Jeg har brug for lidt hjælp mht. køb af blæsere (køling) og trafo til mit nano. Lyset bliver 2x36W compact T5 og 2x15W T8. Akvarier er på 50*30*35.
Håbede lidt på at jeg kunne holde mig indenfor de 80mm, men samtidig opnå en fornuftig køleeffekt. Er det realistisk? Og så skal den naturligvis være lydløs - ved godt jeg presser den lidt nu

Er det korrekt forstået, når jeg er af den opfattelse, at der skal en blæser til at smide "kold" luft ind i lyskassen, og en til at smide varm luf ud igen?
Da jeg kører med dæksglas, vil det ikke være muligt at blæse direkte ned på vandet.
Har overvejet at købe en dicideret køler, men den koster kassen både i anskaffelse og i forbrug, og er ydermere ikke særlig handy mht. slanger osv. i sådan et lille akvarie

Jeg håber lidt på nogen kunne poste nogle links til blæsere og trafo, og evt. en lille "guide" til hvordan man bakser sådan noget sammen. Skal lige siges at jeg ved meget lidt om el, men er ret ferm med hænderne, så forklar det venligst for mig som om jeg var et intelligent barn

På forhånd tak