Jeg har netop lukket mit 250L, og har i stedet startet et lille 45 liters fra jbj. Der er ikke så mange der nedgraderer deres akvarie, men jeg satser nu også på at starte et større op når jeg finder det rigtige og lever af andet end Su
Det er som skrevet et jbj nano. med indbygget filtersystem. i det første filter har jeg en grov filtersvamp til at tage det værste svineri, derefter er der lidt aktivt kul. i det næste rum er der Polyfilter samt 300g symbiont.
Jeg satser på at kunne holde pæne værdier med dette setup.
Jeg kører uden skummer, men regner også kun med at have koraller, eremitter og en dannebrogsreje. Måske en enkelt ocellaris, hvis kæresten bliver ved med at plage

Jeg har indbygget noget blå LED lys fra thansen da det tilhørende månelys kørte på samme strømforsyning som dagslyset, dvs at man ikke kan sætte timer på og lade lyset tænde og slukke automatisk. Medmindre man er god med en loddekolbe, hvilket jeg ikke er.
Har købt en nanostream 6025 til at skabe lidt mere cirkulation som burde komme med posten, når de er færdige med at holde jul. Har en proteinhinde på vandoverfladen jeg gerne vil have cirkuleret væk
Har startet det op med vand fra mit gamle setup samt en enkelt levende sten jeg havde, resten af stenene har jeg købt ved Martin i saltvandsbutikken, de lå i et af hans akvarier så er sluppet for det helt vilde algehalløj, der er dog kommet lidt da jeg har hældt nyt levende sand i.
Indbyggerne er p.t: Caulastrea, Xenia, 2 flotte skiver jeg hentede i saltvandsbutikken i dag, en orange fungia og lidt polypper derudover er der 2 snegle og en eremit.
Vil gerne have en masse farvestrålende Zoanthus og skiver i, så smid mig en pb, hvis du har nogen du vil af med