Gøre nitrogen-cyclus kortere...
- abubillita
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: København
Gøre nitrogen-cyclus kortere...
Hej...
Jeg har sat mit nye RSM i gang i mandags, og sat levende sten og aragonite sand i i onsdags. Nu kører det med lys i 14 timer dagligt. Hvor lang tid går der før at man kan se at det sker noget?
Jeg har læst noget om, at man kan speede processen op, hvis man kommer en død reje eller nogle bakterier i (som Red Sea NitroBac), men har I nogle erfaringer med det? Fungerer det eller er det bare et spørgsmål om at sidde og vente i en måned?
Jeg så for resten en lille tyk brun orm (ca 2 cm lang) den første dag, som faldt af en sten, da jeg satte dem i vandet, men siden har jeg ikke set noget. Er det normalt?
Tak!
Susana
Jeg har sat mit nye RSM i gang i mandags, og sat levende sten og aragonite sand i i onsdags. Nu kører det med lys i 14 timer dagligt. Hvor lang tid går der før at man kan se at det sker noget?
Jeg har læst noget om, at man kan speede processen op, hvis man kommer en død reje eller nogle bakterier i (som Red Sea NitroBac), men har I nogle erfaringer med det? Fungerer det eller er det bare et spørgsmål om at sidde og vente i en måned?
Jeg så for resten en lille tyk brun orm (ca 2 cm lang) den første dag, som faldt af en sten, da jeg satte dem i vandet, men siden har jeg ikke set noget. Er det normalt?
Tak!
Susana
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: amager
Det er helt normalt, alger kommer efter en uges tid, først brune og derefter grønne, mit rsm var der fisk og koraller i efter 14 dage, skal så også lige sige at det ikke er mit første akvarium, så jeg vidste hvad jeg gik ind til.
Du kan fremme procesen med rowaphos og eazy-life, jeg har værken tabt fisk eller koraller de står flot og det er lige fra blød til sten koraller...
Du kan fremme procesen med rowaphos og eazy-life, jeg har værken tabt fisk eller koraller de står flot og det er lige fra blød til sten koraller...
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
rowa i en nystartet balje hvoffer om jeg må spørre??michael26 skrev:Det er helt normalt, alger kommer efter en uges tid, først brune og derefter grønne, mit rsm var der fisk og koraller i efter 14 dage, skal så også lige sige at det ikke er mit første akvarium, så jeg vidste hvad jeg gik ind til.
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- abubillita
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
Hej igen,
Tak for svarene. Jeg har kigget på Eazy-life og jeg tror, at jeg prøver med det, hvis jeg kan finde det i butikkerne i Kbh. Kender I i øvrigt noget som hedder Purple Up fra Carib Sea?
I dag, efter 8 dage, har jeg målt min nitrit og den var 0. Akvariet er ellers fuldt med brune alger. Er det normalt? Skal jeg så komme nogle snegle og eremitkrebs i for at hjælpe processen?
Tak igen!
Tak for svarene. Jeg har kigget på Eazy-life og jeg tror, at jeg prøver med det, hvis jeg kan finde det i butikkerne i Kbh. Kender I i øvrigt noget som hedder Purple Up fra Carib Sea?
I dag, efter 8 dage, har jeg målt min nitrit og den var 0. Akvariet er ellers fuldt med brune alger. Er det normalt? Skal jeg så komme nogle snegle og eremitkrebs i for at hjælpe processen?
Tak igen!

RSM: 1 domino damsel, 2 amphiprion allardi, 1 pictichromis porphyreus, 3 chromis viridis, 2 sandspisere
- Bosse
- Dragefisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Om ikke andet kan du sættelystiden op, hvis du vil gøre noget. Gør ikke noget at køre med det 24 timer i opstartsfasen.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
- abubillita
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- BS
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 23193 Skegrie
- Kontakt:
Nu kan man jo så blive dyb filosofisk osv...abubillita skrev:Ja, tålmodighed er en dydJeg tænkte bare, at man måske kunne hjælpe naturen...
Men ser man ret mange steder hvor mennesket rent faktisk har hjulpet naturen? Nej vel?
Læn dig tilbage og nyd dit akvarie. Kig ind i stenene. Se om der findes liv. Kan du ikke finde det. Kig bedre efter

Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
- abubillita
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17