Jeg er Kims kone, og vil gerne være lidt med på det her saltvands halløj, som jeg også finder meget facinerende. (og vil gerne deltage lidt mere end blot på sidelinjen...

Så Jeg går og sysler med at lave et fragment akvarie, men har lige nogle spørgsmål for at kunne komme i gang, og vil også gerne gøre det så billigt som muligt.
Jeg har læst en hel del på nettet (dansk og udenlandsk), men mangler stadig nogle væsentlige ting, som jeg ikke kan finde svar på nogen steder.?
Så måske kan nogen herinde hjælpe mig.?
Jeg har startet ud med følgende:
På de amerikanske sider, har jeg set, at det sagtens kan lade sig gøre, at bruge en gennemsigtig Bedroller til den slags, og derfor har jeg købt en 45l bedroller, med pæn højde (50 kr) , så jeg kan have en lille pumpe i, uden at alt vandet bliver "pumpet" ud over kanten.

(hvis nogen har prøvet bedroller akvarier, og har erfaring med disse, vil jeg meget gerne høre om disses erfaringer)

Så har jeg, hos Koiimport.dk, købt et eggcrate (90 kr), som jeg vil bygge nogle små Niveau hylder af, til at have koralfragmenterne på, og måske et par små levende sten til lidt filter funktion (har nok lidt i overskud fra vores RSM).
Det næste jeg så gerne vil vide er:
1) Hvilken pumpe bør jeg anskaffe til så lille et akvarie.?
2) Hvad slags lys?
Hvor meget lys (watt) kræves der, for at de kan vokse og for at de holder deres farver.? (havde overvejet en af de små Sun lamper til at stille på kanterne, som de har hos Petsupply.)
http://petsupply.dk/belysningsunt5lamper-c-1_73.html
3) Behøver man bruge en skummer, når man ikke har fisk i.?
4) Er der andet jeg skal have i, ud over saltvand.?

5) Skal man tilføre nogle ting til vandet, så fragmenterne vokser bedre /hurtigere...?
Håber nogle venlige sjæle kan hjælpe mig i gang her.?
Mvh Lise-lotte