syntes jeg har prøvet alt
- andersla
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6580 Vamdrup
- Geografisk sted: vamdrup
- Kontakt:
syntes jeg har prøvet alt
nu er jeg snart ved at være træt af at se på mine alger, jeg har nu i fire måneder haft store problemer med brune alger tror det er dinoflaglates jeg har brugt osmosevand i i ca tre måneder. de sidste tre uger har jeg skiftet ca 600 liter vand med en lille luftslange for at suge dem op, jeg har skiftet mit bundlag til levende sand, haft slukket lyset nogle dage. men jeg syntes ikke rigtig det hjælper. mine værdier er fine der er ikke noget målbart i vandet. så nu påtænker jeg at prøve med noget vodka. mit setup er på ca 400 liter, jeg har læst nogle svenske og norske artikler men er lidt i tvilv om doserigen er der rigtig forstået at der skal bruges.
uge 1 0,5 ml pr. 100 liter
uge 2 1 ml pr. 100 liter
uge 3 2 ml pr. 100 liter
osv.
og dette skal doseres hver dag
hvis der er nogen der har nogle andre ider til hvordan jeg kommer det til livs modtages disse meget gerne.
uge 1 0,5 ml pr. 100 liter
uge 2 1 ml pr. 100 liter
uge 3 2 ml pr. 100 liter
osv.
og dette skal doseres hver dag
hvis der er nogen der har nogle andre ider til hvordan jeg kommer det til livs modtages disse meget gerne.
- BS
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 23193 Skegrie
- Kontakt:
Har også haft store probs med alger...mest pga et slidt RO anlæg...har skiftet en del vand med vand fra mit nye RO anlæg... Det har hjulpet lidt men efter jeg har fået UV på har det virkelig taget fart.
JJ herinde fra har brugt vodka kuren med succes...fanger ham lige og hører doseringen...
JJ herinde fra har brugt vodka kuren med succes...fanger ham lige og hører doseringen...
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7000
kender problemet, men det løste jeg
har du prøvet at øget din cirkulation, ellers prøv at øg den markant så det nærmest stormer, tunze hydor what ever...
ellers prøv kemisk polyfilter silikat fjenere osv. (silicat er den slemme dreng klassen, bundet i bla bundlag og kemisk ikke nem at binde), og ,biologsk hugo, erimitter, søstjerner
har du prøvet at øget din cirkulation, ellers prøv at øg den markant så det nærmest stormer, tunze hydor what ever...
ellers prøv kemisk polyfilter silikat fjenere osv. (silicat er den slemme dreng klassen, bundet i bla bundlag og kemisk ikke nem at binde), og ,biologsk hugo, erimitter, søstjerner
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: 7000
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hvidovre
Det ER foreslået...desværre blev der talt for døve øreGedemeisterDK skrev:du skal ikke tro du skal vide (sagde min far altid)
prøv at øg cirkulationen alligevel og ret denne imod problemet, skrot/sælg evt den lille merea og prøv en 6060 tunze el. lignende.

Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Virum
Hvordan kan man være sikker på at der er nok cirkulation? Eksempelvis har jeg et 250 liters akvarie og jeg har 1 * 3200 marea og 1* 2400 Marea ialt 5600 hvilket vil sige ca. 22 gange antallet af liter jeg har burde det ikke være nok?Carsten skrev:Så må du finde et andet sted at stille de koraller. Er helt enig med de andre. Der er altfor lidt cirkulation i akvariet. Det kna godt lyde som om mange liter bliver flyttet rundt, men bare ikke nok. Hold en hånd 50-60 cm fra pupen, og mærk så hvor svag en vandstøm der er.
Andersla har 7000 liter til hans 325 liter ca. 21,5 hvornår har man nok?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Jeg vil sige du har nok når vandet bevæger sig overalt i akvarie.
Jeg har ønsket mig endnu en Tunze 6045 til mit 250L fordi jeg ikke føler at vandet ikke bliver rørt godt nok.
Som det er nu har jeg:
Tunze 1x6045 (4500 l/h)
Hydor Koralia 1 1500l/t)
Retur pumpe 2100l/t)
Jeg kan godt placere mine pumper så de er nok, men så er de altså også placeret møg grimt - Derfor vil jeg have en mere.
Så jeg er sikker på at for nogle er 20x cirkulation nok, men i mit akvarie kan jeg ikke få det til at hænge sammen uden at placere pumperne så de skæmmer akvariet.
MVh
Henrik
Ps har brugt min Tunze til at "blæse" alger løs fra bundlaget og det virker ret godt med lidt ekstra strøm der rammer bunden. Behøver ikke være så meget at bundlaget bliver hvivlet op.
Jeg har ønsket mig endnu en Tunze 6045 til mit 250L fordi jeg ikke føler at vandet ikke bliver rørt godt nok.
Som det er nu har jeg:
Tunze 1x6045 (4500 l/h)
Hydor Koralia 1 1500l/t)
Retur pumpe 2100l/t)
Jeg kan godt placere mine pumper så de er nok, men så er de altså også placeret møg grimt - Derfor vil jeg have en mere.
Så jeg er sikker på at for nogle er 20x cirkulation nok, men i mit akvarie kan jeg ikke få det til at hænge sammen uden at placere pumperne så de skæmmer akvariet.
MVh
Henrik
Ps har brugt min Tunze til at "blæse" alger løs fra bundlaget og det virker ret godt med lidt ekstra strøm der rammer bunden. Behøver ikke være så meget at bundlaget bliver hvivlet op.
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Hvis jeg regner sammen på min cirkulation (se evt. min signatur), så burde vandet vel næsten ikke kunne blive i baljen. Det løber vist i næsten 56x akvariets volumen i alt.
Som Musiker skriver ovenfor, så kan meget mindre gøre det, hvis pumperne kan placeres korrekt. Jeg vil IKKE kunne se noget teknik i min balje, så alle pumper er gemt væk bag stenene. Derfor er det simpelthen ikke muligt at få ordentlig cirkulation alle steder med færre eller mindre pumper.
/Kim
Som Musiker skriver ovenfor, så kan meget mindre gøre det, hvis pumperne kan placeres korrekt. Jeg vil IKKE kunne se noget teknik i min balje, så alle pumper er gemt væk bag stenene. Derfor er det simpelthen ikke muligt at få ordentlig cirkulation alle steder med færre eller mindre pumper.
/Kim
- andersla
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6580 Vamdrup
- Geografisk sted: vamdrup
- Kontakt:
ja det kunne da godt være jeg skulle have mere cirkulation men algerne er jo også lige der hvor pumperne sidder nu har jeg igår prøvet at komme vodka i baljen og kan se at skummeren er blevet lidt mere effektiv så nu prøver jeg at blive ved en uges tid for at se hvad der sker ellers må jeg jo have en pumpe mere.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2860 Søborg
- Geografisk sted: søborg
- Kontakt:
hvad har du af snegle, krebs, koraller og andre næringstagende dyr? Og hvad tilsætter du til akvariet, nogle sporestoffer?
Hvor mange fisk har du, og hvor meget fodre du? Måske ligger svaret der?
Hvor mange fisk har du, og hvor meget fodre du? Måske ligger svaret der?
Med venlig hilsen
Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk