God forhandler etik?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Re: God forhandler etik?

Indlæg af Lord Mike »

Tjaa, vi kan kun gøre som de mere eller mindre indirekte beder os om: Bliv væk............
Senest rettet af Lord Mike tors 7. aug 2008 22:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

McQuaade: Har henvist til købeloven- gider sgu ikke argumentere for den!!!
Og ja der står nogle forhandlere tager varer retur- men tvivler på de gør det når varen er pakket ud og har været i brug...
Faktisk står der følgende vedr. emnet:

"Butikkens krav ved brug af fortrydelsesretten:

Da det er en frivillig sag at tilbyde en fortrydelsesret, kan butikken også stille nogle betingelser for at tage varen tilbage. Hvis butikken skal tage en vare tilbage, må du være forberedt på at:

Varen skal være hel og ubeskadiget og må ikke have været brugt
Kvitteringen skal kunne fremvises
Varen skal leveres tilbage inden rimelig tid
Hvis sælgeren stiller andre krav, skal det tydeligt oplyses inden aftalens indgåelse. Sælgeren kan fx stille krav om at:

Varen skal tilbageleveres i originalemballagen
Plomberinger o.l. på fx parfume, videofilm og cd’er skal være ubrudte
Varen skal tilbageleveres inden en fastsat frist
Mærkesedler på varen skal være ubeskadigede"

Hvis der tales om den forhandler jeg tror der gør, har jeg indtil videre haft gode erfaringer med dem: jeg fik uden problemer byttet en brænder der ikke lyste tilfredsstillende- de sendte omgående et nyt osmoseanlæg da det andet forsvandt med posten- de har kontaktet hver gang en bestilt varer ikke var på lager...
Og ja jeg løber nok også ind i en dårlig oplevelse derude en dag- ligesom jeg iøvrigt også har haft med de andre forhandlere...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

engelquist skrev:Hvis der tales om den forhandler jeg tror der gør, har jeg indtil videre haft gode erfaringer med dem: jeg fik uden problemer byttet en brænder der ikke lyste tilfredsstillende- de sendte omgående et nyt osmoseanlæg da det andet forsvandt med posten- de har kontaktet hver gang en bestilt varer ikke var på lager...
Og ja jeg løber nok også ind i en dårlig oplevelse derude en dag- ligesom jeg iøvrigt også har haft med de andre forhandlere...
Du er sgu den første ud af rigtig mange jeg har talt med, der har haft gode oplevelser med denne butik, man skulle næsten tro du havde aktier i butikken :T
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Personligt har jeg ikke noget at sige akvarieudstyr på, men ved at mange andre har haft dårlige erfaringer med dem.
Tror desværre også at mange af dem med de dårlige oplevelser har handlet med andre en Morten og Martin.
De fleste af de andre har absolut ingen ide om hvad det er de har med at gøre.
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Indlæg af RedSea »

har ingen dårlige erfaringer med akvarieudstyr, men sørger også altid for at handle med martin eller morten, medmindre jeg bare skal have foder, en pumpe eller andet jeg selv har helt styr på ;-)
... intet vand i stuen for tiden ...
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20

Indlæg af Engelquist »

Lord Mike skrev:
engelquist skrev:Hvis der tales om den forhandler jeg tror der gør, har jeg indtil videre haft gode erfaringer med dem: jeg fik uden problemer byttet en brænder der ikke lyste tilfredsstillende- de sendte omgående et nyt osmoseanlæg da det andet forsvandt med posten- de har kontaktet hver gang en bestilt varer ikke var på lager...
Du er sgu den første ud af rigtig mange jeg har talt med, der har haft gode oplevelser med denne butik, man skulle næsten tro du havde aktier i butikken :T
hehe- næ du.. jeg har rigeligt med at holde styr på min egen biks...

Måske skyldes mine erfaringer nok også at jeg næsten altid har undersøgt og besluttet hvad jeg vil købe inden jeg går ind i en butik...
Iøvrigt synes jeg deres netbutik er velfungerende og har sparet mig for mange køreture til kbh...
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Når vi nu taler om denne butik, nogle der kan fortælle mig hvorfor det koster 385 kr. at få sendt 5 kg. levende sten? Bare mig der synes det lyder lidt vildt? :W
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Mikkel E skrev:Når vi nu taler om denne butik, nogle der kan fortælle mig hvorfor det koster 385 kr. at få sendt 5 kg. levende sten? Bare mig der synes det lyder lidt vildt? :W
Det er ikke kun vildt, det er sindsygt. Mon ikke det skyldes at de ikke gider rode med det.
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Indlæg af joekill »

UrbanSage skrev:
snogen skrev:og jeg fatter ikke ,at de samme forhandlere gider ,blive ved med at finde snyde kassen frem .
de bliver ved med, at røvrende deres kunder.
og de ved udemærket godt, at de bliver hængt ud her på nettet bagefter .
Undskyld :) Men med dine kommaer osv kunne jeg ikke lade vaere med at taenke paa Poul Nyrup Rasmussen holde tale :D

hehe godt set Urban :smart:
:whistle: 200x60x60 = 720L
Jager
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Jager »

som jeg skrev i et andet indlæg så handler jeg alt mit udstyr hos tosserne. har indtil nu købt for 44.000 hos dem inden for den sidste måned, så jo de har kunder, hver gang man er der ude skal man vente en krig før det bliver ens tur. og det er fordi hver kunde tager en halv time eller mere, og det er netop fordi der bliver talt om hvad tingene skal bruges til.
jeg vil også kun betjenes af morten eller martin, de andre må have forstand på krybdyerne derude.
men sådan er det også hos klovnen der ville jeg helst kun betjenes af thomas den gang, ved ikke hvem der mere er der nu, men før i tiden var der thomas og en hjælper og han kunne kun om ferskvand.
og som carsten var inde på i en anden tråd så er dværgen ret lunefuld og man skal tage ham på de rigtige dage.
Vi har haft mange diskutioner på det gamle forum også omkring forhandlere og jeg kunne komme med eksempler omkring dem alle omkring deres håndtering af problemer med udstyr som var defekt.
og jeg kan se at den børnehave der var sidst jeg havde akvarie stadig eksistere.
vores forretinger ligger for tæt og der er ikke nok kunder til at de alle kan have en god forretning ved kun at handle med saltvand, derfor de korte åbningstider og så sælger de altmuligt andet, pånær dværgen som så er grossist 4 dage om ugen.
men at der står en bøgetosse der mener han er blevet snydt ved køb af en pumpe som hvis han læste på pakken inden han åbnede den hvad den ydede, hænger dem offentligt ud, for ikke mig til at stoppe med at handle hos dem aldrig.
men nu har det altid været sådan at man elsker at hade tosserne. en fordi det koster 385 at sende 5 kilo sten, har du spurgt hvorfor lige denne fragt er så høj? kan det være indpakningen og at det måske sendes med vand eller hvad ved jeg, for selvfølgelig er der en årsag til den dyre fragt.
hvorfor de også kommer flest gange op omkring reklamationer er fordi de sælger mest udstyr herhjemme, så derfor flest fejl på vare, og så er det altid fedt at kunne hænge dem ud for dem har alle en mening om selv dem der aldrig har handlet der.

jager
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Omend jeg ville have valgt lidt andre ord end Jager, så er jeg enig i betragtningerne.. Har handlet hos Klovnen, Akvarieudstyr og planteimporten.. Har dog aldrig handlet fisk og koraller hos akvarieudstyr.. Deres akvarier har i det år jeg er kommet der, set for sølle ud til at jeg vil købe noget fra dem.
Klovnen er hvor jeg har handlet fisk og koraller mest og det har jeg været ok tilfreds med. Udstyr lader de ikke til at have det store lager af og priserne på nogle af tingene er ret skræmmende ;-).

Planteimporten har jeg købt lidt småting og levende ved og de er såmen meget flinke - Ved ikke hvor meget check de har på saltvand,og de har ikke det store udvalg af levende..

Man må dog aldrig glemme at en forhandler skal SÆLGE for at overleve og derfor er de måske ind imellem liiiidt optimistiske omkring hvad der går og ikke går.. Det gælder nu forøvrigt efter min mening, inden for alle typer af forretninger.. En portion skepsis og hjem og dobbeltchecke hvis man er i tvivl. Det er vist altid sundt..

/henrik
polywog
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
16
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Amager

Indlæg af polywog »

Efter min mening er akvarieudstyr kun god hvis man ved hva man skal bruge og at de har det hjemme. Plus at man finder den rigtige medarbejder.

Jeg kommer dog forholdsvis tit dernede, bare for at kigge lidt, det er jo trods alt en stor butik, på 3 etager....lidt rodet, men et spændende sted at komme.

Jeg ville dog ikke søge råd dernede da det tit ender med at medarbejderne står og diskutere hva der er rigtigt eller forkert.
Og de har meget stor udskiftning af medarbejdere...kunne godt tyde på at det er et skod sted at arbejde.

Amager centerets dyreforhandler har jeg dog overvejet at melde til et eller andet dyreråd´s halløj, for de har sku nogle seriøse problemer!
Jeg tror ikke jeg har været dernede hvor alle akvarierne har været uden sygdom! De har ALTID et eller to akvarier med kryds på eller en sedl med sygdom....ikke go stil efter min mening! :BA

Den på amagerbrogade (tandkarpen) er derimod rigtig god, hvis man har ferskvand!..De har ikke synderligt meget udstyr til saltvand, højest et par små pumper. Men ellers er de skide søde dernede....nogle søde damer ind i mellem også! :sneaky:

Jeg har ikke prøvet den i vallensbæk strand endnu, men efter det omdømme jeg har har læst om, så tyder det lidt på at jeg snart skal derned og fyre nogle penge af! :)

Fikken på amagerbrogade er rigtig god, hvis man er til ferskvand og vil snakke! :wink: Jeg fik spurgt om han havede noget saltvandsudstyr, og så gik han ellers igang med at finde adresser og telefonnummer til alle mulige butikker, plus at han rådet mig til at køre i planteimporten, skide flink ældre herre! :GO

Det var sårn lige hurtigt de butikker jeg kender på amager...
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Billede
[/url]
Brugeravatar
hanxa
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 8464 Galten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Galten

Indlæg af hanxa »

Lord Mike skrev:
hanxa skrev:Forhandlere lever jo af at sælge ting til den kunde de står overfor.Det er nemt at anbefale et eller andet bare for at få solgt noget.Dette gælder i saltvandsverdenen, byggemarkeder og alle andre steder. Bl.a derfor man ikke spørger en ansat Silvan om vedkommende kan hjælpe :y

Direkte uenig :BA

Hvis man går ind i en speciel-butik som kunde skal man kunne forvente at den man bliver ekspederet af ved hvad han/hun snakker om, hvis dette ikke er tilfældet kan man vel forvente at få et ærligt svar omkring den manglene viden om produkterne mm. Hvorfor skulle det da ellers være en speciel-butik?? Denne holdning med at man som kunde ikke kan forvente at den handlede ved noget omkring div. produkter mm. kan man kun forvente i et supermarked eller ligende ikke i en speciel-butik som handler med saltvandsudstyr :wink:
Selvfølgelig forventer man at de ved nogen i forretningen, jeg siger bare at sådan er det ikke i virkeligheden. Ihvertfald ikke alle steder. Forventninger er en ting, virkeligheden er en anden
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Mikkel E »

Jager skrev: men nu har det altid været sådan at man elsker at hade tosserne. en fordi det koster 385 at sende 5 kilo sten, har du spurgt hvorfor lige denne fragt er så høj? kan det være indpakningen og at det måske sendes med vand eller hvad ved jeg, for selvfølgelig er der en årsag til den dyre fragt.
jager
Nej jeg har ikke spurgt dem og det er da ikke fordi jeg hader dem, det vil jeg sige er en lidt overdimensioneret tolkning af mit indlæg :-o
Jeg undrer mig bare over det, for jeg fik for noget tid siden sendt nogle sten med i en pakke til ganske normal pakkepris for 5 kg. altså en 50-60 kr.
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Bruno »

Jeg havde egentligt ikke tænkt mig at stikke hovedet i denne hvepserede, men jeg kunne squ ikke lade være at puste til ilden alligevel :smartass:

Der referes en hel her i tråden til hvad, der er lov og ret. Jeg syntes, der er andre ting, der definerer god kundeservice end blot om forretningen lever op til hvad de er forpligtiget til ifølge købeloven. Hvad er der sket med "moral og etik"? Der var engang et godt gammeldags udtryk som "kunden har altid ret" :y Et ordsprog, der naturligvis "varierede", men et man havde fordi det var ganske enkelt var godt for forretningen.

Jeg syntes generelt at med er der med Internettet er "opblomstret" en del mindre (web)shops, der ganske enkelt ikke gider bekymre sig om deres kunder. Det virker ofte for mig som at det gamle ordsprog er vendt på hovedet: "kunden har aldrig ret" :naughty: Og det gælder altså ikke kun inden for vores hobby. Noget de nu kan tillade sig for nu har forretningen, i for eks. København lige pludselig kunder i Jylland. Altså er deres kundebase pludselig blevet potentielt meget større, hvilket betyder at den vigtigste paramter på om de får salg er priser og hurtig levering.

De fleste webshops jeg har handlet med har alle en kanon god service i form af hurtig levering, lave priser osv. Der hvor filmen bare tit knækker er når man har reklamtioner. 9 ud af 10 gange får man enten en uhøflig mail tilbage at man under ingen omstændigheder kan have ret eller man blot bliver ignoreret. Nogen gange har kunden ikke ret, men hvor forretningen alligevel kunne gøre kunden glad og ofre de få hundrede kroner det kunne koste og sikre sig at kunden kommer tilbage og køber mere.

Om man i en forretning får gode råd og vejledning afhænger naturligvis af de informatiner man giver sælgeren og hvad, der er sket for McQuaade her vil jeg ikke kommentere, men går jeg ind i en specialforretning og siger til en sælger at jeg skal bruge en dims, der skal bruges til et eller andet, så forventer jeg at han sælger mig en dims, der kan det jeg jeg forklarer den skal kunne ud fra de informationer jeg giver ham. Så kigger jeg altså ikke på æsken, for hvorfor.... jeg har jo sælgerens ord for hvad, den kan. Kommer jeg så hjem og ser at den ikke kan det han har lovet mig tager jeg derind og smider den i hovedet på ham. Og igen, det koster måske forretningen 300 kr, men så kommer jeg igen og køber mere. Så var denne tråd om forretningen med dårlig omtale måske aldrig blevet startet.

Hvis jeg bare selv skal undersøge hvad dimsen kan og læse på æsken hvad den leverer, hvad skal jeg så med sælgeren? Så handler jeg da bare i en anden forretning, der ikke skal lønne sælgeren og derfor kan sælge mig dimsen billigere. Årsagen til at sælgeren er der i første omgang er jo for at vejlede kunden og får kunden den hjælp han skal have betaler han (jeg) gladeligt lidt ekstra for dimsen.
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19

Indlæg af Bruno »

BTW: burde denne tråd ikke flyttes til eks. sumpen?

Og hvem i alverden er "dværgen"?
Brugeravatar
Dragefisken
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Virum

Indlæg af Dragefisken »

Bruno :GO Helt enig, det må jo være det der er forskellen på en webshop og en butik.
Dog er jeg ikke enig i at den hører til sumpen :wink:
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Nu vil jeg slet ikke kommentere på hvem der er gode eller dårlige, men har nu kun gode errfaringer med Akvarieudstyr, har kun handlet der pr. telefonn, eller webshop, får altid en god vejledning, og varerne sendt med det samme.
Og en kommentar til godt købmandsskab, som jeg lærte det i "gamle dage": Sælg aldrig noget kunden ikke har brug for! Sælg aldrig kunden for meget! Kan du ikke svare på kundens spørgsmål, så find en der kan! Tal aldrig i telefon når der er kunder i butikken! Har kunden alligevel fået et problem så afhjælpes det bedst muligt! Kan du ikke være venlig, smilende, og imødekommende har du måske det forkerte job! Kunden har ikke altid ret! Det behøves kunden ikke at opdage! Og så en jeg selv har tilføjet: Kunden skal ikke råbe af personalet! De er der for at hjælpe, ikke for at blive svinet til, kan kunden ikke acceptere dette, må vedkommende forlade forretningen, komme tilbage når de kan tale pænt, eller blive væk. Det virker faktisk, i min lille biks :y
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Mikkel E »

Bruno skrev:Og igen, det koster måske forretningen 300 kr, men så kommer jeg igen og køber mere.
Så kan jeg da bedre forstå at akvarieudstyr gerne vil af med en masse pumper hvis de har en fortjeneste på 300 kr. for en pumpe der koster 269,75 :T
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19

Indlæg af Bruno »

Helena skrev:Nu vil jeg slet ikke kommentere på hvem der er gode eller dårlige, men har nu kun gode errfaringer med Akvarieudstyr, har kun handlet der pr. telefonn, eller webshop, får altid en god vejledning, og varerne sendt med det samme.
Og en kommentar til godt købmandsskab, som jeg lærte det i "gamle dage": Sælg aldrig noget kunden ikke har brug for! Sælg aldrig kunden for meget! Kan du ikke svare på kundens spørgsmål, så find en der kan! Tal aldrig i telefon når der er kunder i butikken! Har kunden alligevel fået et problem så afhjælpes det bedst muligt! Kan du ikke være venlig, smilende, og imødekommende har du måske det forkerte job! Kunden har ikke altid ret! Det behøves kunden ikke at opdage! Og så en jeg selv har tilføjet: Kunden skal ikke råbe af personalet! De er der for at hjælpe, ikke for at blive svinet til, kan kunden ikke acceptere dette, må vedkommende forlade forretningen, komme tilbage når de kan tale pænt, eller blive væk. Det virker faktisk, i min lille biks :y
Kloge ord :y
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 6760 Ribe

Indlæg af TorbenC »

Normalt kan man som forhandler strække sig meget langt, men i dette tilfælde er jeg meget i tvivl om hvad der var best.

1. Kunden har formentligt ikke ytret for ekspedienten at kunden ønskede at have stor flow med stor tryk på sin retur - dette er altså et smagsemne i stil med at nogen kan lide jordbæris, andre kan lide chokoladeis.

2. Butikken får lettere tilfredse kunder ved at give den lidt ekstra, dette kunne i dette tilfælde være at bytte pumpen til en større. Hvis pumpen selfølgelig kun har været tilsluttet i 5-10min hvorefter kunden har bekræftet den ikke var som han ønskede.

Husk på at "returret" ikke er lovpligtig, det er op til den enkelte butik om de vil tage varer retur og deres regler herom.

Helena: I mange tilfælde mener jeg det er bedre at sælge kunden for meget end for lidt.
På min arbejdsplads ser vi dagligt folk der kommer ind og siger de har købt et Havedamsfilter med UV et andet sted som ikke virker. Og butikken har solgt dem et anlæg hvor der står 5000 på til deres 5000L sø.
I dette tilfælde gælder dette tal en sø - uden fisk i 100% skygge (det gælder jo for producenter om at skrive så store tal på deres udstyr som muligt - desværre) Dette har resulteret i at de har brugt fx 6000,- på et anlæg der ikke virker og som aldrig kommer til det fordi det er for lille. Nu kan kunden så vælge at leve med søen aldrig bliver klar, eller bruge nogle nye penge på et anlæg der er stor nok og som virker.
Og i DETTE tilfælde er det butikken der har vejledet forkert, fordi de ikke kender de produkter de forhandler.
Der kan man som butik så vælge at lave en garanti på at det man vejleder kunden til at købe faktisk virker - gør det ikke, jamen så får de pengene retur el. et større anlæg til samme pris.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20

Indlæg af Engelquist »

Boris skrev:Og i DETTE tilfælde er det butikken der har vejledet forkert, fordi de ikke kender de produkter de forhandler.
Der kan man som butik så vælge at lave en garanti på at det man vejleder kunden til at købe faktisk virker - gør det ikke, jamen så får de pengene retur el. et større anlæg til samme pris.
For det første kan du ikke bare sige at butikken har vejledet forkert- det er et spørgsmål om hvor meget flow man MENER der skal være gennem en sump, og her er langsom gennemstrømning det bedste efter min mening- den omtalte pumpe ville køre akvariets indhold gennem sumpen 2 gange i timen når man fratrækker den nedsatte ydeevne pga af løftehøjde- hvilket ville kunne køre ganske fint...

For det andet: det er sgu da noget af en påstand du kommer med når du skriver de ikke kender de produkter de forhandler...

Vi lever i et frit land og det er tilladt at se sig for og tænke sig om... også for kunder der bevæger sig ind på et nyt område- såsom saltvandshoppyen- det er fint at spørge til råds i butikkerne- men man kan også selv undersøge tingene, så man er helt sikker på hvad det er præcis man vil have...
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af TorbenC »

engelquist skrev:
Boris skrev:Og i DETTE tilfælde er det butikken der har vejledet forkert, fordi de ikke kender de produkter de forhandler.
For det første kan du ikke bare sige at butikken har vejledet forkert- det er et spørgsmål om hvor meget flow man MENER der skal være gennem en sump, og her er langsom gennemstrømning det bedste efter min mening- den omtalte pumpe ville køre akvariets indhold gennem sumpen 2 gange i timen når man fratrækker den nedsatte ydeevne pga af løftehøjde- hvilket ville kunne køre ganske fint...

For det andet: det er sgu da noget af en påstand du kommer med når du skriver de ikke kender de produkter de forhandler...

Vi lever i et frit land og det er tilladt at se sig for og tænke sig om... også for kunder der bevæger sig ind på et nyt område- såsom saltvandshoppyen- det er fint at spørge til råds i butikkerne- men man kan også selv undersøge tingene, så man er helt sikker på hvad det er præcis man vil have...
Det er ikke trådens sag jeg omtaler, men havedams casen - tak.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20

Indlæg af Engelquist »

Torben: Det overså jeg- beklager...
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af TorbenC »

No problemo
Brugeravatar
McQuaade
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 2670 Greve
Geografisk sted: Greve

Indlæg af McQuaade »

engelquist--- Forstår du bare ikke at denne sag ikke handler om købeloven? Du henviser gang på gang til loven, men nu er det sådan at jeg udemærket er klar over at butikken ikke SKAL tage varen retur, men jeg mener bare at de burte, det er det man kalder service!!

men du siger det jo selv så fint: Måske skyldes mine erfaringer nok også at jeg næsten altid har undersøgt og besluttet hvad jeg vil købe inden jeg går ind i en butik...
Iøvrigt synes jeg deres netbutik er velfungerende og har sparet mig for mange køreture til kbh...

Det skulle bare ikke være meningen at man skal sætte sig så meget ind i tingene før man køber noget, hvad skal vi så bruge sælgerne til??

Jager--- Denne børnehave du taler om var det nordic reef forum?? for du må da selv komme fra en børnehave når du begynder med kalder folk for dværge og bøgetosser, dine barnlige kommentarer kan da umuligt gaven akvarieudstyrbutikken. Og hvem er dværgen? er det Carsten du skiver om, han er vidst den eneste der også kører som grossist! Men er det ikke noget mærkeligt noget at kalde folk? Men selvfølgelig hvis du også vil være til grin her så har du fulført din opgave til UG, men ok der er også visse typer af folk som har lidt vanskeligheder ved at vide hvordan civiliseret folk opfører sig og det må jeg bare lære at acceptere!!

Bruno--- Ja de fleste er gode til at sælge, men som du selv siger så opstår problemerne ved reklamationer, og det er en skam :crybaby: og helt rigtigt at hvis man selv skal undersøge tingene så bliver visse personer i butikkerne overflødige

Men for at afrunde denne sag på en sober måde JAGER så vi ikke ender med hvem der har den stærkeste far eller hvem der kan bruge flest penge om ugen på udstyr så vil jeg gerne opfordre til at vi stille og roligt lukker denne tråd da jeg har fået den viden jeg gerne ville og forhåbenligt sat lidt fokus på hvad man gør og ikke gør i butikker rundt om kring.
Min konklution er et jeg er glad for internettet og de muligheder dette giver os, vores ret til selv at vælge hvor vi lægger vores penge osv.

Nu er der kun at Tage det gode med det onde
--Mads
--I'm what Plankton eat--
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Helena: I mange tilfælde mener jeg det er bedre at sælge kunden for meget end for lidt.

JA, det er lige så slemt at mangle noget, men det det drejer sig om er vel at lytte til hvad kunden siger, og så korrigere en evt. fejl vurdering. Jeg sælger fødevarer og når folk har inviteret 50 gæster kan det jo ikke nytte at de har mad til 25 eller 100. Der skal helst være til 52 :beer:
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20

Indlæg af Engelquist »

McQuaade skrev:engelquist--- Forstår du bare ikke at denne sag ikke handler om købeloven? Du henviser gang på gang til loven, men nu er det sådan at jeg udemærket er klar over at butikken ikke SKAL tage varen retur, men jeg mener bare at de burte, det er det man kalder service!!
Du godeste altså- tråden igennem har andre henvist til den lov- jeg har blot henvist hvad den egenlig siger....
mit sidste indlæg skyldes at du ævlede løs om at forhandleren ifølge loven godt kunne tage varer retur frivilligt- jamen er det så ikke på sin plads at se HVAD der egentlig står!!!? Der havde du sørme overset at man måtte forvente at varen skulle retuneres ubrugt og i embalage..
Så skifter du spor og kører løs om hvad DU mener er god skik og god service...

Du lyder som en meget bitter mand over den pumpe til 300,-... Herregud... jeg kan garantere dig for at du vil få brug for den pumpe før eller siden.
Du mener du er blevet vejledt forkert- deri er jeg ikke enig i-der er intet galt i at anvende en pumpe i den størrelse til et akvarie på 180 liter- som jeg har forsøgt at forklare og argumentere saligt for mange gange i tråden- men det overser du...

Og endelig: lad være med at tage min henvisning til købeloven som et angreb på dig- tråden havde taget en drejning hvor henvisningen var på sin plads..
Min argumentation for at du ikke er vildledt af forhandleren- er heller ikke et angreb- men blot hvad MIN erfaring indenfor saltvandhoppyen siger mig- Kan i den forbindelse sluttelig nævne at mit første akvarie også var på 180 liter... med en lille 600 liters retur pumpe.. og det kørte skam absolut optimalt.
Brugeravatar
McQuaade
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 2670 Greve
Geografisk sted: Greve

Indlæg af McQuaade »

engelquist--- Sorry at jeg ikke har kommenteret de andre der har snakket om købeloven, jeg mente bare ikke der var andre end dig der snakkede om den flere gange også efter at det var gjort klart at sagen sådan set ikke havde noget med den at gøre, men det var da bestemt god info du kom med og vi er da mange som har lært noget om købeloven. Men nu stadig ikke helt hvad dette handler om :wink:

Og der har absolut intet med den pumpe til 3ookr at gøre, jeg har meget tidligt i denne tråd sagt at jeg nok skulle få brugt pumpen og gjort det meget klart at pumpen kun var et princip.

Men igen lad det nu ligge, det virker som om mange bliver misforstået, enten bevist eller ubevist.

Det er helt klart et emne som vil dele vandene i to, og jeg er sikker på at ingen vil blive enige her
--Mads
--I'm what Plankton eat--
Jager
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Jager »

nej vi vil aldrig blive enige her og du vil stå tilbage med din pumpe til 300, men du skal være glad hvis dette bliver dit eneste fejlkøb, for så er det meget billigt sluppet.
dine bemærkninger omkring mig vælger jeg at overhøre da jeg nok vil få en anmærkning i den sorte bog hvis jeg besvarre den.
men at carsten hedder dværgen ved du nok ikke da du er helt ny i hobbyen, men det er ikke et navn jeg har fundet på, ligesom thomas hedder klovnen og martin og morten akvarietosserne. det er øge navne lige som jeg bliver kaldt tude jørgen fordi jeg er bliktud. og dette er der ikke noget ondt i.

jager
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"