Jeg tror heller ikke rigtigt, at du finder den slags links nogle steder, men det du beskriver lyder da meget godt i mine ører. Det ligner meget det jeg selv har og mange andre, som jeg har set beskrive hvordan de har lavet etup. Forskellen mellem det du beskriver og det jeg selv gør, er fortrinsvist, at jeg starter een 400 W HQI 1 time efetr, at det blå
lys er tændt og 1 time før den anden 400 W HQI kommer på og det er så omvendt om aftenen, der slukker den HQI, der tændte først osv. Jeg tror ikke, at det betyder en skid, men jeg synes bare at det er sjovt med solpogang i den ene ende og solnedgang i den anden ende af akvariet. Desuden styrer min IKS mit månelys, så der bliver en form for månefase, men da jeg ikke havde råd til at købe sådan et simmod så er det on/off og ikke helt så sfistikeret, som det kunne være, men det er da sjovt at det kan lade sig gøre og så må det prøves og dyrene ser da glade ud. Korallerne vokser og jeg har ikke mistet een eneste
fisk i de sidste 6 md og jeg har bl.a. 9
anthias og en
Chelmon rostratus som jo ellers har et lidt blakket ry mht. overlevelse hos nogle.
Hans