Hej.
Jeg har en rød/hvid
krabbe i en af mine sten, som er kommet som Hitchhiker med en sten jeg har købt fra en eller anden, tror jeg?. Men ihvertfald, så har denne
krabbe taget bolig i et pænt stort hul, hvor den har snuppet både turbosnegle, små sandspisere, og en
søhare, der var uheldig at kravle ned i dens hule.
Jeg har set den, og har forsøgt at fange den med en pincet, men fik kun revet et par ben af den. Jeg våger hver nat, og håber jeg får chancen igen. Den er ikke til at se om dagen, og det er kun i månelyset, jeg har en mulighed for at få et glimt af noget af den. (Ved hjælp af lommelygte) Jeg har forsøgt samme fældemetode som her beskrevet, men mine dannebrorejer kravler bare ubesværet ind og snupper rejen, og ud igen. Så maddingen får kun lov at være der et kort øjeblik.

ØV
Har læst mig til, at den
krabbe jeg har, kun bliver ca 5 cm, og den spiser kun levende foder!. (kan desværre ikke huske hvor jeg fandt den på nettet)
Kunne det tænkes, I mon var så uheldige også at have sådan en.? Det lyder for mig faktisk sådan.
Men jeg havde heller ikke set denne, uden at lyse hver aften med en lommelygte overalt, og pludselig var den der. For jeg skulle også finde min "morder" til min pludselige fiskedød.

Mvh Kim