Hejsa jeg er ny i faget.
Så hvad jeg her siger ,det er sagt med forbehold.
Ja det er pisse træls at lærer på den hårde måde,det er også det jeg selv er bedst til jeg hader at vente .
Je startede op første gang for noget tid siden,jeg sked på hvad alle folk siger,jeg lavede bare saltvand,puttede sten i ,og kom 2 klovne
fisk og 1 boxer reje og 2 kamel
rejer 2 korreller i,to dage senere købte jeg sku også lige en stor flot
Anemone,for vente det gad jeg altså ikke (typisk mig)
Men det hele overlevede en smule
alger (der kom ikke så meget da jeg fik indkørte sten og en smule indkørt vand i,og alle mine værdier var som de skulle være,og faktisk var jeg ret stolt af mit
akvarie,jeg havde ofret en del penge i det kunne stå flot fra start af,og at det så overlevede alle advarsler var kun fedt nok.
og jeg snakkede med ham jeg handler mine dyr ved om det,og han fortalte at det
akvarie han har butikken startede han op for et år siden på 1 dag,med
fisk korreller anemoner og alt muligt andet,og det står bare SMUKT & FLOT den dag i dag og det har kørt igennem alle alge faser osv uden tab.
Som han siger ,anbefaler han alle at starte langsomt op,MEN !!!gider man ikke det så kan man være (heldig) som han siger.
Men så kom dagen hvor jeg lavede en fatal fejl som kostede mig mit
akvarie,jeg ville flytte om på lidt sten,og havde ikke set min boxer reje sad under stenen jeg tog op af vandet,den faldt af og røg direkte ned i anemonen,som med det samme lukkede sig om den,og jeg ville rede min reje og fik den op af anemonen,(den mistede kun 1 arm rejen)og alt ved i den fineste orden igen.
Jeg glemte såmend bare at tage den arm op af vandet,og 2 -3 dage senere havde jeg sku ingen
akvarie mere,der skete en forrødnelse jeg aldrig har oplevet ske så hurtigt før.
Men jeg er så startede op igen,den her gang fra bunden uden inkørt vand eller sten,dog går der n flok eramiter som jeg nåede at rede fra sidste forsøg og de har det bare fint,jeg er ved grønalge stadiet nu,og de ser ud til at hygge sig temmeligt meget.
Og så snart de
alger er væk så fylder ,jeg op igen igen ,skal nok tage et billede når jeg er færdig,så må vi se om det lykkedes mig 2 gang.
Og en sidste ting,alle de ting jeg fyldte i det gamle
akvarie som døde,de kom direkte i vandet efter 15 min kørsel,og de havde de det som oki med både
rejer og
fisk og korreller ,anemonen havde lige nogle få dage hvor den lignede en snotklat,men så blev den glad og åbnede sig igen.
Havde jeg bare taget den forbandede reje arm op af vandet,så er det stensikkert det havde kørt endnufor alt var flot og stod flot,og alle værdier var som folk siger de skal være.
det var så min/vores historie .
Mvh
Dennis & Trine