelig det der mest optimalt ud fra de informationer man giver dem...
Nå men jeg gik til en akvarieudstyrs forhandler på amager for at købe lidt forskelligt, bl.a. en retur pumpe og noget PVC, jeg gjorde det klart at jeg ikke fatter noget og derfor gerne ville have gode råd til valg af udstyr til mit 180L akvarie m sump. Returpumpen der blev anbefalet kunne levere 1200L og brugte 15W. Da jeg kom hjem syntes jeg godtnok ikke der var meget sprøjt i den, men tænkte at sådan skulle det nok være så jeg var jo glad.
Men da jeg havde problemer med at få overløbet til at fungere rigtigt lavede jeg en tråd her. Nu blev jeg gjort opmærksom på at min pumpe nok ikke var kraftig nok. OK surt show, meen ingen problem tænkte jeg, det var jo den flinke akvarieudstyrsforhandler som havde anbefalet den, så selvfølgelig bytter han den.
Skrev en mail til dem og fik også hurtigt svar "Nej vi kan desværre ikke bytte den. Men har nye pumper klar til salg.." så skrev jeg til bage for at få afklaret om det var normal kutyme at sælge kunderne det forkerte for så bagefter at sælge det rigtigt, det er jo meget smart taktik for man sælger jo hurtigt 2 gange så mange vare. Nu er problemet bare at jeg hurtigt bliver sur og bærer nag

Så jeg tog ud til et anden akvariecenter i Vallensbæk strand hvor jeg fik en rigtig god snak og service og har nu den helt rigtige pumpe til mit system

Jeg har også fået utrolig god service hos en ocean forhandler i Rødovre utrolig hjælpsom, og han har ikke solgt noget som andre senerehen har sagt var forkert.
Derfor er jeg lidt forvirret over deres svar på min e-mail eller mangle på samme
Mit spørgsmål er nu, er dette normal kutyme? eller har jeg bare været uheldig?
P.S Det er jo ikke min skyld at der ikke er så mange saltvands butikker