Fungia
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Fungia
Jeg fik nogle fungia kalkskeletter med nogle levende sten og kan nu se der er sket lidt med dem, men det sjove er så bare at de stor 30-40 cm. væk fra min fungia, jeg troede ellers du skulle stå lige under eller ved siden af ens store fungia
- Vedhæftede filer
-
- DSC_0573 (Medium).JPG (69.42 KiB) Vist 180 gange
-
- DSC_0574 (Medium).JPG (81.44 KiB) Vist 180 gange
- BS
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 23193 Skegrie
- Kontakt:
Var lige nervøs for det kun var mig der ikke forstod det.
Mikkel kan du ikke lige præcisere hvad du mener?
Mikkel kan du ikke lige præcisere hvad du mener?
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Øhm altså min store fungia (den levende) har formeret sig på nogle døde skeletter som man så ofte ser.
Jeg troede bare at de døde skeletter skulle stå opad den levende fungia, for at få en "levende belægning" men der er altså kommet en "fungia lps lignene belægning" 30-40 cm. fra min store levende fungia.
Jeg troede bare at de døde skeletter skulle stå opad den levende fungia, for at få en "levende belægning" men der er altså kommet en "fungia lps lignene belægning" 30-40 cm. fra min store levende fungia.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Lyder spændene, men mener i/du man kan få en fungia til at formere sig ved at sætte et fungiaskelet tæt op af en levende fungia?
900 L viewtopic.php?t=10798
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Når fugiaer formerer sig vegativt, det har et fint navn som jeg ikke lige kan huske, noget med auto..... plejer de små fungiaer at danne sig oven på "moderen". Det sker som oftest ved at den store koral har fået et sår.
Nogle i US laver ligefrem de sår for at fremprovokere den vegative formering.
Tror du ikke at den lille har været der hele tiden, og at du blot har fået den knækket af da du fik korallen.
Tror du ikke at den lille har været der hele tiden, og at du blot har fået den knækket af da du fik korallen.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Når fugiaer formerer sig vegativt, det har et fint navn som jeg ikke lige kan huske, noget med auto..... plejer de små fungiaer at danne sig oven på "moderen". Det sker som oftest ved at den store koral har fået et sår.
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Er næsten sikker på at det lille fungiaskelet var helt dødt, mener at kunne huske at jeg fiskede det op af sumpen og kom til at tænke på at jeg syntes at have hørt noget om at fungiaer kunne formere sig på et dødt skelet så stillede skelettet i sandet. Det var nok en måneds tid siden og jeg har haft den store fungia i et års tid. Jeg kan heller ikke forklare hvordan det er sket på billede 3, for den sidder på en polypsten som jeg købte for en månedstid siden. Så skulle det da være en hel anden fungia, eller måske slet ikke en fungia..
Men hvis der er nogle der har nogle døde skeletter, så kan det jo være vi kan finde ud af det
Men hvis der er nogle der har nogle døde skeletter, så kan det jo være vi kan finde ud af det