Jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig..

For ca. 4-5 uger siden fik jeg nok af min høje nitrat (på imellem 20-50) Og købte et brugt svovlfilter. Det første stykke tid opdagede jeg ingen ændringer ved mine fisk, så jeg ved ikke om filteret kan have noget med problemet at gøre eller ej..
Men for ca. 3 uger siden (omkring der hvor filteret var kørt ind) trak mine få blødkoraller sig sammen, og har faktisk ikke været foldet ud siden. for 14 dage siden lavede jeg vandskifte på ca. 30 % over et par dage. Mine glasroser har for 14 dage siden skiftet farve fra rødlig til grå/hvid, mine 3 kanelrejer er forsvundet de sidste 14 dage, min Popsi (Gramma Brasiliensis) forsvandt for en uges tid siden, min ene turbosnegl fandt jeg død igår. Og nu her til morgen hvor jeg kom hjem fra arbejde har jeg fundet min Hugo (Salarias Fasciatus) og en turbosnegl mere død...

Mine vandværdier har jeg tjekket løbende med mit Red Sae testsæt, og værdierne har hele tiden set fornuftige ud..
Jeg har igen lige tjekket dem her til morgen, og de ser således ud:
Nitrit 0,05 - 0,1
Nitrat 10
Ammoniak 0,25 - 0,5
PH 8,2
ALK i "normalt" området (1,7 - 2,8)
Jeg har ikke mulighed for at måle andet, men er der nogen som har foreslag til hvad der kan være galt ?????
Kan det evt. være det brugte svovlfilter som på en eller anden måde har forgiftet akvariet
Jeg har for 14 dage siden startede jeg et nyt akvarie op, et Red Sae akvarie med omkring 50 % modnet vand, og levende sand, og for en uges tid siden hældte jeg indkørte sten i baljen, jeg har ikke set skyggen af alget i vandet, eller på stenene og har her til morgen taget følgende værdier:
Nitrit 0,5
Nitrat 5-10
Ammoniak 1,0
PH 8,0
Alk i "normalt" området
Kan jeg forsøge at sætte de resterende fisk derover i for at redde dem, eller vil det være rent mord på de arme fisk, baljen kan vel ikke være indkørt selvom jeg kun har brugt modnet og indkørte ting, eller ?? Skummeren skummer fint osv..
Hvad siger i Hvad skal jeg gøre ? ? ?