Nyt koralakvarie hos Klovnfisken

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Ole: Har du nu drukket af skummerkoppen igen??
Hvilken realation har det billed til tråden?
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

hvad med folk og røvere i kardemommeby :mrgreen:

det er ikke et billed ,men en video ,du skal bare klikke på røven!
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

undre mig at forhandlerne tuder over med importer ?

1: deres ting er stortset rippet hver gang de får ting hjem, på få dage

2: priserne i dk på koraller er da noget højere end i andre lande typisk omkring 500kr for sten koraller, nogle gange mere andre gange lidt mindre.. men stadig væk er det rippet hurtigt?

hvis det var så slemt med alle de med importer, burde man jo tro i ikke kom af med jeres koraller, men tingene ryger da pænt hurtig, selv om prisen ofte er højere end hvad du kan finde det til i tyskland. Nu ved jeg ikke hvad det koster for jer, at købe koraller osv ind, men hvis det ilgger tæt på de med import priser der er, så er der sku en PÆNT stor avance på de ting, støre end hvad der normalt er ved elektronik osv.

og jo det vil da være en skam hvis de lokale butikker dør, men pt går det da vist fint i planetorama og styr på dyr, så mon ikke også det gør det de andre steder, og de istedet for at klynke sku forsøge at presse priserne lidt ned, så medimporter, eller at køre til tyskland ikke ku betale sig?
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

og jo det vil da være en skam hvis de lokale butikker dør, men pt går det da vist fint i planetorama og styr på dyr, så mon ikke også det gør det de andre steder, og de istedet for at klynke sku forsøge at presse priserne lidt ned, så medimporter, eller at køre til tyskland ikke ku betale sig?
Tror du selv på at det saltvandsforretningen der betaler løn og husleje de pågældende steder? Jeg tror alle stederne at saltvand absolut er den varegruppe med lavest dækningsbidrag og de største driftomkostninger.

Vis mig en butik der kun lever af at sælge saltvand :shock:

/e
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: jylland

Indlæg af zimba »

Det er da muligt at markedet er presset, men almindelig liberal markeds økonomi betyder. At når der er så mange der åbner saltvands(butikker). må der være en god margin i forretningen. Der hvor en butik som Klovnfisken måske har et "problem", hvis der er et reelt problem, er at de satser på den høje ende af markedet, med hensyn til kvalitet og service og det synes jeg er udmærket. men ligesom når jeg køber fødevarer og andet så er der noget jeg køber i Netto og andet jeg køber i Magasin.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Jeg syntes der er en væsentlig forskel på at "åbne en saltvandsbutik" eller tilføje saltvand som en ekstra varegruppe i en allerede eksisterende butik. Så vidt jeg kan tælle findes der ingen 100%(*) saltvandsbutikker i Danmark - menjeg har før taget fejl ...

/Erik

(*) 100% defineret som en butik (med normal butiksåbningstid) hvor hele omsætningen er saltvand og de der driver den ikke har andre indtægtskilder for at få det til at løbe rundt.
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

De er osse nogen der åbner en saltvandsbutik som en hobby. feks. saltvandfyn og aqua art så vidt eg ved.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

Indlæg af zimba »

Jeg forstår udmærket din definition, Det var grunden til at jeg skrev butikker i (), men jeg vil nu stadigvæk insistere på, at ligegyldig hvad rammerne omkring forretningen er, så er der ikke ret mange der gør det uden planer om en økonomisk gevinst. Helt sikkert ikke en gevinst som kan beregnes på baggrund af priserne fra medimport, men alligevel.
Måske er det tid at de forskellige aktører bruger mere tid på at definere deres rolle på markedet og forsøger at optimere indenfor det område.
Der er jo nok ikke meget fremtid i at tænke på hvordan det var engang.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

StarF skrev:2: priserne i dk på koraller er da noget højere end i andre lande typisk omkring 500kr for sten koraller, nogle gange mere andre gange lidt mindre.. men stadig væk er det rippet hurtigt?

hvis det var så slemt med alle de med importer, burde man jo tro i ikke kom af med jeres koraller, men tingene ryger da pænt hurtig, selv om prisen ofte er højere end hvad du kan finde det til i tyskland.
Korallerne er dyrere end i Tyskland, det er korrekt. Men der er også andre ting end en forhandler avancen der gør det.
Iøvrigt er forskellen i den almindelige udsalgspris ikke så stor som du tror.
En koral koster ganske mange steder i Tyskland omkring 50-70 Euro.
Men lønnen i Danmark er også højere i Dk, ligeledes er alle de løbende udgifter så som strøm, vand og så er momsen 6% højere.

Mange af de koraller, som sælges på nettet er mindre end dem som importeres fra østen. Da det er fragmenter som er lavet i Tyskland.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Det ser ellers rigtig godt ud med den nye koral ø de får lavet.

Det største problem er at få et sted og holde med bilen nå man skal ind til Klovnfisken.
Der er mange gange hvor jeg har været den vej forbi men uden P pladser.
så var der nu nogle flere mugeligheder for pakering tror jeg også de ville få solgt mere.

Steen
Brugeravatar
gunni
Foxface
Foxface
Reactions:
20
Geografisk sted: 4293 dianalund
Kontakt:

Indlæg af gunni »

spdiving skrev:Det ser ellers rigtig godt ud med den nye koral ø de får lavet.

Det største problem er at få et sted og holde med bilen nå man skal ind til Klovnfisken.
Der er mange gange hvor jeg har været den vej forbi men uden P pladser.
så var der nu nogle flere mugeligheder for pakering tror jeg også de ville få solgt mere.

Steen

He he lige det bliver nok lidt svært lige der hvor klovnen ligger :D

Men der er et bredt fortov :roll:
Saltvand
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 2860 Søborg
Geografisk sted: søborg
Kontakt:

Indlæg af Saltvand »

ja p-pladser kan vi ikke lave om på, men der er nu ret mange p pladser omkring os, så prøv nede af sidegaden når du besøger os.
Har ikke lige råd til et P-hus :D

Har lige været inde i butikken og har sat et par koraller over i akvariet, og 8 koraller fylder ikke meget :pat: det er satme et stort akvarium jeg har smidt mig selv ud i :pat: men det bliver så fedt nu når de sidste 6 hqi lamper kommer op.
Med venlig hilsen

Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

He He Thomas .. så får de 8 koraller sgu da lys nok.... :R

Steen
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Billede
Saltvand
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 2860 Søborg
Geografisk sted: søborg
Kontakt:

Indlæg af Saltvand »

ja der er power på, men lige nu kan jeg ikke tænde for lamperne, da jeg ikke har strøm nok, så det skal laves på lørdag, så først derefter kan jeg fyre op for mere strøm. Som om at de der små 45.000 i kvartalet ikke var nok. Der er ikke noget at sige til at DONG har så flot en bygning :ele:
Med venlig hilsen

Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Hougaard skrev:
Tror du selv på at det saltvandsforretningen der betaler løn og husleje de pågældende steder? Jeg tror alle stederne at saltvand absolut er den varegruppe med lavest dækningsbidrag og de største driftomkostninger.

Vis mig en butik der kun lever af at sælge saltvand :shock:

/e
den der holder sku ikke helt! du vil jo ku se at alle dyr butikker mere eller mindre, spreder sig over flere områder. hund, kat, akvarie, krypdyr, pels dyr, fugle osv...

lige som fona, sælger forskelige ting, stereo studio også sælger film, spil, at bilka sælger mange forskelige ting osv..
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Det er da lige præcis min pointe, hvorfor tror du at folk der brænder for saltvand alligevel står og sælger hundemad og kattegrus ?
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

:shock: - Ok Jeg tuder ikke mere over min elregning! DONG rangere nu også et sted mellem den russiske og italienske mafia... Har du prøvet om det var muligt at lave en bedre deal med et andet selskab?
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

TILYKKE med det nye akvarie :f2: :f3: ,,, flot ser det ud vi glæder os til benzinen blir lidt billigere så vil vi sku over og se det LIVE :par:
Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 8200 Århus N

Indlæg af Morten P. »

Ja tillykke med akvariet! Det bliver fedt at se "LIVE"

/Morten.
knoltot
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20
Geografisk sted: Thy

Indlæg af knoltot »

Hougaard skrev:Jeg syntes der er en væsentlig forskel på at "åbne en saltvandsbutik" eller tilføje saltvand som en ekstra varegruppe i en allerede eksisterende butik. Så vidt jeg kan tælle findes der ingen 100%(*) saltvandsbutikker i Danmark - menjeg har før taget fejl ...

/Erik

(*) 100% defineret som en butik (med normal butiksåbningstid) hvor hele omsætningen er saltvand og de der driver den ikke har andre indtægtskilder for at få det til at løbe rundt.
mener flemming i esbjerg kun har salt men er da ikke helt 100% sikker
MVH Thomas Jørgensen
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

knoltot skrev: mener flemming i esbjerg kun har salt men er da ikke helt 100% sikker
Har han faste åbningstider?
knoltot
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20

Indlæg af knoltot »

Mikkel E skrev:
knoltot skrev: mener flemming i esbjerg kun har salt men er da ikke helt 100% sikker
Har han faste åbningstider?
ja det har han http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15125
MVH Thomas Jørgensen
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

saltvandfyn og ham i ullerslev har osse kun saltvand men er meget sikker på de begge har andet arbejde ved siden af.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Brugeravatar
Løber
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
17
Postnummer: 2600 Glostrup

Indlæg af Løber »

Hej Thomas
Det ser godt ud :D Kan jeg ikke komme ind og dykke i koral øen, så er jeg fri for at tage på en kedelig dykkertur til Mexico i næste uge :HM
Løber
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Indlæg af søvnig »

Flemming i esbjerg har salt og ferskvand. Jeg vil tro at det er ca. halv af hver. Det skal også siges at han har natarbejde ved siden af, så rig er han ikke blevet af den forretning.

VH

Søvnig :twisted:
Journalist på www.andeposten.dk
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Det skal også siges at han har natarbejde ved siden af
Og så er vi hvis tilbage ved 0 igen :shock:
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

Indlæg af zimba »

Ja og længere kommer vi jo nok heller ikke :lol:
knoltot
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20

Indlæg af knoltot »

nej og som jeg skrev var ikke 100% sikker :) man må jo så også sige (ved nermere efter tanke) at markedet her hjemme nok er alt for lille til at leve af kun det så mange er der jo heller ikke der har saltvandsakvarie.
MVH Thomas Jørgensen
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

Indlæg af zimba »

Så længe at butikkerne nærmest er støvsuget for koraller og tildels fiske dagen efter at sendingen er kommet hjem, er der da ikke meget der tyder på at markedet er mættet overhovedet.
At butikkerne sælger andre produkter kan jo være fordi at deres lokale opland ikke er stort nok til at understøtte saltvand alene, det betyder jo ikke at saltvand giver et dårligt dækningsbidrag. Men at en dygtig købmand selvfølgelig udnytter de rammmer han har til at sælge mest muligt, så længe det har et positivt bidrag til forretningen. Og hø pakket i små plastic poser er ihvertfald en sand guldgrube for butikkerne.
Dette er ikke nogen form for kritik af butikkerne for de reagerer jo bare på de muligheder, som markedet giver dem, men så må de jo også acceptere de ændringer som markedet foretager og tilpasse sig eller stoppe. Det er de frie markeds kræfter der bestemmer.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"