fine billeder, Men undre mig egentlig over at der pludselig er kommet så mange "ulovlige" koraller som wonder koral, blastomussa, plerogyra. til landet? er de måske ik ulovlige mere? og kan man mon få cites papire med?
Erik N skrev:fine billeder, Men undre mig egentlig over at der pludselig er kommet så mange "ulovlige" koraller som wonder koral, blastomussa, plerogyra. til landet? er de måske ik ulovlige mere? og kan man mon få cites papire med?
Nu er "ulovlig" jo efterhåndet et fortæsket udtryk her på sf.dk, men det korte af det lange er at der er Cites på dem. Cataphylia'erne kommer vist fra Australien hvor de godt må exporteres i modsætning til Indonesien.
Men så vidt jeg kan forstå kommer de alle sammen fra den samme grossist (De Jong).
Hvad er det her for en så flere af dem i kategatcentret, lignede lidt noget gople værk , de var ret flotte men er de ikke til at holde i live, eller hvorfor ser man dem ikke ved nogen ?
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Der vil altid være nogen som syntes det er dyrt, og nogen det er billigt..
Det er min erfaring, at den bedste måde at vurdere om noget er dyrt el ej, er ved selvsyn.. Da det som sagt er individuelt, hvad der betragtes som "dyrt".
Så mit råd er besøg butikken. Evt. spørg hvordan det kan være den koral el. fisk koster det den koster..
Mathias_C skrev:Hvad er det her for en så flere af dem i kategatcentret, lignede lidt noget gople værk , de var ret flotte men er de ikke til at holde i live, eller hvorfor ser man dem ikke ved nogen ?
Det er da en fin Casiopeia-goble. De klarer sig ikke så godt i strømfyldte akvarier, så det er nok derfor man ikke ser dem så ofte ved private akvarister.