Jeg skal til at starte mit første saltvandsakvarie op på 200L. Jeg har købe en Berlin Airlift 60 skummer, og nu er det jeg bliver lidt i tvivl. Hvor er det jeg skal placere min returpumpe? Skal den bare placeres i overløbet? (vil ikke ha sump? Som jeg forstår det vil den jo sende skummet og ikke skummet vand tilbage i akvariet..... eller tager jeg helt fejl?
Jo den suger vandet fra overløbet og sender det ind i akvariet, hvor vandet løber over kammen på overløbet og ind i overløbet igen. og sådan kører det rundt og rundt.
Normalt siger man at ens skummer skal være "ratet" til det dobbelte af akvariet. Dette gælder specielt for de små luftdrevne skummere som ikke er super effektive. Men der så godt nok delte meninger om dette.
>
0
VH Brian Thyme 120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl viewtopic.php?t=10961
Men forstår stadig ikke helt systemet..... Retur pumpen suger vand fra overløbet og tilbage i akvariet. Men det vand retur pumpen smider tilbage i akvariet er jo en blanding at skummet og ikke skummet vand.... Eller??
Jeg har et 200L med 50L vand i sumpen. Jeg kører med en Deltec APF600. Jeg synes ikke den skulle være meget mindre end det. Så overvej din skummer 1 gang mere.