Opistognathus rosenblatti

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Randers

Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Nadia »

Hej alle sammen, det er ved at være længe siden :wink:

Jeg har før spurgt ind til denne fisk, og jeg ved den er forholdsvis sjælden, men jeg ville høre om der alligevel var nogle der havde erfaring med denne kæbefisk?

Så vidt jeg kan læse mig frem til er der mange delte meninger om temperaturen for vandet for denne fisk. Nogle mener lave grader (20-21C) andre mener den kan klare op til 25C og andre holder den i ganske almindelige revakvarier på over de 25C.
Så hvis i ved noget om denne, må i endelig svare :)
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Bosse »

Har aldrig hørt om den skal gå ved 20-21 grader, men ser flere steder de anbefaler alm. temperatur.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Hej Nadia....
Det er længe siden :wink:
Er du ved at starte op igen ?

... fisken aner jeg ikke en hujende hat om, så jeg kan kun referere hvad eks. meerwasser-lexikon skriver; 20-21grader og "Superselten eingeführter Fisch, der sich leider nur optimal in gekühlten Becken halten lässt.".

/Kim
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19

Indlæg af Nadia »

Nolan skrev:Hej Nadia....
Det er længe siden :wink:
Er du ved at starte op igen ?

... fisken aner jeg ikke en hujende hat om, så jeg kan kun referere hvad eks. meerwasser-lexikon skriver; 20-21grader og "Superselten eingeführter Fisch, der sich leider nur optimal in gekühlten Becken halten lässt.".

/Kim
Hej Kim :)

Ja jeg begynder at synes at jeg savner det lidt :wink: Og i gamle dage da jeg havde saltvand, der skulle man jo køre helt til Viborg og Esbjerg osv. for at få fat i noget, nu er det jo fandme alle steder her i nordjylland hehe.. Nu er vi flyttet i ny lejlighed, så jeg er ved at kigge mulighederne an. Hvad med dit store projekt?
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

Nadia skrev:
Hej Kim :)

Ja jeg begynder at synes at jeg savner det lidt :wink: Og i gamle dage da jeg havde saltvand, der skulle man jo køre helt til Viborg og Esbjerg osv. for at få fat i noget, nu er det jo fandme alle steder her i nordjylland hehe.. Nu er vi flyttet i ny lejlighed, så jeg er ved at kigge mulighederne an. Hvad med dit store projekt?
Ja, det er sgu rigtigt - der er sket en del indenfor det sidste år. Nu kan man jo nærmest ikke bevæge sig ind i en dyrehandel i AA, uden at støde på saltvand :lol:

... ny lejlighed - igen eller... ?
Hvad har du planer om ?

Mit store projekt har ændret form et par gange siden jeg oprindeligt "fandt på det".... et par "mindre" projekter i huset har så desværre forsinket processen lidt. Jeg regner med, at jeg kommer det nærmere henover sommeren/efteråret.

Og nu gik der jo snik-snak i denne tråd - undskyld :wink:

/Kim
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Hej Igen Nadia længe siden, hvis du er hurtig og melder dig ind i Randersgruppe eller den i nordjylland, kan du komme med til fordrag om saltvand i Hobro, der er både for øvede og begyndere! samtidig bliver der tilbud på alt i butikken :hehe:

Du må jo så bare forberede dig på at se Kims fjes igen :shock:

Der er lidt om din fisk her men der står nu ikke rigtig noget om temp! Jeg har heller ikke set den i handlen, men je kan lige se after den når jeg fåe en ny liste.

http://www.liveaquaria.com/product/prod ... id=748&N=0
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19

Indlæg af Nadia »

Nolan skrev:
Ja, det er sgu rigtigt - der er sket en del indenfor det sidste år. Nu kan man jo nærmest ikke bevæge sig ind i en dyrehandel i AA, uden at støde på saltvand :lol:

... ny lejlighed - igen eller... ?
Hvad har du planer om ?

Mit store projekt har ændret form et par gange siden jeg oprindeligt "fandt på det".... et par "mindre" projekter i huset har så desværre forsinket processen lidt. Jeg regner med, at jeg kommer det nærmere henover sommeren/efteråret.

Og nu gik der jo snik-snak i denne tråd - undskyld :wink:

/Kim
Ja ny lejlighed igen hehe.. inde midt i aalborg, så det kunne vi ikke sige nej til :)
Jeg har ikke de helt store planer, da det først var meningen jeg skulle have salt igen når vi kom i hus (indbygget i væg osv.) Så lige nu tror jeg "bare" det bliver omkring de 180l, måske mindre måske større hehe. Igen skal jeg først have overtalt kæresten hvilket er en kamp gang på gang hehe.
Jamen det bliver da spændende.. Det lød ikke helt tosset da du fortalte om det ihvertfald :)
Og det skal du ikke undskylde for Kim hehe.. Det synes jeg godt der må.
Hej Igen Nadia længe siden, hvis du er hurtig og melder dig ind i Randersgruppe eller den i nordjylland, kan du komme med til fordrag om saltvand i Hobro, der er både for øvede og begyndere! samtidig bliver der tilbud på alt i butikken

Du må jo så bare forberede dig på at se Kims fjes igen

Der er lidt om din fisk her men der står nu ikke rigtig noget om temp! Jeg har heller ikke set den i handlen, men je kan lige se after den når jeg fåe en ny liste.
Det lyder da super, hvilken butik er det så? Og jeg må lige se om jeg kan finde ud af hvordan jeg melder mig ind i sådan en gruppe :) Kims fjæs har klaret uden problemer før, så det skal nok gå :wink:

Ja det er desværre langt fra alle sider om fiske hvor temp. er oplyst, og der hvor den så er, er det forskelligt fra side til side :/
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

Hmmm... ?

@Hvam:
Misundelse er en svær én - mit slanke og tiltalende ydre kan du jo slet ikke konkurrere med :boohoo:

Det ville i øvrigt slet ikke skade, hvis Nadia kom med i gruppen - hun er sådan ca. 14537 % kønnere end gennemsnittet i Randers-gruppen (og sikkert også Nordjylland).

@Nadia:
Det er ved "Land og dyr" i Hobro (kender intet til butikken i øvrigt - der er Hvam nok mere inde i tingene).
Ang. huset og akvariet, så er stort set alt i den ene ende af huset nyt nu. Vi mangler at komme igennem stue og køkken og det er i denne forbindelse, at den nye balje skal etableres. Jeg glæder mig ret meget til at komme igang :banana:

/Kim
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

Nolan skrev:Hmmm... ?

@Hvam:
Misundelse er en svær én - mit slanke og tiltalende ydre kan du jo slet ikke konkurrere med :boohoo: /Kim

BooHoo Du må være begyndt at ryge igen, for sidst jeg så dig var du nu lidt mindre pindhund :sneaky:
Husk der skal nu også en ordenlig hammer til at banke et stort søm i!

Og ja Nadia kan sku nok ruske lidt liv i de gamle der ikke kommer for lagkagen, så får vi nok se mere til Lars og Hans :K
Det kunne måske også begrandse din og tommys bøssefantasiger som altidlige skal op og vende :T
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

nadia skrev:Hmmm... ?
Det lyder da super, hvilken butik er det så?

Det er Land og Dyr i Hobro, som er ved at starte med saltvand, han er startet så småt op med lidt fisk og koraller men regner med at kører 100% efter sommerferien.

Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19

Indlæg af Nadia »

Kim - Åhh sød som altid ;) :) Vi kan vel også regne med der kommer billeder fra det nye projekt når tid er så? :)

Hvam - Jamen det lyder da ikke helt dårligt haha.. hva dato er det? Og præcis hvor i Hobro?
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

Nadia skrev:Kim - Åhh sød som altid ;) :) Vi kan vel også regne med der kommer billeder fra det nye projekt når tid er så? :)
...
Nu har du jo ikke set ret mange af de andre, så du kender ikke gennemsnittet ..... :scream:

... der kommer selvfølgelig billeder og et væld af overflødig tekst.
Hvam skrev:BooHoo Du må være begyndt at ryge igen, for sidst jeg så dig var du nu lidt mindre pindhund
Husk der skal nu også en ordenlig hammer til at banke et stort søm i!
Tjah - når nu smøgerne er smidt, må man jo finde noget andet at putte i kæften. "Summen af lasterne er konstant", sagde et klogt hoved til mig engang.
... og hvis hammeren er for stor til sømmet, risikerer man jo at ramme ved siden af :lol:

/Kim
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19

Indlæg af Nadia »

Nolan skrev:
Nadia skrev:Kim - Åhh sød som altid ;) :) Vi kan vel også regne med der kommer billeder fra det nye projekt når tid er så? :)
...
Nu har du jo ikke set ret mange af de andre, så du kender ikke gennemsnittet ..... :scream:

... der kommer selvfølgelig billeder og et væld af overflødig tekst.
Nææ men jeg har jo set dig, og nu plejer du jo at være ganske sød, så det går jeg da ikke ud fra har ændret sig hehe

Jamen det vil jeg se frem til så.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

Nadia skrev: Nææ men jeg har jo set dig, og nu plejer du jo at være ganske sød, så det går jeg da ikke ud fra har ændret sig hehe
:sneaky2:

Nah - stadig den samme :wink:

/Kim
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

Hvam - Jamen det lyder da ikke helt dårligt haha.. hva dato er det? Og præcis hvor i Hobro?
trosdag d. 28 aug kl 19
Land & Dyr
Sjællandsvej 23
9500 Hobro
http://www.landogdyr.dk/

Skal jeg mælde dig til

Vi er ca 20 fra Randers- Aalborg grupperne.

Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19

Indlæg af Nadia »

Hvornår er sidste frist for at melde sig til? Jeg står nemlig og skal til London i august men ved ikke hvornår.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"