www.altomsalt.dk

Forum hvor du kan se og dele links og andet www relateret, med andre.
Besvar
Mikolos
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011

www.altomsalt.dk

Indlæg af Mikolos »

Er igang med at udvikle danmarks største saltvands omslagsværk på linie med reeflex.dk.

Hvorfor så det ? igennem en periode har jeg bemærket at der er sket meget lidt eller ingen udvikling på føromtalte hjemmeside og fordi jeg føler at de hjemmesider der er til rådighed på dansk slet ikke har dybde nok til at de er et reelt bud på opslagsværk.

MEN mig og mine samarbejdspartnere kan godt se at vi har en stor opgave foran os der vil strække sig over flere år.

Det er her DU kommer ind .

Hvis du vil hjælpe os frem i denne proces og måske gøre vi kan springe et år hurtigt frem i udviklingen så skal du gøre følgene.

Følge denne skabelon og maile den til admin snabela altomsalt.dk

Aftrækker fisk er næsten dokumenteret, men alle andre kategorier er der frit slag på.
Latin:
Også Kendt som:
Først set af:
Familie:
Oprindelse:
Størrelse:
Max vægt dokumenteret: ikke angivet
Temperatur:
Foder:
Dybde på rev:
Akvarium:
Sværhedsgrad:
Ph:
Akvarie Indretning:

Pasning:
Hvad får du så for det ?

Ud over at være med til at udvikle et reelt bud på et godt opslagsværk omkring saltvand.

Jo og hvis du bliver en væsenlig bidragsyder vil du blive tilbudt nogle flasker rødvin eller mulighed for at reklamere gratis på siden.

Håber på jeres fremtidige samarbejde..

Mvh

Mikolos

http://www.Altomsalt.dk
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: www.altomsalt.dk

Indlæg af Holst »

Lyder som en ganske udemærket idé. Kommer til at tage tid.

Ved ikke hvordan jeg vil kunne være behjælpelig, men støtter bestemt op om sådanne projekter, og hjælper til hvor jeg kan.

Men hvis jeg kommer på noget, så siger jeg til.
Har selv lavet en del hjemmesider, så evt. til vedligehold af siden ville jeg måske kunne være lidt med til.

:)
Men ihvertfald held og lykke med det :)
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
Dezon
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Dezon »

lyder kanon, da man ikke er den skarpeste kniv hos slagteren til tysk
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Det lyder rigtigt godt da jeg fik -10 til tysk i folkeskolen :wink:
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Mikolos
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17

Indlæg af Mikolos »

Lyder godt... glæder os at i synes det er en god ide.

Nu mangler vi bare noge der begynder at kattogorisere ved hjælp af skabelonen...

mvh

Mikolos
Mikolos
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17

Indlæg af Mikolos »

Glad for jeres bidrag..

Vi er nu færdige med aftrækkerfisk og de vil blive uploadet snarest....

vis andre skulle have lyst til at hjælpe så brug overstående guide..

mvh

Mikolos
Brugeravatar
krebs36
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 3480 Fredensborg
Geografisk sted: Fredensborg -Nordsjælland

Indlæg af krebs36 »

Hvad er det for en mærkelig mail adresse.?
Jeg kan ikke sende til dig, og jeg vil gerne være med til at samle info. Har prøvet at sende, men den kom retur.?
Har du ikke mulighed for at skrive den som den skal være.?

Mvh Kim
Billede
Nu med kun 160L vand, og LED lys.
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 8700 Horsens
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Anette »

Mikolos skrev:Er igang med at udvikle danmarks største saltvands omslagsværk på linie med reeflex.dk.
Hvorfor så det ? igennem en periode har jeg bemærket at der er sket meget lidt eller ingen udvikling på føromtalte hjemmeside og fordi jeg føler at de hjemmesider der er til rådighed på dansk slet ikke har dybde nok til at de er et reelt bud på opslagsværk.
Godt initiativ med en sådan side! Lige en lidt højtflyvende idé herfra... Håber det er ok :wink: .
Noget af det vi har manglet meget ved fx reeflex er nogle "vejledninger" over HVORDAN man starter saltvand op. Hvor mange kg sten (eks hvorfor der anbefales forskellige mængder alt efter hvem man spørger, og hvad konsekvensen af at vælge mange/få vil være...), de anbefalede værdier, HQI kontra T5/T8, mulighed for at brugere kan anbefale/rate skummere/pumper osv.
Derudover nogle "artikler" om hvad et nitratfilter/fosfatfilter/osmoseanlæg/osv helt præcist gør. Altså HVORFOR fjerner de henholdsvis fosfat, nitrat, ioner osv..
Ved godt det er et kæmpe arbejde, men som sagt blot et forslag :wink: Ofte kunne dette være rart at have samlet ét sted i stedet for at have 20 internetsider der er mere eller mindre letlæselige og troværdige...
Men vi glæder os til at slippe for at bruge ordbogen.com til oversættelser af de dejlige tyske sider :wink:
Mvh Anette og Kristoffer
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

krebs36 skrev:Hvad er det for en mærkelig mail adresse.?
Jeg kan ikke sende til dig, og jeg vil gerne være med til at samle info. Har prøvet at sende, men den kom retur.?
Har du ikke mulighed for at skrive den som den skal være.?

Mvh Kim
Er det så svært at "oversætte" snabela til @ og fjerne mellemrummene ?

Man ønsker ofte ikke, at skrive en mailadresse man ikke bare kan "ditche", på et offentligt forum. Det er den sikre vej til at blive spammet ihjel.

/Kim
Mikolos
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17

Indlæg af Mikolos »

Anette skrev:
Mikolos skrev:Er igang med at udvikle danmarks største saltvands omslagsværk på linie med reeflex.dk.
Godt initiativ med en sådan side! Lige en lidt højtflyvende idé herfra... Håber det er ok :wink: .
Noget af det vi har manglet meget ved fx reeflex er nogle "vejledninger" over HVORDAN man starter saltvand op. Hvor mange kg sten (eks hvorfor der anbefales forskellige mængder alt efter hvem man spørger, og hvad konsekvensen af at vælge mange/få vil være...), de anbefalede værdier, HQI kontra T5/T8, mulighed for at brugere kan anbefale/rate skummere/pumper osv.
Derudover nogle "artikler" om hvad et nitratfilter/fosfatfilter/osmoseanlæg/osv helt præcist gør. Altså HVORFOR fjerner de henholdsvis fosfat, nitrat, ioner osv..
Ved godt det er et kæmpe arbejde, men som sagt blot et forslag :wink: Ofte kunne dette være rart at have samlet ét sted i stedet for at have 20 internetsider der er mere eller mindre letlæselige og troværdige...
Men vi glæder os til at slippe for at bruge ordbogen.com til oversættelser af de dejlige tyske sider :wink:
Din ide er fantastisk god og faktisk havde vi den allerede..

Nu kommer en lang forklaring omkring hvad siden gerne skulle indeholde når den er færdig om +2 år.

Som udgangspunkt skal det være en opslagsværk omkring fisk, skaldyr, koraller og alle andre invertebrater.

Når dette er udført kommer alt det andet, guides som du forslog en Faq over de mest brugte spørgsmål Dvs. alle de spørgsmål jeg på relativ kort tid allerede har set spurgt mindste 50 gange om og om igen.

Der vil komme bannere på siden men det vil være i mindre omfang og videst muligt ikke skulle genere folk.

Der vil være mulighed for at sætte sin koral, fisk eller andet til salg i en mere målrettet salgs metode direkte på den enkelte side.

Resten er ikke planlagt men modtager gerne jeres ideer ang hvilke andre behov i skulle have. Men har en prioritets liste over hvad bliver lavet.

1. fisk
2. koraller
3 skaldyr
4 ikke planlagt

på forhånd tak

mvh

Mikolos
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted

Indlæg af Olsen »

Er ikk specielt skrap til engelsk, så jeg læser pænt mange arter på dansk her: http://saltvandssiden.akvariefisk.dk/species/ - måske kan du finde nioget inspiration til det kæmpe projekt
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af Holst »

Syns måske du skal forberede siden til Engelsk version..

Du vil få meget bedre og større brugergruppe. Flere inputs, evt hurtigere opdateret database..

:) Jeg er gerne behjælpelig..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Mikolos
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17

Indlæg af Mikolos »

hmm den hjemmeside havde jeg ikke lige stødt på før..

Engelsk siger du holst tror du folk gider det der er jo en del rimlige engelske hjemmesider derude.

Ville gerne lave en dansk Arts hjemmeside med tilhørende guides etc.

mvh

Mikolos
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

Anette skrev:Godt initiativ med en sådan side! Lige en lidt højtflyvende idé herfra... Håber det er ok :wink: .
Det kan så godt være det er mig der misforstår eller bare er lidt tung i det?
Men det du søger findes jo allerede. Tror du kender siden. Eller, jeg VED du kender siden for du har lige skrevet et indlæg på den.
Den har jo stort set alt det du beder om.
Der er vel ingen grund til at opfinde den dybe tallerken 2 gange?
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 8700 Horsens
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Anette »

BS skrev:
Anette skrev:Godt initiativ med en sådan side! Lige en lidt højtflyvende idé herfra... Håber det er ok :wink: .
Det kan så godt være det er mig der misforstår eller bare er lidt tung i det?
Men det du søger findes jo allerede. Tror du kender siden. Eller, jeg VED du kender siden for du har lige skrevet et indlæg på den.
Den har jo stort set alt det du beder om.
Der er vel ingen grund til at opfinde den dybe tallerken 2 gange?
SF er allerede rigtig god til at stille spørgsmål osv på, det jeg søger er mere artikler, der forklarer HVAD der sker i fx et nitratfilter. Hvilke kemiske og biologiske funktioner gør at det fungerer, og hvad sker der i det når det ikke fungerer. Læser du herinde er der utrolig mange holdninger til hvad der sker.
Fx: når kh falder tilsætter du bare bagepulver. Jeg mangler et sted jeg kan se HVORFOR jeg skal tilsætte det og hvilken kemisk reaktion der sker når jeg gør det. Det er der ikke mange herinde der kan forklare, og det er lidt det jeg synes jeg mangler :)
For jo, SF er utrolig god hvis du har et problem og skal bruge hjælp, men lidt mere teoretisk gennemgang af tingene ville ikke gøre noget :) Det kan måske give en bedere forståelse for hvad der sker i vores akvarier rundt omkring...
Mvh Anette og Kristoffer
Mikolos
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17

Indlæg af Mikolos »

lyder fornuftigt... Anette

Og nej BS er kun lige blevet gjordt opmærksom på siden...

Men du har ret... jeg vender tilbage på tegnebordet.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Mange spørgsmål kan besvares ved at kigge i de tråde, der linkes til her:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=15355

/Kim
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Må jeg forslå at dele skaldyr op i flere kategorier? Skaldyr er vist mest en gastronomisk betegnelse og der vil være mange dyr, der ikke rigtigt passer ind. Det gælder f.eks. de fleste pighude, blæksprutter m.m. :happy:
Mikolos
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17

Indlæg af Mikolos »

lyder fornuftigt.. nyberg
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg er desværre af den mening, at istedet for at lave nok en side, så giv dog hellere opbakning til en af de eksisterende sider.
Der er vist meget få her på forummet, incl mig selv der er vidende nok til lige frem at skrive en artikel om f.eks en fiske slægt. Vi kan højst skrive hvad vores erfaring med den er, og det er ikke fyldest gørende nok.
Det er muligt at mine kreterier er for store, men halvhjertede og fejlfyldte hjemmesider er der desværre alt for mage af.
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af Holst »

Carsten skrev:Jeg er desværre af den mening, at istedet for at lave nok en side, så giv dog hellere opbakning til en af de eksisterende sider.
Der er vist meget få her på forummet, incl mig selv der er vidende nok til lige frem at skrive en artikel om f.eks en fiske slægt. Vi kan højst skrive hvad vores erfaring med den er, og det er ikke fyldest gørende nok.
Det er muligt at mine kreterier er for store, men halvhjertede og fejlfyldte hjemmesider er der desværre alt for mage af.

Vil faktisk godt give dig ret Carsten..

Vil selvfølgelig støtte op om dette projekt når det nu er på benene..
Men ja, hvorfor ikke lave ét sted der er 100% top dollar !
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Holst skrev:
Carsten skrev:Jeg er desværre af den mening, at istedet for at lave nok en side, så giv dog hellere opbakning til en af de eksisterende sider.

hmm... hvad mener du egentlig- og ved du set selv?? støtter du op om eksisterende sider , eller bakker du op om endnu en side...??

Personligt kan jeg ikke se noget formål med at bakke op om dette her- synes som Carsten, at vi skal udbygge og støtte de sider vi har allerede...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af Holst »

engelquist skrev:
Holst skrev:

hmm... hvad mener du egentlig- og ved du set selv?? støtter du op om eksisterende sider , eller bakker du op om endnu en side...??

Personligt kan jeg ikke se noget formål med at bakke op om dette her- synes som Carsten, at vi skal udbygge og støtte de sider vi har allerede...
Jeg syns at vi skal forsøge at lave et komplet site med alt hvad der dertil hører.. Men hvis jeg får en idé til hans site, beskrive en fisk for eksempel eller oversætte fra reeflex til dansk, så gør jeg da gerne det.
Men nummer 1 vil da klart være et site der har det hele. Og vil da også stræbe efter at støtte de større sites i større grad.
Mikolos
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17

Indlæg af Mikolos »

Smiler ked af du ikke tror på mit projekt engelquist men vi er her for at blive men det kan tiden jo kun bevise.

Forhåbentligt vil vi med tiden overhale andre sites med vores gå på mod...

Og allerede nu har vi en fantatisk hjælp som gør vi springer hurtigt frem.

mvh

Mikolos
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20

Indlæg af Engelquist »

Mikolos skrev:Smiler ked af du ikke tror på mit projekt engelquist men vi er her for at blive men det kan tiden jo kun bevise.

Forhåbentligt vil vi med tiden overhale andre sites med vores gå på mod...

Og allerede nu har vi en fantatisk hjælp som gør vi springer hurtigt frem.

mvh

Mikolos
Jeg ser intet formål med det...
Udover at ,som du jo selv skriver, vil prøve at overhale de andre sites- er det dit egentlige formål?? har du også planer om et forum? .. STØN... det er oplevet et par gange før- med det resultat at et site der går død incl. en værdifuld database... derfor støtter jeg ikke op om det- mener ikke fremmende for hoppyen at saltvandakvaristerne IGEN skal omstille sig til et nyt site... SÅ: jeg mener blot at vi skal støtte op om de sites vi allerede har- længere er den ikke Mikolos...
Mikolos
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17

Indlæg af Mikolos »

da jeg startede denne post forklarede jeg Bla. at jeg ikke har tilhensigt at starte et forum saltvandsforum.dk udfylder til fulde det behov der måtte være i danmark og er allerede meget velkørende. nej det jeg er ude efter er arts beskrivelser og guides.

Og måske finde en nemmere mere præsis måde at fomidle salg af diverse koraller, fisk etc.

Men vi behøver ikke diskutere mere tiden vil berettige vores eksistens.

mvh

Mikolos
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20

Indlæg af Engelquist »

Mikolos skrev:da jeg startede denne post forklarede jeg Bla. at jeg ikke har tilhensigt at starte et forum saltvandsforum.dk udfylder til fulde det
Hmm- jeg trænger vist til briller...
Mikolos
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17

Indlæg af Mikolos »

engelquist skrev:Hmm- jeg trænger vist til briller...
Du har fuldstændig ret.. det er vist i en pb jeg havde forklaret det... beklager....

men som sagt vil slet ikke ind på forums delen. saltvandsforum.dk er genialt til formålet.

mvh

Mikolos
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

Er der et link til det der allerede er skrevet?
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Besvar

Tilbage til "WWW"