Jeg er ny herinde. Jeg har efter megen overvejelse besluttet mig for at prøve kræfter med et saltvandsakvarie, men der er nogle tekniske detaljer jeg ikke kan få helt på plads.
Jeg er ikke interesseret i det helt stor hold af koraller, er mere interesseret i fiskene. En "fish only tank" som Paul Talbot siger.

Mit problem er at jeg bliver ved med at få forskellige oplysninger omkring mængde af udstyr. Læste en artikel om en der lavede et saltvandsakvarie med 2 cirkulationspumper og en skummer bag et overløb, og så brugte han levende sten som primær og eneste filter.
Det akvarie jeg har tænkte mig at købe, er på 200 l. Der skal være nogle enkelte og nemme blødkoraller i (måske) resten består af levende sten, invertebrater og fisk. Kan jeg nøjes med en invendig sump med cirkulationspumper og skummer, eller skal jeg lave en sump under akvariet?
Ville også gerne have en lille smule vejledning omkring produkter og priser, jeg har tjekket på akvarieudstyr.dk og de har både skummere til 300,- og til 2000,- kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gå efter. Det samme er gældende for cirkulationspumper.

Beklager de mange spørgsmål, håber i kan hjælpe mig lidt.

Mvh
Stefan