Opfordring til dansk butik - Online koraller tak !

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Opfordring til dansk butik - Online koraller tak !

Indlæg af Brian »

Er der ikke snart en dansk butik der starter en hjemmeside op med billeder af koraller man kan købe og få leveret ???

Det er da sørgeligt at vi skal sende alle vores penge til Tyskland :D

Mener du som mig at der er et marked at erober her, så skriv i denne tråd - måske der er en forhandler som vil tjene lidt penge og som så kommer igang !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

Det kommer 100% an på prisen. Hvis de er konkurrence dygtige vil jeg helt klart lægge mine penge i en dansk butik fremfor en tysk.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

Jeg har samme holdning som BS.

Desuden kræver det vel også at man kan finde en fornuftigt måde at fragte dem på. For post DK er for viderekommende.
/martin
HansR
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 2720 Vanløse
Geografisk sted: København

Indlæg af HansR »

Jeg må sige, at jeg er enog med BS, det ville være dejligt med en dansk butik med postordre på koraller, men det er sikkert ikke noget let marked - høje priser og ikke ret stort.

/Hans
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Bare rolig.
Uden at ville love for meget, bliver idéen da vendt lidt rundt her i det københavnske. Der skal bare lige lidt ting på plads først.

Men jeg hører da meget gerne om foreslag til hvordan forsendelse i hele landet kan foregå mest smertefrit året rundt.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Prisen skal naturligvis være iorden og fragt metoden lige så - men det skulle da være ganske nemt !

Og de mange medimporter har da vist at vi gerne sidder hjemme bag pcen og handler koraller frem for at køre til forhandleren.

Tror da feks http://www.shop-meeresaquaristik.de får sendt en del koraller til Dk !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

mads-fisk skrev:Bare rolig.
Uden at ville love for meget, bliver idéen da vendt lidt rundt her i det københavnske. Der skal bare lige lidt ting på plads først.
Det lyder positivt i mine øre Mads !

Som forhandler kan det jo ikke koste andet end en website udbygning - og så er man igang ! Der er ikke meget at tabe - men sikkert en del at vinde !

Det giver jo mulighed for at få hele danmark som kundekreds, frem for de normale inden for køre afstand.
Mvh
Brian

Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Nu lyder det som det er noget Thomas kigger på. Problemmet med klovnfisken er at det jo går så satans stærkt med at få solgt korallerne at siden er uaktuel inden den er lavet.
Egentligt vardet vel noget som en ren online forhandler skulle kigge på
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af BS »

En mulighed for fragt er kurrer kørsel. Dog er det for vane med en hårdhændet behandling af pakkerne. Men der har du pakken næste dag. Dog tror jeg man ved den leverings metode gør korallerne dyere end hvad godt er.
Mvh Brian

Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Tror bestemt også snart at det kommer, men tror bare ikke de kan konkurrere med priserne fra Tyskland, og så er det spørgsmålet hvor mange der vil handle med en "dansk-koral-nethandel"
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Carsten skrev:Nu lyder det som det er noget Thomas kigger på. Problemmet med klovnfisken er at det jo går så satans stærkt med at få solgt korallerne at siden er uaktuel inden den er lavet.
Egentligt vardet vel noget som en ren online forhandler skulle kigge på
Øhhh ?

Så er det vel bare at købe noget mere hjem hvis man kan sælge det ?
Mvh
Brian

Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

BS skrev:En mulighed for fragt er kurrer kørsel. Dog er det for vane med en hårdhændet behandling af pakkerne. Men der har du pakken næste dag. Dog tror jeg man ved den leverings metode gør korallerne dyere end hvad godt er.
Hvis du i Tyskland kan få gratis fragt ved køb af over 250 euro kan man jo også lave noget tilsvarende herhjemme.

Der skal nok være et fragt firma af de store som kan håndtere dette - og til en fair pris !
Mvh
Brian

Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Det er rigtigt, men det skal jo også opbevares. Og hvad hjælper det at der bliver taget en masse billeder. Som bliver langt ud på en hjemmeside,
man halvdelen af dem er væk inden siden er opdateret.
Hvis du har været forbi klovnfisken når der er kommet en sending hjem, så ved du havde jeg mener. han kunne så vente med at tage billederne til rushet var ovre, men hvem pokker vil have de triste brune koraller.
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af BS »

Har selv for en kort periode været en del af en af de store kurrer firamer. Der så jeg hvordan pakker blev behandlet. Det var heldigvis ikke ret tit der kom pakker hvor der stod Fragile eller lign. Men så desværre aldrig en forskels handling af pakkerne. Så det skal være et firma der formår at formulere deres ansvar helt ned på gulvet og ud til chaufførerne. Derudover skal kasserne med MEGET STOR skrift markeres med LIVE ANIMALS / LEVENDE DYR. Det kan forhåbentlig hjælpe lidt på en blidere behandling.
Just my 2 cents
Mvh Brian

Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Der er vist også noget i tankerne her i Jylland - IKKE HOS eller AF MIG
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Nå men så er min undren jo næsten ubegrundet hvis der er noget i gang hist og her !

Så vil jeg da bare sætte mig tilbage og vente med dankortet i hånden(og en kold pilsner) :D
Mvh
Brian

Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af martin »

På en eller anden måde er det sjovt at se hvordan forhandlerne er begyndt at komme i omdrejninger efter at en del har handlet i tyskland.

Men jeg vil klart mene at der er et marked hvis man finder en fornuftig måde at klare fragten på. Problemet ligger bare i de muligheder der er.

BS: er der ikke noget med at man ikke må sende levende dyr medmindre at firmaet er godkendt til det?
/martin
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Den sending jeg har fået fra tyskland med koraller, bliv fragtet op via et fragtfirma som fik pakken om morgenen og jeg fik pakken leveret samme dag hen ad eftermiddagen (fragtfrit da jeg havde handlet for over 250 euro). Alle koraller mm var i god stand ved modtagelsen. Så hvis der er en vilje er der også en løsning.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Lord Mike skrev:Den sending jeg har fået fra tyskland med koraller, bliv fragtet op via et fragtfirma som fik pakken om morgenen og jeg fik pakken leveret samme dag hen ad eftermiddagen (fragtfrit da jeg havde handlet for over 250 euro). Alle koraller mm var i god stand ved modtagelsen. Så hvis der er en vilje er der også en løsning.
Lige netop !
Mvh
Brian

Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af martin »

Lord mike: Hvem stod for fragten?
/martin
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Ved det ikke, men jeg handlede med http://www.shop-meeresaquaristik.de/, og mon ikke de bruger det samme firma altid, når nu de har en så god en levering til deres kunder.
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af TorbenC »

Som Carsten skriver er problemet at "nå" at holde siden ajur!

1: Der skal bruges 2-3 timer for hver sending afhængig af størrelsen på at tage billeder og ligge korallerne ind.
2: Hvis der sælges en koral i butikken skal den slettes på shoppen asap, dette kræver MEGET administration i en alm. butik.
3: Større håndtering pr. koral = højere priser.
4: Transport risikoen vil altid ligge hos forhandleren, dør korallen hvad så? Dette gør heller ikke ligefrem tingene billigere.

Hvis folk kan leve med at købe tingene ubeset (standard fotos og kun et latinsk navn) og derefter leve med STOR risiko for de bestilte varer er udsolgt kan det muligvis lade sig gøre. Hvis der kan findes et fragtfirma man tør overlade tingene til.

Jeg er helt overbevist om at det er et stort marked, det er bare ikke så lige til. Det kræver ca. en halv ansat om året (110.000,- i løn) at udfylde sådan en "post" Så det kræver et salg på 600-> koraller om året KUN via netsalg.

Synes i virkelig ikke at det er fedest at se hvad i køber? Det er vel en oplevelse i sig selv at besøge butikkerne, se hvad de har og vælge imellem de gode/dårlige flotte/grimme koraller? Hvis der står 10 acropora'er i samme farve, kan du vælge 100% den du vil have.
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
18
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af JJ »

Idéen er god nok! Støtter klart op om den.

Jeg tror bare ikke det kan blive konkurencedygtigt i forhold til de priser i Tyskland, da der er noget større salg dernede end i lille Danmark.

Jeg kunne forestille mig det ville være nødvendigt KUN at køre en netbutik hvis der skal være styr på varer og billeder af det. Jeg tror det vil være svært at køre ved siden af en velfungerende saltvandsforretning.
576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Koralfisken
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Geografisk sted: Solrød, 30 km til Kbh

Indlæg af Koralfisken »

Jeg nægter at handle på danskernettet hvis det stadig er til klovnfiskens priser.. No offense, det er bare for dyrt for en webbutik.
Mathias
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

kan man egentlig få sendt fra meeresaquaristik sikkert om vinteren ?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Brian skrev:
BS skrev:En mulighed for fragt er kurrer kørsel. Dog er det for vane med en hårdhændet behandling af pakkerne. Men der har du pakken næste dag. Dog tror jeg man ved den leverings metode gør korallerne dyere end hvad godt er.
Hvis du i Tyskland kan få gratis fragt ved køb af over 250 euro kan man jo også lave noget tilsvarende herhjemme.

Der skal nok være et fragt firma af de store som kan håndtere dette - og til en fair pris !
deres gratis fragt ved 250 euro gælder jo kun udstyr ikke levent.. hvis vi snakker Mrutzek.
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

StarF : er du sikker på det ??

jeg har tidligere fået en mail dernede fra hvor han skrev at hvis jeg bestilte for 250 fisk eller koraller så er det fragtfrit !!
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Koralfisken
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19

Indlæg af Koralfisken »

Hvis det virkeligt er tilfældet, så vil jeg da gerne opkræve 120 Euro fra ham, den tyskerklovn
Mathias
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Koralfisken skrev:Hvis det virkeligt er tilfældet, så vil jeg da gerne opkræve 120 Euro fra ham, den tyskerklovn
Hvad mener du med det??
Koralfisken
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19

Indlæg af Koralfisken »

3 odrer af 40 Euro, alle over 250 Euro giver 120 Euro, hvis det altså var tilfældet at fragten blev gratis ved køb over 250 Euro
Mathias
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"